ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 20:34

آیا دانشکده بهداشت پاوه مسیر دانشکده مدیریت و حسابداری را طی خواهد کرد؟/ کیوان حاتمیان

آیا دانشکده بهداشت پاوه مسیر دانشکده مدیریت و حسابداری را طی خواهد کرد؟/ کیوان حاتمیان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : دانایی و توانائی، برترین سلاح انسان ها و راز بقای جوامع و تمدن بشری است. گسترش روزافزون مرزهای دانایی برای توانا سازی هر چه بیشتر انسان ها، یکی از مهم ترین اهداف تعریف شده جامعه امروز است. نهاد آموزش عالی از شاخص ترین نهادهایی است که این مهم را […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : دانایی و توانائی، برترین سلاح انسان ها و راز بقای جوامع و تمدن بشری است. گسترش روزافزون مرزهای دانایی برای توانا سازی هر چه بیشتر انسان ها، یکی از مهم ترین اهداف تعریف شده جامعه امروز است.

نهاد آموزش عالی از شاخص ترین نهادهایی است که این مهم را بر عهده دارد از مهم ترین ویژگی های نهاد دانشگاه، کارکردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و خدماتی است. کارکرد آموزشی و کیوان حاتمیانپژوهشی دانشگاه، شامل تولید، اشاعه و آموزش دانش، تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه های مختلف و متنوع علمی و پژوهشی و توسعه مرزهای دانایی و توانایی است.

کارکرد خدماتی آن، ارائه مستقیم و غیر مستقیم خدمات به جامعه است. در زمینه کارکرد فرهنگی دانشگاه می توان از رشد و توسعه فرهنگی، علمی، حفظ، انتقال و بازاندیشی سنت ها و میراث فرهنگی گذشتگان و تجدید حیات جامعه یاد کرد. افزایش توجه روزافزون و تأمین مالی در بخش تحصیلات دانشگاهی، نشان دهنده بالا رفتن اهمیت این تحصیلات از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. هم چنین به دلیل سطح فرهنگ اجتماعی افراد تحصیل کرده، هزینه های کمتری از لحاظ جرم، اعتیاد، طلاق و … به جامعه وارد می کند و در صحنه های اجتماعی مشارکت بیشتری دارند. همچنین شرایط بهتر کاری، موقعیت اجتماعی، تصمیمات عاقلانه و آگاهانه تر، برخورداری از بهداشت و سلامت بهتر و بیشتر، پیامد پنهان آموزشی برای افراد و به عبارتی قایده غیر مستقیم آن است و آموزش بر باورها، نگرش ها، جهان بینی و طرز فکر افراد تأثیر می گذارد، دید آن ها را نسبت به جهان و انسان وسیع می گرداند و امید به آینده را در آن ها تقویت می کند. بنابراین نقش اساسی آموزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه مورد فعالیت و حتی در بیشتر نقاط جامعه، مورد تأیید بسیاری از صاحبنظران است و امروزه یکی از راه های اساسی تشکیل سرمایه انسانی کارا، سرمایه گذاری در آموزش است و موجبات ارتقای شغلی و تسهیل تحرکات اجتماعی است و دانشگاه ها به عنوان مؤسسه های بزرگ علمی، آموزشی و پژوهشی با ایجاد شرایط فرهنگی، آموزشی و پژوهشی موجب تولید سرمایه های انسانی، فکری و اجتماعی شده که این عوامل بر روی هم یا به صورت جداگانه در رشد و توسعه اقتصادی اثر زیادی دارند. دانشگاه با توجه به رسالتی که در تولید دانش دارد می تواند سهم بسیار موثری را در بررسی و شناسایی مشکلات منطقه و تبدیل آنها به تصمیم های قابل اجراء داشته باشد تا با محوریت دادن به اتفاق مردم در ارائه خواست های مترادف با مقدار منابع و فرصت های موجود،دولت ومنابع در اختیار آن را در منطقه متمرکز نمایند و با نزدیک ساختن منطق هزینه به فایده امور را از پراکندگی رهایی بخشند.

