چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 13:04

گزارش عملکرد شش ماهه آبفای شهر بانه وره شهرستان پاوه/عکس

گزارش عملکرد شش ماهه آبفای شهر بانه وره شهرستان پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره آبفای شهری شهرستان پاوه گزارشی از خدمات و عملکرد شش ماهه اول سال ۹۷ در شهر بانه وره را ارائه نمود. سالم مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود:خدمات آب و فاضلاب این روستا تا اسفند ماه ۱۳۹۶ توسط آبفا روستایی پاوه انجام می گرفت که از ابتدای سال […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره آبفای شهری شهرستان پاوه گزارشی از خدمات و عملکرد شش ماهه اول سال ۹۷ در شهر بانه وره را ارائه نمود.

سالم مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود:خدمات آب و فاضلاب این روستا تا اسفند ماه ۱۳۹۶ توسط آبفا روستایی پاوه انجام می گرفت که از ابتدای سال ۹۷ با پیگیری های بی وقفه شورا رسما تحویل گردید و اداره آبفا شهری در آن استقرار یافت و خدمات رسانی خود را آغاز نمود.

وی اهم فعالیت های صورت گرفته آبفا شهری در این ۶ ماهه را اینچنین اعلام کرد:۱- لوله گذاری انجام شده در سنوات قبل اعم از خط انتقال و شبکه توزیع آب عمدتا سنتی بود، که توسط جهاد سازندگی اسبق انجام گرفته و ادامه آن توسط آبفا روستایی صورت گرفته است. بنابراین؛ شبکه موجود آب (ازبیلت )نداشت و آبفا شهری به محض اسقرار، توسط کارشناسان داخلی خود اطلاعات لازم را از طریق آبیار و مردم محل جمع آوری و اقدام به تهیه ازبیلت نمود.

۲- با توجه به کمبودآب، عدم زون بندی، نامتعادل بودن شبکه، احداث بنا در بیشتر موارد بر روی خطوط اصلی وفرعی و … ضرورت ایجاب می کرد که مطالعات آن انجام گیرد، به همین منظور انجام مطالعات شبکه و آبرسانی آن به مهندسین مشاور جویای نو واگذار گردید که روند پیشرفت آن در آستانه تکمیل است.

۳- بکارگیری دو نفر نیرو جهت رسیدگی به حوادث واتفاقات، قرائت و توزیع قبوض، واگذاری انشعابات و نظارت کامل بر توزیع عادلانه آب، که بصورت شبانه روزی در محل حصور فعال دارند.

۴- تابلو برق ایستگاه پمپاژ به مخزن مرتفع بدلیل نیاز به تعمیر درمدار نبود. بازسازی مجدد آن نیاز به هزینه زیادی داشت که سرانجام یکدستگاه تابلو تهیه و نصب گردید که ایستگاه پمپاژ مجددا به بهره برداری رسید.

۵- خرید ۱۱۰۰ متر لوله پلی اتیلن از درآمد جاری جهت لوله گذاری محلات بالادست مسجد صلاح الدین و آتشکده که با همیاری مردم محل انجام و ۶۵۰ متر در محله صلاح الدین انجام و به شبکه توزبع متصل گردبد، بقیه فعالیت لوله گذاری در خیابا آتشکده در حال اجراست. که با تکمیل آن مشکل آب نزدیک به ۱۰۰ خانوار مرتفع می گردد.

۶- تعویض یکدستگاه شیر یکطرفه ایستگاه پمپاژ که در روند آبرسانی به شهر تاثیر زیادی داشت.

۷- اتاقک های کلرزنی و ایستگاه پمپاژ قدیمی بوده و درب و پنجره های آنها زنگ زده و عملا اتاقک کلرزنی فاقد درب بود، که آنها بازسازی، سیمانکاری، رنگ کاری و تعمیر گردیدند.

۸- پیگیری اعتبار لازم جهت تامین آب (بصورت ویژه مرتب پیگیری می شود) و اصلاح شبکه، که تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.

۹- خط انتقال فاصلاب که یک لوله پلی اتیلن فاضلابی سایز ۲۰۰ می باشد، در مسیر رودخانه و باشیب بسیار کم اجرا شده است، که در اثر سیل تخریب گردیده و مجددا بازسازی و منهول های مسیر که مسدود شده بودند رفع و به بهره برداری رسید.

۱۰- احد.اث تصفیه خانه فاضلاب که درضلع غربی شهر واقع شده، درسال ۸۶ حدود ۲۰‌‌ درصد کارهای سازه ای آن انجام گرفته و بصورت نیمه کاره رها شده است که پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار بازسازی خط انتقال و تکمیلی تصفیه خانه انجام گرفته است.

یک پاسخ برای “گزارش عملکرد شش ماهه آبفای شهر بانه وره شهرستان پاوه/عکس

  • شهرام احمدي در تاریخ مهر 14, 1397 گفت:

    سلام بر دلاور مردان آب و فاضلاب شهری.ممنونیم بابت ضد زنگ زدن در و پنجره مخزن در طی این شش ماه.آقایان مهندس عمق یخبندان بانه وره یک متر میباشد واین درحالی میباشد که در تصاویر ارسالی شما عمق حفاری کمتر ۲۰ سانتیمتر میباشد.