چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 16:13

مشکلات بخش باینگان مطرح و بررسی شد/ گزارش تصویری

مشکلات بخش باینگان مطرح و بررسی شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : با دعوت نماینده مردم پاوه و اورامانات از تنی چند ازمدیران کل و نمایندگان آنها و حضور معاون استاندار کرمانشاه مشکلات بخش باینگان با حضور مردم ، امامان جمعه ،بخشدار باینگان ، دهیاران ،شوراها و شهرداران و تنی چند از شورای اداری شهرستان و صاحبنظران و… صبح روز شنبه بررسی […]

به گزارش سلام پاوه : با دعوت نماینده مردم پاوه و اورامانات از تنی چند ازمدیران کل و نمایندگان آنها و حضور معاون استاندار کرمانشاه مشکلات بخش باینگان با حضور مردم ، امامان جمعه ،بخشدار باینگان ، دهیاران ،شوراها و شهرداران و تنی چند از شورای اداری شهرستان و صاحبنظران و… صبح روز شنبه بررسی شد .

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : بخشدار باینگان ضمن خیر مقدم در سخنان کوتاهی به مشکلات این بخش را اشاره کرد و درخواست همراهی نماینده و مسئولان استانی برای کمک به حل آنها کرد.

محمد ریوگار نصری با اشاره به اسناد بالادستی نظام، سند چشم انداز و سند توسعه استان که نگاه و برنامه ی آن برای توسعه اورامانات مبتنی بر توسعه توریسم و گردشگری است،گفت بخش باینگان هرچند با توجه به شرایط خاص آن در یک انزوای جغرافیایی قرار دارد، اما ظرفیت و پتانسیل لازم برای توسعه گردشگری با توجه به فرهنگ غنی منطقه ،مناظر طبیعی زیبا و وجود منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با انواع گونه های نادر گیاهی و جانوری را داراست. و همگی ما با همفکری باید در این مسیر گام برداریم و این منطقه را از انزوا خارج نماییم.

 

وی همچنین احیای مشاغل سنتی و دامداری را نیز از دیگر راههای کمک به توسعه این بخش دانست.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این نشست به انتقاد از مدیران ترسو پرداخت و با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع)که فرمودند؛آدم ترسو گناه کار است گفت : هر مدیری بترسد گناهکاراست و رسیدن مدیران به بن بست نشانه ضعف است.

 

وی افزود: من به عنوان خدمتگزار شما هیچ راه بن بستی برایم وجود ندارد و حتما راهی برای نجات و کمک و رهایی پیدا خواهم کرد.

 

نادری گفت : گازکشی ،جاده سازی،خانه سازی اینها به عهده من نیست. نماینده  وظیفه اش قانون گذاری و نظارت بر اجرای درست قوانین است و هر کجا بدانم کوتاهی شده رسیدگی میکنم .

 

وی با انتقاد از عدم حضور فرماندار پاوه در این نشت گفت : جای تاسف دارد فرماندار پاوه فکر کردن چون بازنشسته می شوند دیگر در این مملکت نیستند و در جلسات شرکت نکنند. فرماندار مسئول اجرایی شهرستان و مسئول سیاست گذاری است. استاندار مسئول بی کفایتی فرماندارها نیست. اورامانات متاسفانه محل تجمع مدیران نا کارآمدشده است .زلزله باعث شد از ضعف مدیریت غافل شوم .مدیری مدیر است که در بحران کوشا باشد بعضی وقتها بحث بودجه نیست با راهکار شاید مشکلی حل شود مدیران نباید همیشه به فکر اختصاص بودجه باشند.

 

نادری با اشاره به مشکلات مربوط به امور عشایر ازجمله راه سازی و کمبود آب به انتقاد شدید از مسئولان امور عشایری استان و کشور خواستار رسیدگی به امور عشایر شدند.

 

وی ادامه داد و گفت بنده وارث مشکلات اوراماناتم و برای حل آنها شانه خالی نمی کنم و تمام تلاشم را میکنم.

 

وی با انتقاد از نبود سیستم صوتی و تجهیزات لازم در سالن اجتماعات شهر بانه وره گفت :برای تجهیز سالن ارشاد به سیستم صوتی و نور همکاری های لازم و پیگیری های ممکن رو انجام میدهم. ( در این بین جمشیدی نماینده مدیرکل ارشاد اسلامی به نماینده اورامانات قول داد تا کمتر از دو ماه سیستم صوتی مناسب برای این سالن نصب شود).

 

نادری ادامه داد و افزود: روحانیون چراغ و روشنایی ما هستند و احترامشان برای ما واجب است قصد تاسیس دانشگاه علوم دینی را داشتم که به خاطر عدم همکاری بعضی از روحانیون اهل سنت پیشرفتی نداشتیم ولی تاجایی که در توانم باشد برای روحانیون تلاش میکنم .

