س 29 اسفند 1402 ساعت 11:29

وضعیت ترافیک پاوه تاسف بار است/لزوم اقدام عملی برای رفع این معضل

وضعیت ترافیک پاوه تاسف بار است/لزوم اقدام عملی برای رفع این معضل

به گزارش سلام پاوه:ترافیک به مشکلی فراگیر در شهر پاوه مبدل شده است و روزانه همه ما شهروندان شاهد ترافیک سنگین در خیابانهای شهر هستیم و آنرا لمس میکنیم و لازم است برای رفع این معضل همه از شهروندان گرفته تا مسئولین چاره اندیشی و کمک نمایند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهر پاوه به دلیل […]

به گزارش سلام پاوه:ترافیک به مشکلی فراگیر در شهر پاوه مبدل شده است و روزانه همه ما شهروندان شاهد ترافیک سنگین در خیابانهای شهر هستیم و آنرا لمس میکنیم و لازم است برای رفع این معضل همه از شهروندان گرفته تا مسئولین چاره اندیشی و کمک نمایند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهر پاوه به دلیل ساختار سنتی و تاریخی و بافت فیزیکی و کوهستانی آن چند سالی است که با معضل شدید ترافیک دست و پنجه نرم میکند عرض کم خیابانها و معابر اصلی و فرعی که قدمت آنها به ۵۰ سال گذشته برمیگردد یکی از دلایل این ترافیک وحشتناک است.ترافیک در شهر پاوه هر روز ساعتها وقت و انرژی افراد را میگیرد و در مواقعی هم باعث ایجاد نابهنجاری و ناراحتی مابین شهروندان بخصوص صاحبان خودرو می شود همچنین این ترافیک وحشتناک باعث ایجاد ناراحتی های عصبی و روانی برای عده ای از راننده ها و مسافران و سرنشینان خودرو ها شده است.

این ترافیک که اکثریت خیابان ها بخصوص خیابان های اصلی شهر پاوه را فراگفته است علاوه بر اینکه سرعت حمل و نقل و جابه جایی شهروندان را بسیار کند کرده در بسیار مواقع وقت گیر نیز می باشد در این بین میزان ظرفیت و تحمل شهروندان نیز بسیار پایین آمده است و تا جایی که اکثرا شهروندان به گله مندی از مسئولین  بخصوص از شورای شهر و شورای ترافیک می پردازند و یا عده ای  کم تحمل به درگیری لفظی با صاحبان دیگر خودرو ها می پردازند.جابه جایی خودروهای اورژانسی نیز در مواقع ضرروت بدلیل ترافیک سنگین با مشکلات عدیده ای روبر می باشد.

حال در این چند سال که این معضل بزرگ گریبانگیر شهرمان شده است و مسئولین گرامی هم خود نظاره گر آن هستند هنوز متاسفانه هیچ تصمیمی جدی برای رفع آن گرفته نشده است و در آستانه شروع سال نو بدون شک ترافیک بسیار سنگین تری در شهر اتفاق خواهد افتاد.مطرح کردن معضل ترافیک در خبرگزاری های شهرستان چندین و چندباره شده است و همگان از موضوع اطلاع دارند اما متاسفانه تا به حال راهکاری عملی ارائه نشده است.

 

متاسفانه از شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان انتظار بیشتری می رود که به رفع این مشکل بپردازند اما آنها نیز از اصل موضوع دور شده و  عملا کاری را انجام نداده اند.بدون شک سلامتی و صداقت و شفافیت اعضای محترم شورای ترافیک بر کسی پوشیده نیست اما به صرف سلامتی و صداقت و … مردم نیازمند کار عملی هستند و از آنها رفع مشکلات شهر را خواستارند که امیدورایم در کنار صداقت و سلامت عملا به فکر شهر باشند و از انرژی خود برای رفع ترافیک استفاده کنند.

