س 29 اسفند 1402 ساعت 12:57

اولین جشن گلاب گیری اورامانات در تفرجگاه ویمیر پاوه برگزار شد/تصاویر

اولین جشن گلاب گیری اورامانات در تفرجگاه ویمیر پاوه برگزار شد/تصاویر

به گزارش سلام پاوه: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه و روز جهانی موزه اولین جشن گلاب گیری در منطقه گردشگری ویمیر شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: این جشن به همت نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هه‌نار(روستای نسمه)،شرکت تعاونی راویار سیر اورامان(روستای خانقاه) […]

به گزارش سلام پاوه: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه و روز جهانی موزه اولین جشن گلاب گیری در منطقه گردشگری ویمیر شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: این جشن به همت نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هه‌نار(روستای نسمه)،شرکت تعاونی راویار سیر اورامان(روستای خانقاه) و کارگاه گلاب گیری بیدمیری با استقبال تورهای گردشگری سطح استان و مردم برگزار شد.

برگزار کنندگان مراسم هدف از برپایی این گونه جشن ها را ترویج طبیعت گردی و آشنایی بیشتر گردشگران با طبیعت شهرستان، ترویج کاشت و برداشت گل محمدی و کارگاه های گلاب گیری در سطح شهرستان پاوه و در نهایت آشتی گردشگران با طبیعت و توسعه پایدار اقتصادی منطقه اعلام کردند.

دراین مراسم موسیقی فولکلور کوردی(سیاچمانه)،دف و آیین گلاب پاشی و گل ریزان از ریز برنامه ها بود.

مدیریت فروشگاه و نمایشگاه هه‌نار با اعلام این مطلب که ایده،هزینه،هماهنگی و برپایی این جشن با همکاری میراث فرهنگی شهرستان،نمایشگاه هه‌نار،شرکت رسا و گلاب گیری بیدمیری برگزار شده است گفت: صنعت گلاب گیری یکی از صنایع درآمدزا، جاذبه توریستی_تجاری برای گردشگران است.

کوثر فخری در ادامه به برابری هر گرم اسانس گل محمدی با طلا اشاره کرد و گفت: منطقه بیدمیری و سایر کوهپایه ها و باغات شهرستان پاوه این پتانسیل را دارند که توسعه‌ای پایدار برای صنعت توریسم و تجارت منطقه و شهرستان را بهمراه داشته باشند.

در پایان حضار از کارگاه گلاب گیری بیدمیری بازدید کردند و از نزدیک با مراحل تهیه گلاب آشنا شدند.

خبرنگار: کیهان محمدی

4 پاسخ برای “اولین جشن گلاب گیری اورامانات در تفرجگاه ویمیر پاوه برگزار شد/تصاویر

  • یاسر در تاریخ خرداد 10, 1396 گفت:

    ویمیر، نه بید میر
    در هر جای جهان بروید اسم محلی معادل سازی نمی‌شود مگر اینکه آن اسم به کلی تغییر پیدا کند و اسم دیگری باشد الان ویمیر با همان تلفظ و ادای کوردی آن معنی پیدا می‌کند و نه بید میری که هیچ معنی ندارد؟
    کدام پاوه ای می‌گوید «ویرول میر» تا فارسی آن بشود «بیدمیر!!!! هر کسی خنده ش می‌گیره
    این معادل سازی‌های اشتباه در مورد خانه‌گا، گرال، هانه گه رمه و جاهای دیگر هم وجود دارد که از بیخ و بن اشتباه بوده و معانی زیبای آن‌ها را از عوض کرده یا بی معنی کرده است؟

  • انور در تاریخ خرداد 6, 1396 گفت:

    سوغات دیگر شهرمان توت گردو انگور دایم گلابی باغی آبی ودایم انار انجیر گیلاس ‌البالو الوچه چشن این نعمت خدا دادی هم با شکوه تر برگزار شود بژی

  • ویمیر در تاریخ خرداد 6, 1396 گفت:

    ترا به اون گلاب کە گرفتید از به کاربردن واژه مضحک بیدمیر استفادە نکنید

  • نیما در تاریخ خرداد 6, 1396 گفت:

    انشا ا مبارک لطفا تو لید سالانه آن چقدراست وبه سهم خودم به گفت مسول باغ ،،،،،،،، ازآقای صعفیی مدیر جهاد سازندگی که سهم بسزایی داشت با پرسنل به ثمر نشستند در خت محمدی سپاس………. ثمر درخت به موزه چه رابطی دارد این کجا آن کجا ؟؟