 

وی با محکوم کردن توهین یک بازیکن فوتبال به مقدسات اهل سنت گفت : بنده و همکارانم در فراکسیون اهل سنت سریعا این اقدام را محکوم کردیم و خواستار برخورد با این بازیکن فوتبال شدیم.

 

وی با اشاره به ناتمام ماندن چندپروژه در سطح شهرستان پاوه پس از یک دهه بشدت از مسئولان ابراز گلایمندی کرد و گفت : کار انتقال آب هانه کوان به پاوه چهارده سال طول کشیده است . پروژه بیمارستان جدید پاوه یک دهه است تکمیل نشده است که خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته و فشار بر وزیر راه و شهرسازی ساختمان اصلی این پروژه در یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد. و برای تجهیز آن بیش از ۱۱ میلیارد اعتبار جذب کردیم و تخصیص داده شد.

 

وی به موضوع گازکشی به بخش نوسود و نودشه پس از سالها با تلاشهای صورت گرفته اشاره کرد و از مسئولان نظام بابت این اقدام که هزینه سرانه آن چند برابر است قدردانی کرد و گفت : در بحث گازکشی هر علمک که جلوی در هر خانه ای میرود۶تا ۱۲ میلیون هزینه برای دولت دارد اما ما باتلاش انجام شده برای نوسود و نودشه بعد از ۱۰ سال برای هر علمک کمک کردیم حتی با هزینه ۴۵ میلیون .

 

نادری با ابراز ناراحتی و تسلیت بخاطر مرگ مرحوم پیمان رشیدی و فرزندش در جاده های نا امن حاشیه سد داریان گفت : این مسیر بدون گارد ریل و محافظ است و هیچ اقدامی برای مردم این منطقه و حتی امن کردن جاده های این مسیر نکرده اند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات درخصوص نوسازی و تجهیز مدارس و مشکلاتی که در بخش باینگان و شهر بانه وره وجود دارد از آقای عبدالرضایی نماینده مدیرکل نوسازی مدارس استان توضیح خواست.

 

عبدالرضایی درخصوص کم کاری در نوسازی مدارس اذعان کرد بعد از زلزله اخیر به ۷۸ مدرسه در ۵ شهرستان خسارت وارد شد و حجم کار را افزایش داد.

 

وی به نماینده اورامانات توضیح داد : ما هنوز اعتبار دولتی بابت احداث مدارس دریافت نکرده ایم. ۸۰ میلیارد برای ساخت و ساز برآورد شده است که کمک مردمی بوده و به دلایل اتفاقات اخیر که ناشی از گرانی ارز بود کارها با تاخیر صورت میگیرد.

 

وی افزود : یکی از مشکلات محدودیت شدید منابع است در پروژه شهید خادمیان مدرسه آماده نقاشی است اما در محوطه سازی آن معارض به وجود آمده ،مدرسه شهید مطهری بانه وره بنیاد برکت به عهده گرفته و مشکلات اعتباری دارد ،مدرسه لاران ۱۸۰ میلیون به آن اختصاص داده شده که به دلیل اوضاع متشنج بازار ساخت و ساز میسر نیست .سرویس بهداشتی  مدرسه سریاس هم تا ۴۰ روز آینده آماده بهره برداری است .

 

عبدالرضایی با اشاره به اخرین وضعیت ساخت مدرسه در شهرک سریاس بخش باینگان گفت : برای مدرسه ۹ کلاسه سریاس ۲۵۰۰ متر زمین لازم است . که باید این زمین اهدا و در اختیار نوسازی قرار بگیرد.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد در مورد آسفالت هم به کمک نماینده اورامانات سهمیه قیر برای ۱۰۰۰ متر مدارس باینگان به صورت رایگان اختصاص داده شد ،مدرسه دودان را بانک ملی متقبل کردند که از نو بسازند و همچنین مدرسه شمشیر که درحریم راه بود و با تلاش دکتر شهاب نادری حل شد و تا ماه آینده اسکلت آن نصب می شود.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات همچنین در پایان ۱۵۰۰ پک آموزشی به دانش اموزان باینگان و بانه وره اهدا کردند.

 

در ادامه مهندس سالاری معاون عمرانی استانداری هم ضمن یادداشت مشکلات و بررسی موضوعات در چند زمینه سخنرانی کردند و اظهار داشت: در زمینه اشتغال زایی و رفع بیکاری منطقه باینگان و بانه وره منابع با ارزشی برای جذب گردشگری در منطقه دارند و در زمینه ساخت و ساز مدارس ،مشکلات آب منطقه در اولین فرصت در دستور کار قرار می گیرد و در اسرع وقت رسیدگی می شود.