 

در این راستا بایدبه بررسی نقش شورای ترافیک در شهرستان پاوه پرداخت و گفت نقش آنها در این بین چیست ؟آیا طرحها و ایده هایی برای کنترل این ترافیک که در حال حاضر از اصلی ترین مشکلات شهر است دارند؟ یا فقط در حد مصوب کردن صورت جلسات و بایگانی آن است؟ آیا اعضای محترم شورای ترافیک راهکارهایی برای حل این مشکل پیدا کرده اند؟ آیا از صاحب نظران و کارشناسان ترافیک در جلسات خود استفاده کرده اند؟ آیا برآورد کرده اند چند سال دیگر وضعیت ترافیک شهر پاوه چگونه خواهد شد؟

اکنون و در روزهای پیش رو و در آستانه سال نو فرصت مناسبی است که شورای ترافیک شهرستان با اتخاذ تصمیمات و راهکارهای کارشناسانه ای در این زمینه اقدامات عملی را در راستای رفع و یا حداقل  کم کردن میزان ترافیک انجام دهند.

از طرف دیگر باید فرهنگ رانندگی در شهرمان اصلاح شود و ما شهروندان نیز برای رفع این معضل گام برداریم، زیرا بسیاری از شهروندان عادت دارند که برای یک کار کوچک و جزئی با خودروی شخصی بیرون بیایند و اگر در شهر دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از اتومبیل ها به صورت تک سرنشین هستند.در یک آمارگیری که به صورت اتفاقی انجام دادیم مشاهده نمودیم در حین ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ بصورت متوسط بیش از ۳۵ الی ۴۰ خودروی تک سرنشین از میدان شهدا تا میدان مولوی در حرکت می باشند که به طور قطع این آمار با آغاز مدارس در این مسیر بالاتر می رود.

از طرفی عزیزان و زحمتکشان در پلیس راهور باید با هم اندیشی و تعامل سایر ادارات در فکر حل این معضل بزرگ در شهر باشند چرا که معضل ترافیک یکی از مشکلات عمده شهر است و مردم هم خواهان برطرف شدن آن هستند.در زیر مواردی به صورت کلی برای معضل ترافیک امده است که امید است مسئولین به جد به آن توجه کنند و همتی در پیش گیرند که ان شاالله حداقل یکی از مشکلات  و معضلات بزرگ شهر که هر روزه مردم با آن روبرو هستند برداشته و یا حداقل کمتر شود.

باریک بودن خیابانها و معابر اصلی شهر،ورود روزانه تعدادکثیری از خودرو ها در چرخه شهربخاطر کارهای معمولی همچون انتقال پول از یک عابر بانک و کارهای بانکی دیگر ،نبود پارکینگ مناسب در شهر و عدم استفاده نکردن تعدادی از شهروندان از پارکینگ های داخل شهر،پارک دوبله کردن خودروها در معابر و خیابانهای اصلی شهر ،وجود جایگاه سوخت گیری و مراکز شلوغ درمانی در خیابان های اصلی در داخل شهر،مستقر بودن مطب های پزشکان در خیابان اصلی شهر و پارک کردن خودروهای شخصی برخی از شهروندان بی دلیل در خیابان های اصلی شهر و….

همچنین در این بین عبور و مرور خودرو های تک سرنشین در نوع خود جالب توجه است،توقف بی برنامه رانندگان تاکسی ها در مسیرهای شلوغ ، عدم رعایت مقرارات راهنمایی و رانندگی توسط عده ای از شهروندان،همراه داشتن خودرو ها توسط صاحبان مغازه در اکثر موارد که متاسفانه خودروی خود را در جلوی مغازه خود پارک می کنند و صبح تا غروب این خودرو باعث ایجاد ترافیک می شود.کدخدا منشی ماموران راهنمایی و رانندگی برای جریمه نکردن خودرو های متخلف،خیابانهای غیر استاندار و کم عرض شهر پاوه و….

گزارش:صهیب زربان،فرهاد صالحی

5 پاسخ برای “وضعیت ترافیک پاوه تاسف بار است/لزوم اقدام عملی برای رفع این معضل

  • ناشناس در تاریخ بهمن 24, 1396 گفت:

    اقای بهمن عزیزی
    ترافیک پاوه هیچ ربطی به ادارات ندارد .
    بیشتر ترافیک و اوج ان بعداظهر ودم غروب است .یعنی موقعی که ادارات تعطیل شده .پس باید چاره دیگر اندیشید.چیزی تو مایه های زوج وفرد یا….