مراکز علمی و آموزش عالی در هر شهر و منطقه‌ای از شاخصهای توسعه آن شهر و دیار محسوب می‌شود شهرستان پاوه نیز بی‌شک یکی از مراکز علمی استان و حتی کشور محسوب می‌شود ( با توجه به آمار قبولی شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاهی ). بحث راه اندازی دانشگاه در پاوه بعد از جلسه مسئولان شبکه بهداشت پاوه با شورای شهر دوباره بحث محافل شهر شده است و مردم هنوز در مورد احداث دانشگاه در پاوه خاطره تلخ دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه رازی را فراموش نکرده اند اما با شنیدن خبر اختصاص دانشکده بهداشت به شهرستان پاوه خیلی موشکافانه این قضیه را دنبال می کنند و می توان گفت پیگیر روند اجرایی این دانشکده هستند.

در جلسه روز پنجشنبه مورخ ۹۳/۰۱/۲۱ شورا با شبکه بهداشت از سوی دکتر سلیمی اعلام شد که در طی بازدیدهای به عمل آمده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و تلاش های معمول در جهت ارتقاء شاخص های مورد نظر در نهایت امرخوشبختانه مسئولین با صدور مجوز تأسیس دانشکده بهداشت و محیط زیست برای شهرستان پاوه موافقت به عمل آورده و به همین منظور مقرر گردیده هیئت امنایی تشکیل و پیگیری امور را هدفمند رصد نماید و خواسته های هیات بازرسی دانشگاه علوم پزشکی را تا موعد مقرر یعنی تیرماه 93 به انجام برساند. ( یعنی مدت زمانی کمتر از 2 ماه )همچنین دکتر سلیمی در این جلسه خواستار کمک های مردمی و خیرین شهرستان با توجه به ذیق وقت جهت تسریع امور بودند و بیان کرده بودند: ما از این مردم بزرگی های زیادی را به عینه شاهد بودیم، مردم خیری که خیراندیشی آنان ضرب المثل خاص وعام بوده و حرکت های اساسی آنان در شهرستان نمود عینی داشته و دارد، به همین مناسبت از خیرین سرفراز این دیار درخواست می نماییم با مشارکت خویش، به سرعت بخشی راه اندازی این دانشکده و بخش های مورد نظر ما را یاری فرمایند.

اما سوال اینجا است :

آیا از زمان جلسه با شورا و رسانه ای شدن این فرآیند تا کنون هیات امنایی برای تسریع در امور راه اندازی دانشکده بهداشت در پاوه تشکیل شده است؟

آیا جلسه با مردم و خیرین به مرحله اجرا در خواهد آمد؟ و اینکه آیا مردم هم احساس مسئولیت کرده و پا پیش می گذارند؟

امیدواریم از این حداقل فرصت های باقی مانده نهایت استفاده را برده، چرا که با دست رو دست گذاشتن و امروز و فردا کردن و فرصت سوزی باز هم شاهد تکرار سرگذشت دانشکده مدیریت و حسابداری این بار برای دانشکده بهداشت خواهیم بود.

کیوان حاتمیان

اردیبهشت 1393

5 پاسخ برای “آیا دانشکده بهداشت پاوه مسیر دانشکده مدیریت و حسابداری را طی خواهد کرد؟/ کیوان حاتمیان

  • بهنام رحمانی در تاریخ مهر 13, 1393 گفت:

    سلام به تمام اوراماناتی های عزیز و خون گرم جوانرود و پاوه از نظر فکری و سطح سواد و دانش اموزان ودانشجویان ممتاز تو سطح استان تک هستند حق این دو شهر واقعا تاسیس بهترین دانشگاه هستش و مهم نیست دانشگاه در کدوم شهر تاسیس بشه هردو از یک تبار خون گرم هستیم من جوانرودی هستم واز تاسیس دانشکده در پاوه عزیز خوشحال میشم واقعا *******

  • رستمی تبار در تاریخ اردیبهشت 24, 1393 گفت:

    حرکت در حوزه های علمی که باری زدوش ما بردارند ضرورت دارد.
    از اشتباهات نوشتاری عذر می خواهم

  • رستمی تبار در تاریخ اردیبهشت 24, 1393 گفت:

    گرچه احداث دانشکده و یا هر مرکز علمی دیگر سبب افزایش شاخص های توسعه پایدار می گردد اما واقعا دانشکده بهداشت چه مشکلی از مردم پاوه را مرتفع می کند. ما در پاوه بجای دانشکده بهداشت که از طریق آن عده ای دیگر را چشم به راه استخدام های دولتی نماییم نیازمند مراکز علمی ای هستیم که با کمک آنها از سرمایه های طبیعی خود بهترین بهره برداری را داشته باشیم.مراکز دامپروری وباغبانی و آبخیز داری و پرورش آبزیان از ضروریات جامعه ما هستند. ایجاد صنایع کوچکی که بتوانند دسترنج زحمتکشان منطقه را فرآوری کرده تا حسرت فروش تولیدات به بهای ناچیز به واسطه ها هر سال تکرار نگردد. چرا ما نتوانستیم از میراث بزرگ صنایع سنتی خانگی در روستای هجیج بهره برداری کنیم. و چینی ها برای ما کلاش و چوخه و ملاقه وتسبیح و پارچه و …….تولیود کنند.آدم از اینکه صدای بز و گوسفند و مرغ و گاو در روستاها نمی شنود متاسف می گردد. چرا ما و جوانان ما به مصرف کنندگانی مبدل شدیم که جز افزایش آمار طلاق در چیز دیگری رشد قابل توجهی نداشتیم. واقعا چرا نسل کنونی از اینکه دامپروری و باغبانی کند عار دارد.حرکت در این حوزه های علمی بجای ایجاد مراکزی که باری زدوش ما برندارندو بسیار ضروری تر بنظر می رسد. البته بعنوان یک کارشناس بهداشت م حیط لازم اگز از همه دوستان همشهری خود در حوزه بهداشت که جزء شاخصهای امر بهداشت و درمان هستند تشکر کنم که می خواهند بدینوسیله دین خویش را اداء نمایند.آیا دانشکده بهداشت یک ضرورت !؟ قضاوت با شما تا یک ابزار نیاز سنجی برای دوستان فراهم کنیم

  • بهروز کریمیان در تاریخ اردیبهشت 19, 1393 گفت:

    با سلام. من از خیرین و افراد کمک رسان خواهش میکنم بجای ایجاد مدرسه و دانشکده بهداشت فقط یک کارخانه یا 10 تا کارگاه کوچک تولیدی در همین شهرک صنعتی ایجاد کنند .بجای ایجاد دانشکده بهداشت کمک کنید تا که سطح کیفیت خدمات بیمارستان و شبکه بهداشتی که وجود دارند بالا رود کلینیک تخصصی بزنید 4 تا دستگاه بیمارستانی بخرید که کمتر مردم اواره شهرها شوند .هزینه میکنید بسیار بعداز سالها که چه شود بیمارستانها برای دانش آموخته ها وجود دارد. در زمان انفجار جمعیت همه بچه های دهه 60 به شهرها دیگر برای کسب علم رفتند و خیلی ها هم به دلیل پذیرش و سهمیه کم دانشگاه ها از رفتن به دانشگاه محروم ماندند حالا چه.ما همیشه بدون کسب اطلاعات نیاز سنجی جامعه خود اقدام به طرح و ایده های خارق العاده میدهیم.خواهشا در پی کسب شادی و نشاط در جامعه باشیم.روزگاری اختراع شد دوباره نیازی به اختراع آن نداریم.تا 10 ساله دیگر جمعیت جوان به اندازه ای نیست که طرح های امروزغبطه آینده را بخورند.

    • پاوه در تاریخ اردیبهشت 19, 1393 گفت:

      افق دید شما و افکار شما به 10 سال قد می کشه خب بعد 10 سال چی؟
      دوست عزیز احداث دانشکده بهداشت به دنبال آن تجهیز بیمارستان و اشتغال به کار حداقل 100 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم رو به همراه داره. حال شمایی که به راه اندازی مراکز تعلیمی و آموزشی مخالف هستید در این دنیای امروز کمی نه بسیار عجیب است
      امیدوارم با یاد آوری آقای حاتمیان مسئولان مربوطه اقدامات لازم را به عمل آورند