 

گفتنی است در این نشست رئیس اداره آموزش و پرورش برخی از مشکلات اداره متبوع را برشمرد و با حضور نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان و نماینده مجلس و  مهندس سالاری به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قول مساعد جهت برطرف نمودن مشکلات و تخصیص بودجه لازم از سوی مسئولان امر داده شد.

 

همچنین نماینده شورای شهر بانه وره برخی از مشکلات و درخواستهای شهر بانه وره را مطرح نمودند که فی المجلس توسط مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

 

دهیار روستای سیمان هم بخشی از مشکلات عشایر منطقه را مطرح نمودند که توسط مهندس بیات و مهندس سالاری معاونت استاندار بررسی و راه کارهایی جهت رفع آن ارائه گردید.

 

پس از آن آقای غفور رستم زاده به عنوان نماینده جوانان باینگان در جایگاه قرار گرفت و چندین موضوع از جمله تجهیز ساختمان فرهنگی شهدای باینگان، موضوع منابع طبیعی و شاخه ها و کنده های خشک شده موجود در جنگل و لزوم پاکسازی آن و موضوع اجاره بهای سنگین سقز چینی، همچنین بحث تسهیلات ارزان قیمت برای طرحهای اشتغالزایی و برق رسانی به ییلاق های باینگان به استحضار حضار در جلسه رسید.

 

همچنین به صورت تخصصی طرح جامع باینگان و جاده روبروی شهر مطرح و به صورت مکتوب با ۳۰۰ امضاء تقدیم نماینده مردم پاوه و اورامانات جهت پیگری مجدانه ارائه گردید.

 

در ادامه رئیس شورای بخش باینگان و شورای روستای دودان و چند تن از ساکنین شهر و روستاهای تابعه مشکلات و درخواستهای خود را مطرح نمودند.

 

همچنین در این جلسه فرهاد صالحی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و از فعالان محیط زیست به عدم توجه محیط زیست استان به منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل با وسعتی بیش از ۲۳ هزار هکتار و داشتن گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری و همچنین تهدید حیات گونه های کم یاب گوزن مینیاتوری شوکا و پلنگ که در و آتش سوزی های مکرر و کمبود امکانات و نیروی انسانی اعتراض کرد که مدیرکل محیط زیست و نماینده اورامانات و مهندس سالاری توجه به این موضوع را در دستور کار و بررسی قرار دادند.

 

 

4 پاسخ برای “مشکلات بخش باینگان مطرح و بررسی شد/ گزارش تصویری

  • فرهنگی نودشه در تاریخ مهر 11, 1397 گفت:

    بخشدار نوسود در پیگیری و حل مسائل و مشکلات شهر نودشه هیچ کوتاهای نکرده است اخیرا” نیز با بازدیدهای مکرر به شهر نودشه مشکل آسفالت و کشتارگاه نودشه را بعنوان دو موضوع بحرانی حل و فصل نموده است .

  • نوسودی در تاریخ مهر 10, 1397 گفت:

    در جواب آقای بابایی باید گفت تاکنون نوسود بخشداری با این فعالی . خوشفکری و صاجب ایده و پیگیرموضوعات ندیده . درست قضاوت کنید.

  • بهروزبابایی در تاریخ مهر 9, 1397 گفت:

    باسلام برهمه خوانندگان محترم سلام پاوه-باید اعتراف به فعال بودن بخشدار باینگان درهمه زمینه ها داشت خیلی بهتروپی گیرتراز بخشدارنوسود وحتی شخص جناب عبدا…زاده بخشدار مرکزی کارمیکنند.درزمینه اشتغال پایدار روستایی واجرای طرحهای عمرانی بخشدارباینگان برای هر روز یک متقاضی به استانداری معرفی مینماید سه روز پیش تسهیلات شش درصدی برای یکی ازمتقاضیانش به مبلغ سه میلیارد تومان تاییدگردیدبخشداری نوسودهم جهت خالی نبودن عریضه دوسه هفته یکبار تماسی دارنداما بخشداری مرکزی دریغ از یک متقاضی ملت باینگان باید قدردان چنین بخشداری باشندازطرف مینی سالن واعضای مرکزتحقیقات جهادکشاورزی همدان علاوه برتقدیروتشکراز بخشدارباینگان مراتب احترام خودرادرقبال یکی ازکارمندان دلسوز بخشداری باینگان سرکارخانم صدیقی اعلام میداریم باآرزوی موفقیت روز افزون این عزیزان.

  • باینگان در تاریخ مهر 9, 1397 گفت:

    نماینده محترم شهرستان پاوه و اورامانات سلام علیکم
    با تشکر از برنامه ریزی تان جنابعالی در ادارات مشکلات را بر طرف نکن بیا تمام نقطه شهر و روستا را ببین بعدا” مشکلات خودش داد می زند نه سر پوشیده مشکلات جزیی بسیار بسیار است تا برسد به مشکلات قوی