ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 19:48

استاندار کرمانشاه :دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه حق شکایت از رسانه‌ها را ندارند

استاندار کرمانشاه :دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه حق شکایت از رسانه‌ها را ندارند

به گزارش سلام پاوه : در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۶ مهندس هوشنگ بازوند که همیشه از رسانه ها حمایت کرده است به صراحت به دستگاه های اجرائی کرمانشاه هشدار داد “که هیچ دستگاه اجرایی در کرمانشاه حق شکایت از رسانه ها را ندارد.” موضوعی که […]

به گزارش سلام پاوه : در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۶ مهندس هوشنگ بازوند که همیشه از رسانه ها حمایت کرده است به صراحت به دستگاه های اجرائی کرمانشاه هشدار داد “که هیچ دستگاه اجرایی در کرمانشاه حق شکایت از رسانه ها را ندارد.” موضوعی که به سرعت تیتر رسانه های استان شد و جامعه رسانه از آن استقبال کرد . و امید به فضای پر فشار جامعه رسانه و بخصوص رسانه های محلی شهرستان ها بازگشت. غافل از اینکه آقای استاندار  از پاوه خبر ندارند و نمی دانند در پاوه موضوع چیز دیگری است.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این روزها شاهد هستیم کمتر مدیری در شهرستان پاوه نقد را در معنی واقعی کلمه می پذیرد و ظرفیت پذیرش یک نقاد را دارد . هرچند همیشه در کنار نقد سریعا واژه تخریب را برای نپذیرفتن نقد به کار می گیرند . و با واکنشهای آشکار و پنهان دست به فشار و  تهدید و شکایت می زنند.

 

بر همین اساس روز گذشته متاسفانه با خبر شدیم یک شهروند منتقد که با نام و هویت مشخص سوالات و کامنتی را در خصوص شهردار پاوه  در یکی از سایتهای محلی مطرح کرده بود با شکایت رسمی شهرداری از وی در دادگستری مواجهه شده است. این در حالی است که موضوع استیضاح احتمالی آقای شهردار موضوع روز پاوه شده است و شهردار پاوه بجای کاهش تنش ما بین اعضای شورا و ایجاد جوی آرام در شهر ، با همکاری مشاورانی که در این اوضاع به فکر“ماهی گیری از آب گل آلود اند”در صدد حذف منتقدین و یا مجبور کردن آنها به سکوت و شکایت از آنها است . جالب این است در جواب کامنت آقای آژند در همین سایت چندین کامنت مستعار و بدون شناسنامه با نامهای کارمند شهرداری و … به راحتی به آقای آژند تهمت زده اند ولی هیچ کس نسبت به این موضوع واکنشی نداشت و کسی شکایت نکرد. آیا جناب شهردار بهتر نبود بجای شکایت جوابیه ای را درج می کردید و به تنویر افکار عمومی می پرداختید؟

 

مهندس بازوند در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها در مسیر توسعه راهگشایی کنند، گفت: رسانه‌هایی که در هموار کردن مسیر توسعه تلاش می‌کنند همیشه بیشترین هزینه را متحمل شده‌اند.

 

وی گفت: از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم در هیچ شرایطی از رسانه‌ها شکایت نکنند و اگر مواردی هست باید قبل از هرگونه اقدام، موضوع را در شورای اطلاع رسانی استان مطرح کنند.

 

جملات زیبای مهندس بازوند و حمایت های ایشان از جامعه رسانه قابل تقدیر است اما باید عرض کرد که در پاوه برای یک کامنت انتقادی از شهروندان شکایت می شود چه برسد این شهروندان یا خبرنگاران یا اصحاب رسانه یک گزارش انتقادی را منتشر کنند که با روشهای مختلف تحت فشار قرار می گیرند و نمونه آن دعوت نشدن از رسانه های منتقد رسمی در نشست با شهردار و یا تهدید فعالان منتقد فضای مجازی در گروه های تلگرامی به اخراج اقوام و یا ندادن پول کاری که انجام داده اند.

