ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 20:56

بیایید همه با هم نگهبان زیبایی کوهستان باشیم

بیایید همه با هم نگهبان زیبایی کوهستان باشیم

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها لاله واژگون (هه راله بره م ) یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین گلها و گیاهان بومی منطقه در زاگرس در حال انقراض است . به گزارش سلام پاوه : لاله واژگون (هه راله بره م ) یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها لاله واژگون (هه راله بره م ) یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین گلها و گیاهان بومی منطقه در زاگرس در حال انقراض است .

به گزارش سلام پاوه : لاله واژگون (هه راله بره م ) یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین گلها و گیاهان بومی و وحشی مناطق کوهستانی ایران و ازجمله گلهای وحشی و در حال انقراض زاگرس لاله واژگوناست .

این گل از طریق پیاز و بذر تکثیر شده و چیدن آن باعث از بین رفتن بذر این گیاه زیبا می شود. برای اینکه از بذر آن گیاه کاملی تشکیل شده و به مرحله گلدهی برسد بیشتر از 6 سال زمان لازم است و چیدن گل آن باعث می شود که این گیاه تا 3 سال مجددا گل ندهد.

لذا از شما خواهشمندیم جهت حفظ این گل زیبا ، از چیدن گل یا کندن پیاز آن خودداری فرمایید.

پس برای داشتن کوهستانی زیبا و پاک نکات ذیل نیز ضروری است :

آیا می دانید که برای تجزیه دستمال کاغذی در طبیعت یک ماه ، پس مانده مواد غذایی 6 ماه ، قوطی های فلزی 100 سال ، بطری پلاستیکی 450 سال و شیشه یک میلیون سال زمان لازم است ؟

لذا از رها کردن زباله در طبیعت خودداری نموده و زباله های خود را هنگام بازگشت به سطل های زباله محل زندگی خود باز گردانید .

3 پاسخ برای “بیایید همه با هم نگهبان زیبایی کوهستان باشیم

  • ابراهيم الهي در تاریخ اردیبهشت 14, 1393 گفت:

    ضمن تشكر از مدير سايت به دليل پوشش دادن اخبار و مسائل زيست محيطي/
    پياز لاله هاي واژگون در مناطق كم ارتفاع كوهستان به خاطر علاقه زياد خوكها به خوردن اين پياز از زير خاك كنده مي شود كه با ازدياد جمعيت اين حيوانات در معرض تهديد قرار دارد و همچنين گل گياه توسط افراد نااگاه و مخرب چيده و در برخي موارد با كندن پياز اين گل زيبا به بهانه كاشت در باغچه خانگي مورد استفاده نا مناسب و نابجا قرار گرفته و تعداداين گلهاي زيبا را در معرض تهديد و خطر انقراض قرار داده، كه لازم است جهت حفاظت اين گل زيبا و منحصر به فرد منطقه بيشتر اطلاع رساني گردد ./

  • مدرک ولدبیگی در تاریخ اردیبهشت 13, 1393 گفت:

    با سلام خدمت کاک فرهاد صالحی مدیریت محترم و زحمت کش سایت سلام پاوه و یاران و همراهان ایشان
    این روزها شما و سایت سلام پاوه فوق العاده بودین… از شما بخاطر همه زحمتهایی که در زمینه خبر رسانی و اگاه سازی مردم از مسائل شهرمان تشکر می کنم امیدوارم موفق و سربلند باشید
    از همشهریان عزیز هم عاجزانه خواهش می کنم که در حفظ طبیعت این ثروت که متعلق به همه ماست کوشا باشیم

  • دوست در تاریخ اردیبهشت 13, 1393 گفت:

    قه قله بازی درسته آقای صالحی