پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 17:50

آقاي فرماندار…!!!/ سيد عبيد فخرالديني

آقاي فرماندار…!!!/ سيد عبيد فخرالديني

پايگاه خبري تحليلي سلام پاوه : درد دل يك جوان با فرماندار پاوه كه بيانگر مشكلات و نارسائي هايي است كه در متن ذيل آمده است : جناب آقای ایده پور فرماندار محترم شهرستان پاوه با سلام و عرض ادب نوشتن از سختی ها، تبعیضها و نا امیدی های نسل جوان و غریب پاوه، و […]

پايگاه خبري تحليلي سلام پاوه : درد دل يك جوان با فرماندار پاوه كه بيانگر مشكلات و نارسائي هايي است كه در متن ذيل آمده است :

جناب آقای ایده پور فرماندار محترم شهرستان پاوه

با سلام و عرض ادب

نوشتن از سختی ها، تبعیضها و نا امیدی های نسل جوان و غریب پاوه، و درد دل کردن با کسانی که امیدوار به خدمت صادقانه و بی منتشان هستیم تنها راه اعتراض مدنی سید عبید فخرالدینیما بر اوضاع کنونی شهر پاوه است. آنچه که ما را مجبور به نوشتن و اعتراض می کند نگریستن بر پیکر زخمی و بی رمق شهری است که  جز پس رفت همه جانبه در سایه ی منفعت طلبی ها و نا آگاهی ها، چیز دیگری را در آن نمی بینیم. همه می دانیم که مردم و بخصوص جوانان پاوه ای بازیچه ی دست نا آگاهان شده اند و در پس منفعت طلبی و ندانم کاری و حتی بی مهری دولتها گرفتار فقر و بیکاری شده اند. بسیاری از جوانان این دیار در پی لقمه ای نان حلال، شهر و دیارشان را ترک کرده و از سر ناچاری به دیگر استانها و حتی کشورهای دیگر همچون عراق و ترکیه مهاجرت کرده اند و آنان که راهی جز دلبستگی به زادگاهشان و تحمل بیکاری و سختی های آن را ندارند مانده اند و بیهوده چشم انتظار خدمت منت بار مسئولینشان هستند.

جناب آقای ایده پور؛ جوانان این دیار رنج دیده و محروم، جوانانی متدین، تحصیل کرده و با فرهنگ اند که متانت و سادگی مثال زدنی شان زبانزد هموطنان عزیز است و همیشه و در هر برهه زمانی همسو با مصلحت و قانون کشور حرکت کرده اند، اما متاسفانه اکنون در منجلاب بیکاری و  محرومیت گرفتار شده اند. هرچند دولتهای گذشته هم سهمی در این اوضاع دارند و آنچنان که باید به توسعه و آبادانی و مدیریت تخصصی و متعهدانه ی این شهرستان فرهنگی و فهیم توجه نکرده اند!

آقای فرماندار برای ما قشر جوان و تحصیل کرده که خود را زاده ی جنگ و فقر می دانیم این سوال مطرح است که چرا باید مردمی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی مردانه از خاک و ناموسشان دفاع کردند و متحمل خسارات مالی و معنوی غیر قابل جبرانی شدند، اکنون در تبعیض و محرومیت مضاعف بسر برند؟ چرا باید شهری که مردمانش بیشترین سطح سواد و کمترین میزان جرم و جنایت در استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده اند در تنگدستی و نا امیدی زندگی کنند؟ چرا مسئولین شهرستان تنها مسئول پست و مقامشان هستند و خود را مسئول اوضاع نابه سامان شهر نمی دانند؟

آینده را نمی بینیم اما اگر همچنان چراغ راه آینده ی شهرمان بدست فرصت طلبان و نا آگاهان باشد باید گفت که از هم اکنون آینده ای بدتر از امروز را برای شهرمان  تصور می کنیم…

خلاصه کلام اینکه مشکلات همچنان پابرجا و مشکل سازان مدام بر طبل قدرت می زنند و با ندانم کاری هایشان برای مردم شریف پاوه، خط و نشان می کشند. آقای ایده پور بدانید که این درد شهری است که نیاز به تحولی اساسی در ابعاد مدیریتی، اقتصادی، بهداشتی، کشاورزی وگردشگری دارد ودست یافتن به این تحول بدون روی کارآمدن مدیران و مشاوران لایق و متعهد، و وجود برنامه هایی جامع و علمی و سرمایه هایی مادی و معنوی امکان پذیر نخواهد بود.

در پایان لازم است برخی از مشکلات اساسی شهرستان را یاد آوری نموده و از شما و تمامی دولتمردان دلسوز بخواهیم بدون توجه به خواست آنان که در طول سالیان گذشته جواب ناکارآمدی و بی تدبیری خود را پس داده اند، با اتخاذ تصمیماتی قاطع و اصولی،گامی بلند جهت توسعه ومحرومیت زدایی شهرستان پاوه بردارید.

۱-      بی توجهی برخی مسئولین به مسائل حیاتی و مهم شهر (من جمله بیکاری جوانان، گرانی و گرانفروشی، وضعیت پیشرفت غیر محسوس ساختمان جدید بیمارستان پاوه، مشکل ترافیک  معابر و خیابانهای شهر ، وضعیت نابسامان اینترنت، ترویج نامناسب فرهنگ مصرف گرایانه در همه ابعاد زندگی شهروندان و…)

۲-    نبود کارخانه جات و واحدهای صنعتی اشتغال زا (قوانین و ضوابط دست و پاگیر و همچنین عدم اسقبال مسئولین و بی رغبتی سرمایه داران شهرستان از سرمایه گذاری در بخش صنعت وایجاد اشتغال پایدار)

۳-   نابودی بخش کشاورزی و بیکاری کشاورزان در سایه بی توجهی برخی ارگانها (با وجود آنکه باغابانان زحمت کش این دیار شاهد خشکسالی های مکرر، کاهش شدید آبهای سطحی و در نتیجه خشک شدن باغاتشان می باشند، مسئولین مربوطه  هیچ گونه توجهی به بحران خشکسالی و نابودی باغات شهرستان پاوه ندارند. این در حالی است که می توان بخشی از آب رودخانه سیروان را به باغات پاوه و روستاهای اطراف انتقال داده و با این کار زمینه اشتغال زایی پایدار در بخش کشاورزی، تولیدی و گردشگری را ایجاد نمود.)

۴-     زبان و گویش محلی مردمان این دیار همچون بسیاری از زبانهای اصیل ایرانی (مانند: زبانهای تاتی، سنگسری، سینایه، ماندی نو و…) در سایه بی توجهی مسئولین در حال انقراض است، که امیدواریم با ایجاد رویکردی جدید در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان آموزش زبان اورامی در مدارس منطقه فراهم شود تا شاهد انقراض این زبان پربار و کهن نباشیم.

۵-    وضعیت نامناسب و خطرساز راهها و جاده های شهری و روستایی شهرستان پاوه و نبود جاده مستقیم پاوه به سنندج (احداث جاده پاوه به سنندج می تواند توسعه شهر در زمینه گردشگری و اقتصادی را به طور چشمگیری افزایش داده و مسافت، زمان و هزینه سفر بین این دو شهر را نصف کند.)

۶-    روند روبه رشد بیماری سرطان در شهرستان پاوه به مانند بسیاری دیگر از نقاط کشورمان، بسیار نگران کننده و خطر ساز شده و نیاز است در اسرع وقت عوامل آن را شناسایی نموده و با آن مقابله شود.

۷-   وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست پاوه از مرز هشدار گذشته و بحرانهای نگران کننده ای طبیعت زیبا و حیات وحش این منطقه را تهدید می کند. آتش سوزی های مکرر سالیان گذشته، شکار بی رویه حیوانات وحشی، تخریب منابع طبیعی و چندین مورد دیگر لطمات جبران ناپذیری را بر پیکر محیط زیست پاوه وارد کرده است. انتظار می رود شرایطی فراهم گردد تا بتوان به درستی با عوامل تخریبی و تهدید کننده محیط زیست طبیعی و اجتماعی مقابله نمود.

۸-   وضعیت نامناسب دفع زباله در شهر و روستاهای شهرستان پاوه، مشکلات محیط زیستی، بهداشتی و اقتصادی متعددی را بوجود آورده است که انتظار می رود با اختصاص تسهیلات و امکاناتی مناسب جهت بازیافت بصورت جدی با این معضل مقابله و چالش حاصل از زباله ها را به فرصت تبدیل نمود

در پایان از توجه و اهتمام شما برای رفع مشکلات شهرستان تشکر می نمائیم و از خداوند منان برایتان آرزوی سعادت و سربلندی می نمائیم.