 

در چند روز گذشته آقای شهردار که بشدت از میز و پستش دفاع می کند و تحت هیچ شرایطی حاضر به کنار رفتن نیست بجای ایجاد بستری آرام و تعامل بیشتر با سه عضو مخالف خود متاسفانه سوار بر موج مشاورانی شده است که باعث ایجاد تنش بسیاری در شورا و شهر شده است . شهردار محترم به جای شکایت از شهروندان منتقد می بایست جوابیه ای را شفاف به آنها بدهد و اینگونه با افکار عمومی روبرو شود. 

 

این فشارها منجر به شکایت از شهروندان منتفد و حتی فشار بر کامنت نویسان گروه های تلگرامی شده است که جهت رویه دادند و برخلاف کامنتهای قبلی خود مبنی بر نقد شهرداری به تعریف و تمجید از وی پرداختند. که دو منتقد شهردار در تماس با سلام پاوه این موضوع را تایید کردند.

 

جالب اینجاست نمایندگان مردم در شورای شهر نیز هرگز نتوانستند حامی اصحاب رسانه باشند و تعدادی از آنها خود در حذف خبرنگاران منتقد و تخریب و تهمت و بهتان به آنها پیش قدم اند. انتظار می رود وجدانهای بیدار و فعالان مجازی که متاسفانه تعداد بسیار کمی از آنها هدفدار و از پیش تعیین شده به حمایت کورکورانه و جریانی می پردازند یادشان نرود امروز اگر شهروندی به نام آقای آژند بخاطر یک کامنت از وی شکایت شده است چه بسا فردا دیگرانی نیز از شما فعالان مجازی که وجدان بیدارتان هنوز در خواب است به بهانه دیگری شکایت کنند.

 

امید می رود جناب مهندس بازوند با ورود به این موضوع و حذف مدیران نقد ناپذیر گام بلندی را برای کمک به توسعه شهرستان پاوه بردارند.

 

کامنت آقای هومن آژند که منجر به شکایت از وی توسط شهرداری شد

6 پاسخ برای “استاندار کرمانشاه :دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه حق شکایت از رسانه‌ها را ندارند

  • بهروزبابایی در تاریخ مهر 27, 1397 گفت:

    باسلام. باورکنین درپاوه هیچ چیز درسرجای خود قرار نداردوایالتی رفتارمیکنن مسئولین مشغول درپاوه.اینجانب نامه تخلف واصلاح یکی ازارگانهای پاوه مهموربا مهربازرس تعاونی روستایی استانداری استان رابه آن ارگان برگردانده وبااینکه بازرس به جدی خواستاراصلاح آن موردقانونی در اسرع وقت گردیده بوداماباگذشت چهارماه هنوزاین مسئول کوچکترین تکانی به خودنداده.بعضی اوقات فکرمیکنی پاوه سوای سیستم مرکزی ایران است وخودقانون میسازد.بااین همه فرهیخته درشهرپاوه فقط میشه گفت متاسفم……

  • حسامی در تاریخ مهر 27, 1397 گفت:

    ازماست که برماست

  • ریز بین در تاریخ مهر 27, 1397 گفت:

    کسی که خودش و با نام کارمند شهرداری معرفی کرده تا جایی که اطلاع داشته باشم مسئول …. شهرداری که طی چند سال توانسته از این اوضاع خودش و از لحاظ مالی بالا بکشه اگه…… خیلی چیزها از ……. رو میشه.

  • احسان خالدیان در تاریخ مهر 27, 1397 گفت:

    اون قسمت ماهی گیری از اب گل الود را خیلی خوب امدید مسولانی که ضعف نداشته باشن از نقد هم نمیترسد

  • لالو در تاریخ مهر 27, 1397 گفت:

    از کی تاحالا هومن آژند شده اصحاب رسانه و خبرنگار ؟؟؟؟

    • فرهاد صالحي در تاریخ مهر 27, 1397 گفت:

      دوست عزیز وقتی یک شهروند نمی تواند راحت اظهار نظر کند و از وی شکایت می شود چگونه انتظار دارید یک خبرنگار یا اصحاب رسانه شفاف سازی کنند؟ بحث سر بودن و یا نبودن آقای آژند به عنوان خبرنگار نیست دوست گرامی بحث سر یک موضوع رسانه ای است . اگر متن رو کامل بخونید متوجه می شوید