  • رستمی تبار در تاریخ بهمن 24, 1396 گفت:

    گویند در زمان نه چندان دور دریکی از همین شهرها منطقه خودمان یک بنده خدایی یخچالی از تعاونی روستایی خرید..یخچال را به درب منزل برد. درب کوچک و چوبی بود. دیگران که با این مشکل روبر می شدند درب را بیرون آورده وسیله را به داخل منتقل و دوباره چاچوب درب را کار می گذاشتند. این بنده خدا که فکر نمی کرد! مثل پت و مت تبری آورد و با کله تبر به بالای یخچال زد و حجم آن را کم کرد تا یخچال را از درب عبور داد…..
    حکایت پاوه و باینگان و نودشه و نوسود و مناطق کوهستانی وخودرو جکایت آن بیچاره است. ما درب خانه امان اجازه ورود یخچال ساید بای ساید نمی دهد ولی می خریم.
    راه حل ترافیک این مناطق دل کندن از خودرو حداقل برای تردد در داخل شهر است.
    راه حلی جز ممنوعیت تردد در ساعات اوج رفت و آمد وجود ندارد.
    آخر بابا جون در شهری که می شود با نیم ساعت پیاده روی کارت راه بیفتد و احیانا با تاکسی به آن سر شهر بروی ماشین شاسی بلند چه معنی دارد.؟
    همه میدانیم خودرو در چنین شهرهایی تشریفاتی و تجملاتی هستند تا کاربردی و می توان آنها را حذف کرد. باور کنید و بپذیرید خودرو اسباب بازی نیست و پاوه هم شهر بازی نیست. هیچ کس حاضر نیست یک سانتیمتر عقب نشینی کند، هیچ دولتی حاضر به هزینه برای ساخت پل و تونل و راه و قطار و مترو نیست . کولبری و کارمندی هم زیاد به صرفه نیستند و در نتیجه عوارض و مالیات پرداختی هم ناچیز است. پس چاره چیست جز دل کندن از خودرو یا به اختیار یا به اجبار!!
    همشهری عزیز بخواهی یا نخواهی و دوست داشته باشی یا نباشی باید قید خودرو را در این شهرها برای کاربری درون شهر بزنید. لزومی به وجود خودرو نیست. هرکس فکر بهتری دارد بسم ا لله

    • شهروند در تاریخ فروردین 1, 1397 گفت:

      والله حرفتون درسته جناب رستمی تبار
      کاملا بنده با حرفتون موافقم

  • بهمن عزیزی در تاریخ بهمن 23, 1396 گفت:

    با سلام و احترام
    در حقیقت ترافیک سنگین و نابسامان شهر پاوه امروزه مشکل بزرگ شهر پاوه است و نیاز به پیگیری و چاره سازی دارد
    اگر آتش سوزی و حوادثی دیگر در اوقات شلوغ در سطح این شهر اتفاق بیفتد براستی چکار باید کرد ???
    آتش نشانی و اکیبهای امدادی و درمانی چطور و چگونه خود را به محل حادثه برسانند???

    در حالتی ساده ساده براستی اگر فردی مریض از قسمت غربی شهر در ساعتهای شلوغ نیازمند حضور فوریتهای پزشکی و یا نیاز به اعزام فوری به بیمارستان باشد تکلیفش چیست و چکار کند?
    بیشتر وقت و سرمایه مردم این شهر از قبیل سوخت در ترافیک نابسامان شهر پاوه تلف و می سوزد!!!
    و صدها گرفتاری و مشکلات دیگر ….که ناشی از بی توجهی و فقدان مدیریت کارآمد در بین مسئولین اجرایی و شهرداری این شهر در گذشته بوده که باید از عملکرد آنان بسیار تاسف خورد !!!

    بعنوان یک شهروند پیشنهادی دارم جهت حل قسمتی از معظل ترافیک شهر پاوه اینکه مسئولین محترم تدابیری اتخاذ نمایند تا ادارات دولتی دارای ارباب و رجوع از جمله ادارات آب و برق و گاز و ثبت اسناد و ثبت احوال و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست و زندان و دانشگاه پیام نور وبانکها …از داخل شهر به خارج از شهر نقل مکان نمایند و دولت محترم با فروش ساختمانهای دولتی این ادارات که اکثرا فرسوده هستند در گردنه روستای شمشیر و یا هر مکان مناسب خارج از شهر که دارای زمین مناسب و ارزان قیمت می باشد نسبت به احداث مجمتع های اداری دولتی مناسب استاندارد اقدام نماید.
    با احترام

  • شهروند در تاریخ بهمن 23, 1396 گفت:

    پس کو وعده های شورا که میدان مولوی را به سراب هولی وصل می کردند.