ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 06:03

۵۰ درصد برق مناطق زلزله زده رایگان شود

۵۰ درصد برق مناطق زلزله زده رایگان شود

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه خواستار رایگان شدن ۵۰ درصد برق مصرفی  در مناطق زلزله زده استان شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد،عمق و شدت زلزله ۷٫۳ریشتری کرمانشاه را در گسل زاگرس بی نظیر […]

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه خواستار رایگان شدن ۵۰ درصد برق مصرفی  در مناطق زلزله زده استان شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد،عمق و شدت زلزله ۷٫۳ریشتری کرمانشاه را در گسل زاگرس بی نظیر خواند و اظهارکرد:از مجموع ۱۹۲۰ روستایی که از زلزله متاثرشدند، ۱۵۸۲ روستا بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

وی سرعت در امداد و نجات و اسکان اضطراری زلزله زدگان و نیز ایجاد یک وفاق ملی در کشور را از ویژگی های زلزله کرمانشاه خواند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تخریب ۱۰۰ درصدی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در این زلزله، تصریح کرد: همچنین ۵۸ هزار واحد نیاز به تعمیردارند.که مجموعا ۹۱ هزار واحد باید باز سازی  شوند که به ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

بازوند با بیان اینکه در بودجه ۹۷ درآمد استان کرمانشاه ۶۵۲ میلیارد تومان دیده شده، گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از صنایع و واحدهای ما در زلزله تخریب شده اند، درخواست کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی درآمدهای استان را داریم، زیرا امکان وصول آن را نداریم.

وی به خسارت ۱۲۴۱ میلیارد تومانی زلزله به زیرساخت های استان اشاره کرد و ادامه داد: خواستار ایجاد یک ردیف مستقل در بودجه با ذکر نام کرمانشاه  برای جبران این خسارت ها هستیم.

استاندار همچنین درخواست کرد نمایندگان مجلس با تصویب قانونی ۵۰ درصد از برق مناطق زلزله زده تا پایان بازسازی را رایگان کنند.

وی در ادامه به هشت سال جنگ تحمیلی و تبعات آن همچون بیکاری و جاماندن از توسعه برای استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که بخش خصوصی حاضربه سرمایه گذاری در استان ما نمی شود و ازطرفی طبق اصل ۴۴ دولت نیز محدودیت دارد.

بازوند اضافه کرد:عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در کرمانشاه آثار خود را در شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نشان می دهد و حتی گاها به معضلات امنیتی تبدیل می شود.

وی خواستار توجه ویژه دولت به موضوع پالایشگاه آناهیتا که یازده سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد، شد.

مقام ارشد مدیریت استان با بیان اینکه مرزهای استان زمانی به عنوان یک تهدید و خسارت محسوب می‌شد و اکنون زمانی است که باید به فرصت تبدیل شوند، گفت: مرزهای کرمانشاه بویژه مرز خسروی که زیرساخت های آن تاحدودی فراهم است نیازمند یک دیپلماسی سیاسی هستند.

وی افزود:اگر مشکل تردد از خسروی حل شود می توانیم به عنوان یک فرصت گردشگری از آن استفاده کنیم و ۱۰ هزار شغل از محور کنگاور تا مرز ایجاد کرد.

منبع:ایسنا