ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 04:01

دستورالعمل تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی

دستورالعمل تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت پاوه از دستورالعمل تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی خبر داد. شاهرخ دولتخواه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با توجه به ضرورت انجام حمایت های لازم از بنگاه های خرد،کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه اصناف تولیدی فعالیت […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت پاوه از دستورالعمل تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی خبر داد.

شاهرخ دولتخواه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با توجه به ضرورت انجام حمایت های لازم از بنگاه های خرد،کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه اصناف تولیدی فعالیت می نمایند و با عنایت به بند ۳/۱ بسته ارتقای توان تولید ملی، مصوب جلسه مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل شناسایی و تأمین مالی بنگاه های صنفی تولیدی برای بازسازی و نوسازی در سراسر کشور ابلاغ شده است،که این دستورالعمل برای صاحبان و مشاغل مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی شهرستان پاوه هم در رسته های پیوستی زیر شامل خواهد شد.

ماده ۱) شرایط تسهیلات:
۱-۱ – اولویت اصلی پرداخت تسهیلات موضوع این دستور العمل، آن دسته از بنگاه های صنفی تولیدی است که توان شبکه سازی و خوشه سازی داشته و از لحاظ ظرفیت تولید،دانش فنی و داشتن بازار مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به نوسازی و بازسازی باشند.

۱-۲ -مدت زمان باز پرداخت تسهیلات برابر ضوابط بانکی تعیین می‌گردد.۱-۳-نرخ سود مورد عمل در تسهیلات موضوع این دستور العمل، همسان واحدهای تولیدی صنعتی می باشد.۱-۴ – بنگاه های تولیدی مشمول این دستورالعمل به استناد بخشنامه شماره ۵۳۲۲۸/۹۵ مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۵ بانک مرکزی از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد «آیین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک های دولتی» مستثنی می باشند.

ماده ۲)شرایط و وظایف متقاضی:
۲-۱ -داشتن پروانه کسب در رسته های دارای اولویت۲-۲ – داشتن سهم بازار، داشتن فنی و ظرفیت تولید۲-۳-دارا بودن حداقل دو نفر شاغل (صاحب پروانه می تواند یکی از شاغلان باشد۲-۴-داشتن توان نوسازی و بهسازی واحد تولیدی حداکثر تا پایان شش ماهه اول سال۱۳۹۷ و استفاده از تسهیلات صرفاً در راستای اهداف تعیین شده۲-۵- ورود اطلاعات لازم در سامانه۲-۶- ارائه مدارک لازم به بانک¬های عامل۲-۷- پیگیری فوری اخذ تسهیلات.

ماده۴ ) فرآیند اجرای کار:

کلیه فرایند اجرای کار، به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اصناف به شرح زیر انجام خواهد پذیرفت:

۴-۱- متقاضیان مشمول این دستورالعمل باید نسبت به ثبت درخواست خود برای اخذ تسهیلات مورد نیاز، در سامانه اصناف به نشانی www.iranianasnaf.ir در قسمت «تأمین مالی بنگاه صنفی تولیدی» اقدام نمایند. شایان ذکر است متقاضیان اطلاعاتی مانند شناسه صنفی، بانک عامل، شماره حساب، شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد نمایند و پس از تکمیل تقاضانامه، پیامکی را دریافت خواهند نمود که باید آن را نزد خود نگهداری نمایند. مضمون پیامک عبارت است از:درخواست شما در سایت ایرانیان اصناف ثبت شد. پرداخت تسهیلات مشروط به تصویب طرح پیشنهادی شما توسط بانک عامل می باشد.

۴-۲- اتاق اصناف شهرستان مربوطه به صورت روزانه،به درخواست های اصناف رسیدگی نموده و نسبت به تأیید اطلاعات وارده در سایت مذکور اقدام می کند.۴-۳- سازمان صنعت معدن و تجارت استان مربوطه به صورت روزانه، به درخواستهای تأیید شده از سوی اتاق اصناف شهرستان مربوطه رسیدگی و نسبت به تأیید اطلاعات وارده به صورت الکترونیکی در سایت مذکور اقدام می نماید.

۴-۴- مرکز امور اصناف و بازرگانان با همکاری اتاق اصناف ایران، درخواست های تایید شده از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها را بررسی و از طریق ایجاد دسترسی های لازم اطلاعات را به صورت الکترونیکی برای سایت بهین یاب به نشانیBehinyab.ir و سامانه فرآیندی متصل به آن ارسال می نماید.

۴-۵- دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت متبوع، از طریق سامانه بهین یاب نسبت به معرفی متقاضیان به بانک های عامل اقدام می نماید.اولویت بندی بنگاه های صنفی تولیدی با رعایت مفاد مواد ۱ و ۲ این دستورالعمل از بین رسته-های زیر می باشد: