پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 13:34

جشنواره اولین روزه من در پاوه برگزار شد + عکس

جشنواره اولین روزه من در پاوه برگزار شد + عکس

به گزارش سلام پاوه : جشنواره اولین روزه من در آستانه ماه مبارک رمضان در پاوه برگزار شد  به گزارش خبرنگار سلام پاوه : به ابتکار ستاد نماز جمعه پاوه و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان پاوه ؛ جشنواره «اولین روزه من» با حضور جمعی از مسئولان و تعداد زیادی از نوجوانانی که […]

به گزارش سلام پاوه : جشنواره اولین روزه من در آستانه ماه مبارک رمضان در پاوه برگزار شد 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : به ابتکار ستاد نماز جمعه پاوه و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان پاوه ؛ جشنواره «اولین روزه من» با حضور جمعی از مسئولان و تعداد زیادی از نوجوانانی که امسال به سن تکلیف رسیده اند و ماه مبارک رمضان امسال اولین روزه خود را تجربه میکنند ، در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد.

مصلح قادری مسئول ستاد نماز جمعه پاوه در مراسم افتتاحییه این جشنواره گفت : معنویت و حال هوای خاص ماه مبارک رمضان فرصتی مناسبی برای تقویت باورهای مصلح قادریدینی ، بخصوص در میان جوانان و نوجوانان است تا جان انسان از جهل و انحراف به دور باشد

وی به برتری ماه رمضان بر سایر ماهها اشاره کرد و افزود : رمضان تنها یک ماه معمولی است که به برکت نزول قرآن کریم در این ماه جایگاه خاص و ویژه ای پیدا کرده بطوریکی یک شب در آن وجود دارد که جایگاهش برابر با هزار ماه است.

قادری با بیان اینکه روزه گرفتن تنها نخوردن و نیاشامیدن در طول یک روز نیست گفت : انسان مومن روزه دار باید در طول ماه سعی کند تمامی اعضا و جوارحش روزه باشد نه اینکه تنها با نخوردن جسم خود را معذب کند.

مصلح قادری سپس به جشنواره « اولین روزه من » اشاره کرد و افزود : این جشنواره ابتکاری بود از سوی ستاد نماز جمعه پاوه که در استان کرمانشاه برای اولین بار است که برگزار میشود.

قادری ، انگیزه از برگزاری جشنواره را تشویق و ترغیب دانش‌آموزانی برشمرد که به افتخار روزه گرفتن مکلف شده‌اند و می‌خواهند از رمضان امسال از این ماه سراسر برکت و نور بهره معنوی وافری ببرند.

وی با بیان اینکه نباید با اجبار دین را به فرزندان و نسل حاضر آموزش دهیم ، افزود : باید با ترویج صحیح مبانی دینی و آشنا کردن آنها با مبانی دین اسلام اجازه دهیم با شوق و علاقه راه آینده خود را انتخاب کنند.

قادری در پایان با تقدیر از همه کسانیکه در برگزاری این جشنواره ، ستاد نماز جمعه پاوه را یاری داده اند افزود : تلاش آقایان عدنان مرادی و یحیی بهرامی و همکاری اداره محترم آموزش و پرورش ستودنی بود جا دارد از زحمات همه عزیزان سپاسگزاری نمایم.

صباح ولدبیگیدر ادامه صباح ولدبیگی بخشدار مرکزی پاوه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اظهار خوشحالی از ابتکار جشنواره « اولین روزه من » گفت : اجرای این برنامه و توجه به نوجوانان عزیزی که به سن تکلیف رسیده اند کار بسیاری ارزشمندی است.

وی افزود : تکلیف و مکلف بودن دانش آموزان و نوجوانان در یک سن خاص را برای انجام عبادت نشان از بلوغ فکری و جسمی آنها دارد و چه زیباست اگر در این سن آنها را با وظایف اجتماعی شان نیز آشنا کنیم .

ولدبیگی افزود : اگر میخواهیم شهری ایده آل داشته باشیم باید در قبال آن خود را مکلف دانسته و بی تفاوت نباشیم.

وی خواستار برگزاری این جشنواره در سالهای آینده نیز شد و افزود : این جشنواره تاکنون در استان کرمانشاه برگزار نشده و لذا همه باید همکاری کنند که این جشنواره هر ساله برگزار شود و اگر نواقصی نیز امسال دارد در سالهای آینده برطرف گردد.

در پایان این برنامه جزئیات جشنواره « اولین روزه من » برای دانش آموزان حاضر تشریح گردید.

جشنواره « اولین روزه من » برای دانش آموزانی است که امسال به سن تکلیف رسیده اند و امسال اولین سالی است که روزه میگیرند . این دانش آموزان با شرکت در این جشنواره و حضور در اولین جمعه ماه مبارک رمضان ، دفترچه اختصاصی جشنواره را دریافت میکنند. بعد از دریافت دفترچه باید خاطرات خود را از اولین روزه خود در آن ثبت و در پایان رمضان به ستاد نماز جمعه تحویل نمایند.

به بهترین آثار جوایز ارزنده ای اهدا و به اردوی تفریحی اعزام خواهند شد.

جشنواره اولین روزه من

جشنواره روزه من

جشنواره روزه من

یک پاسخ برای “جشنواره اولین روزه من در پاوه برگزار شد + عکس

  • سعدی سپنجی در تاریخ تیر 7, 1393 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از بانیان ان ابتکار جالبی است انشاالله که مثمر ثمر واقع شود و نوجوانان ما بتوانند در این مرحله مهم زندگی با روزه گرفتن و انجام عبادات بندگان خوب خداوند و جامعه شوند.