س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 11:28

حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شد/مردم پاوه حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارند

حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شد/مردم پاوه حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارند

به گزارش سلام پاوه : مهدی چمران گفت: حماسه شکست حصر پاوه بحث تجزیه جمهوری اسلامی ایران را در اوایل انقلاب اسلامی خنثی کرد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : برادر شهید مصطفی چمران روز جمعه در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز حماسه شکست حصر پاوه افزود: شکست حصر پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : مهدی چمران گفت: حماسه شکست حصر پاوه بحث تجزیه جمهوری اسلامی ایران را در اوایل انقلاب اسلامی خنثی کرد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : برادر شهید مصطفی چمران روز جمعه در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز حماسه شکست حصر پاوه افزود: شکست حصر پاوه یک حماسه ملی است و هویت شهر پاوه با این حماسه گره خورده است.

 

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: روشن بینی مردم پاوه و ایمان و اعتقادشان به مکتب اسلام و جمهوری اسلامی و علاقه شان به این آب و خاک سبب می شود که هر ساله با شور و هیجان وصف ناپذیری این حماسه را گرامی بدارند.

 

وی با بیان اینکه در بیش از ۲۴ سالگرد حماسه شکست حصر پاوه حضور داشته گفت: به این حضور در بین این مردم عزیز ، ولائی و انقلابی افتخار می کنم.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پاوه و مردم انقلابی آن همیشه مایه افتخار ایران زمین و جمهوری اسلامی بوده و هستند.

 

شهاب نادری ، حضور در مراسم روز ملی پاوه را افتخاری بزرگ برای هر کسی دانست و گفت: مردمی که با گذشت ۳۹ سال از حماسه شکست حصر پاوه این چنین با شور و نشاط و علاقه حضور پیدا می کنند براستی شایسته احترام و خدمتگزاری هستند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت پایدار با ایجاد اشتغال و توجه به معیشت مردم ایجاد می شود ، گفت: باید دولت برای ایجاد و تثبیت امنیت پایدار به اشتغال جوانان و معیشت مردم توجه بیشتری کند.

 

نادری گفت: مردم و جوانان شهرستان مرزی پاوه با رشادت و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس عشق و علاقه و اعتقادشان را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اثبات کرده اند.

 

** مردم پاوه حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارند

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز گفت: مردم پاوه حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارند و همچنان تا آخرین قطره خون خود سد محکمی در مقابل معاندان و مخالفان نظام بوده و خواهند بود.

 

حجت الاسلام یوسفی به ایثار و فداکاری و رشادت و از خود گذشتگی مردم پاوه در جنگ نابرابر مرداد سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: امروز هم با حضور گسترده خود عهد و پیمان خود را با آرمانهای انقلاب و شهدا تجدید کردند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: حصر پاوه با رشادت و فداکاری پاسداران و مقاومت مردم و فداکاری شهیدان ۲۶ مرداد همچون شهیدان چمران و وصالی و …. و فرمان تاریخی و مسیحایی بنیانگذار جمهوری اسلامی شکسته شد.

 

وی اظهار کرد: مردم پاوه همواره مورد لطف و محبت مقام معظم رهبری هم بوده و هستند که اعطای ۲ مدال تدین و دینداری و روشنفکری به این مردم نشان از علاقه معظم له به مردم پاوه است.

 

حصر شهر پاوه در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ بعد از هفت روز درگیری با گروهکهای مزدور و خود فروخته با رشادت و فداکاری پاسداران، مقاومت و ایستادگی و همراهی مردم ، فرماندهی شهید چمران و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فرماندهی کل قوا شکسته شد.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

3 پاسخ برای “حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شد/مردم پاوه حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارند

  • نودشه در تاریخ مرداد 27, 1397 گفت:

    اگر پاوه بر گردن کشور حق دارد خوب براش یه کاری کنید

  • احمدی در تاریخ مرداد 26, 1397 گفت:

    سلام سخنرانی حاج باباخاص درج نشده گلگی فراوان

    • فرهاد صالحي در تاریخ مرداد 28, 1397 گفت:

      با سلام خدمت شما متن این خبر را خبرگزاری ایرنا درج کرده است و ما به نقل از ایرنا خبر رو زدیم و در خبر دخل و تصرفی نداشتیم