ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 12:28

آغاز مرحله دوم طرح ملي واكسيناسيون فلج اطفال در پاوه

آغاز مرحله دوم طرح ملي واكسيناسيون فلج اطفال در پاوه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزارماسوله : رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان پاوه از آغاز مرحله دوم طرح ملي واکسیناسیون فلج اطفال از دوم تا چهارم تیر ماه در شهرستان‌ پاوه همگام با سایر استان‌های نوار مرزی غرب کشور خبر داد. به گزارش سلام پاوه : رئيس شبكه بهداشت و درمان […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزارماسوله : رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان پاوه از آغاز مرحله دوم طرح ملي واکسیناسیون فلج اطفال از دوم تا چهارم تیر ماه در شهرستان‌ پاوه همگام با سایر استان‌های نوار مرزی غرب کشور خبر داد.

به گزارش سلام پاوه : رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال دکتر فاروق سلیمیاز دوم تا چهارم تیر ماه در شهرستان‌ پاوه همگام با سایر استان‌های نوار مرزی غرب کشور اجرا می‌شود.
دكتر سليمي افزود: مرحله اول اين طرح از تاريخ سوم خرداد ماه لغايت پنجم خرداد ماه در شهرستان پاوه ، هماهنگ با ديگر شهرهاي استان و كشور توسط شبكه بهداشت و درمان پاوه اجرا گرديد.
وی با اشاره به اجرای مرحله نخست این طرح میان 5 هزار کودک ساکن شهرستان پاوه افزود: در دور دوم اين طرح با مراجعه خانه به خانه ، ماموران اقدام به خوراندن دو قطره خوراکی فلج اطفال به کودکان می‌کنند.
وي تصريح كرد: نيروهاي بهداشتي و درماني شبكه بهداشت و درمان پاوه در تاریخ های مذکور با همراه داشتن کارت شناسایی به درب تک تک منازل شهرستان پاوه و بهورزان نيز به روستاهاي تابعه رفته و اقدام به انجام واکسیناسیون در مرحله دوم می کنند.
وی در پايان با بیان اینکه بیماری فلج اطفال موجب معلولیت دائم در افراد خواهد شد، از والدین خواست حتي الامكان در تاريخهاي ذكر شده در خانه هاي خود حضور داشته و نسبت به انجام واکسیناسیون کودکان خود علیه این بیماری اقدام کنند.