چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 12:20

نگاهی به دره بسیار زیبای “قلای پاسگا”در شهرستان پاوه

نگاهی به دره بسیار زیبای “قلای پاسگا”در شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : جاذبه های طبیعی و بکر شهرستان پاوه انگار تمامی ندارد و این سرزمین اهورایی و مینو نشان در هر نقطه و مکانش دیدنی های و جذابیتهای فوق العاده ای از جمله دره زیبا و پرخطر “قلای پاسگا” در حد فاصل روستای نوریاب و دشه دارد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : […]

به گزارش سلام پاوه : جاذبه های طبیعی و بکر شهرستان پاوه انگار تمامی ندارد و این سرزمین اهورایی و مینو نشان در هر نقطه و مکانش دیدنی های و جذابیتهای فوق العاده ای از جمله دره زیبا و پرخطر “قلای پاسگا” در حد فاصل روستای نوریاب و دشه دارد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سرپرست هیئت کوهنوردی شهرستان پاوه با دو کوهنورد دیگر از این دره بازدید کردند و آن را درنوردیدند و تصاویری زیبایی از مشاهدات خود را ثبت کردند.

صباح ولدبیگی در تشریح از این دره نوردی به سلام پاوه گفت :به اتفاق همنوردان خوبم آقایان بهروز ولدبیگی و اقبال لطفی پور برای اولین بار در سطح شهرستان دره پرخطر اما بسیار زیبای “قلای پاسگا “حدفاصل روستای نوریاب و دشه بازدید و آن را درنوردیدیم .

وی افزود : فاصله این مسیر و دره حدود ۴۵۰ متر میباشد که در برخی نقاط آن حتی نمی شود آسمان را مشاهده کرد.

ولدبیگی با توصیه به علاقمندان کوهنوردی و دره نوردی برای دیدن این نقاط و ترویج دره نوردی افزود : این نقطه برای بازدید و دره نوردی کوهنوردان در فصول مختلف میتواند بی نظیر باشد.

سرپرست هیئت کوهنوردی شهرستان پاوه ادامه داد و گفت : با هماهنگی هیات استان مقرر شد نسبت به ثبت آن اقدامات لازم معمول گردد.

 

گزارش تصویری از این دره نوردی