با سپاس

خبرنگار سلام پاوه :سید عبید فخرالدینی

۳/۳/۹۳

 

4 پاسخ برای “آقاي فرماندار…!!!/ سيد عبيد فخرالديني

  • نورسعید در تاریخ خرداد 11, 1393 گفت:

    جانا سخن از دل ما میگویی با سلام وتشکر از کلیه جوانان متعهد و مسئولیت پذیر . واقعا مسایلی را که مطرح کردید لب مشاکل اجتماعی و فرهنگی منطقه پاوه و اورامانات است امید است مسئولین با درک مسایل مطرح شده یک برنامه چند ساله کوتاه مدت و بلند مدت را مطرح کنند تا با وجود جابجایی مدیران برنامه ها تعطیل نشوند .بلکه هر کدام از مسئولین برای خدمات رسانی مسابقه خدمت بپا کنند .و امید است مسایل فوق اجرا شوند .
    سعیدیانی

  • شمس الدین در تاریخ خرداد 3, 1393 گفت:

    با عرض سلام خدمت آقای ایده پور فرماندار محترم
    به راستی آقای فخر الدینی بیشتر مشکلات را به بهترین وجه ممکن بیان نمود ،من هم به نوبه خود یکی از مشکلاتی را که در حال حاضر در پاوه بیداد میکند را به خدمت شما عارض می شوم انشا الله که جناب عالی این موضوع را پیگیری نمایید. در پاوه استخدام در ادارات صورت می گیرد اما کمترین بهره را در این استخدامی ها جوانان تحصیل کرده پاوه دارند چون اکثر این استخدامی ها با سهمیه پاوه می باشد ولی افرادی که به سر کار می روند کمترین درصد آنها از جوانان این شهر هستند واکثراً از شهرستان های جوانرود ,روانسر ,ثلاث باباجانی وشهر کرمانشاه می باشند در صورتی که این استخدام ها شرایط آن بومی شهرستان می باشد نه بومی استان .پس خواهشاً این موضوع را پیگیری نمایید چون واقعاً بیکاری جوانان با مدرک دانشگاهی در پاوه بیداد می کند.مثلاً در چند روز گذشته شایعه ای دال براینکه تعداد 12 نفر نیروی غیره بومی در حال استخدام با سهمیه پاوه برای جهاد کشاورزی پاوه می باشند که اگر این موضوع واقعیت داشته باشد یکی مثل من که مدرکم مهندسی کشاورزی می باشد باید بیخیال استخدام شوم از شما فرماندار محترم خواهشمندم این چنین موضوعاتی که در پاوه کم نیستند را پیگیری نمایید. این واقعیت را بدانید که اگر شما بتوانید با این روییه استخدامی ها مقابله نمایید اطمینان داشته باشید که دعای خیر خیلی از پدر ومادر های این شهر پشت سر شماست.انشا الله که موفق وپیروز باشید.

  • سمیرابهرامی در تاریخ خرداد 3, 1393 گفت:

    سلام وخسته نباشید.پاوه یکی ازقدیمی ترین شهرهای ایرانه.قدمت زیادی داره الان باید برای خودش یک استان بود.ازبعضی لحاظ پس رفت کرده اما پیش رفت نه.باید به این وضعیت گریست .امیدوارم مشکلات حل بشه از مشکلات فرهنگی وهنری واقتصادی گرفته تا همه مشکلاتی که برادر محترممون گفتن.

  • مدرک ولدبیگی در تاریخ خرداد 3, 1393 گفت:

    با تشکر از اقای فخرالدینی
    جناب اقای ایده پور حدود بیست سال است که افرادی فرصت طلب و ناگاه تحت عنوان “مسئول” در شهرمان پاوه به تاخت و تاز مشغولند و کسی هم وجود ندارد که از سر دلسوزی هم که شده جلوی این افراد را بگیرد .
    این نا مسئولان در این سالها شهر پاوه ، مردمانش ، و تمام ارزشهای انسانی را زیر پا گذاشته اند .
    جناب اقای ایده پور با توجه به سوابق درخشان شما و اگاهی از فکر و اهداف خوب و متعالی که در شما وجود دارد از شما خواهشمندیم اگر هدف شما همچون گذشته خدمت به مردم و بالابردن میزان رضایتمندی مردم از نظام و مسولین ان می باشد و اگر هدف شما اینده ای خوب و درخشان برای شهر پاوه است این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه شما با درایت و بصیرت و ایجاد تحولات اساسی در همه زمینه ها پاوه را از چنگال این سودجویان نجات دهید.
    پیشاپیش از تمام زحمات شما و همه دلسوزان و خادمان واقعی مردم کمال تشکر و قدر دانی را دارم