ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 02:29

موفقیت مسلمانان در تبعیت از قرآن،تعالیم پیامبر(ص)،وحدت و برادری است

موفقیت مسلمانان در تبعیت از قرآن،تعالیم پیامبر(ص)،وحدت و برادری است

به گزارش سلام پاوه:رئیس آموزش و پرورش باینگان اعلام کرد،تبعیت از قرآن و تعالیم پیامبر،ایجاد وحدت و مودت و برادری را تنها راه موفقیت و پیروزی نهایی مسلمین است که بصیرت و هم اندیشی مسلمانان،از مهم ترین راهبردهای این موفقیت مهم می باشد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:حبیب اله مستوفی در جشن بزرگ وحدت در مسجد جامع […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس آموزش و پرورش باینگان اعلام کرد،تبعیت از قرآن و تعالیم پیامبر،ایجاد وحدت و مودت و برادری را تنها راه موفقیت و پیروزی نهایی مسلمین است که بصیرت و هم اندیشی مسلمانان،از مهم ترین راهبردهای این موفقیت مهم می باشد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:حبیب اله مستوفی در جشن بزرگ وحدت در مسجد جامع باینگان گفت:بیش از ۱۴۰۰سال از بعثت پیامبر اکرم(ص)می گذرد و در این مدت به انواع مختلف و از دیدگاه های مختلف،دوره ۲۳ ساله بعثت وی مورد بحث و نقد و تحلیل قرار گرفته است. بسیاری در این میان آمدند و نپائیدند.چرا که نام مصطفی تا ابد ماندگار است.چنانکه مولانا سرود:

خطبه ی شاهان بگرد و آن کیا       جز کیا و خطبه های انبیا

از درم ها نام شاهان برکَنند      نام احمد تا ابد بر می زنند.

مستوفی گفت:با استناد به آیات و روایات حضرت محمد المصطفی(ص) نشانه فضل پروردگار برای بشر سرگردان است که برای وصل کردن و ایجاد وحدت و مودت در بین مردم مبعوث شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در ادامه گفت:محمد المصطفی (ص)محور امت است زیرا قرآن او را صاحب خُلق عظیم و الگو و اسوه برای آنان و از جنس آنان معرفی می نماید.

مستوفی در ادامه افزود:پیامبر در مقابل رنج هایش برای هدایت امت،هیچ نخواست بلکه به عنوان نمونه در جنگ احد حتی عهد شکنی یاران و دندان شکنی مشرکان را نفرین نکرد.بلکه به بیان شیوای مولانا: زآتش این ظالمانت دل کباب   از تو جمله ی إهدِ قومی بُد خطاب

مستوفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران ولادت پیامبر (ص) و نشانه های مادی و معنوی نقل شده از آن دوران گفت:نشانه های رحمت و خیر البشر بودن از همان آغاز در وجود ایشان بوده است و تمامی تأکیدات وی بر ایجاد عدل و مساوت و برابری و برادری در قبل از بعثت بوده و به همین سبب لقب محمد امین را از مشرکان مکه دریافت نمود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اهمیت برپایی چنین مجالس معنوی با حضور اقشار مختلف مردم گفت: تفکر و برنامه یکپارچه دشمنان اسلام،ایجاد تفرقه،عداوت و دشمنی و از بین رفتن وحدت در میان مسلمانان است.

وی افزود:تفکرات داعشی و تندروی و نظایر آنها،مغایر با اهداف و برنامه های دین مبین اسلام و تعلیمات پیامبر رحمت و مغفرت است،زیرا باید مسلمانان« أشداءُ علی الکفارِ رُحَماءُ بینهم»باشند.

در این مراسم معنوی که دانش آموزان و فرهنگیان نیز همراه با اقشار مختلف مردم حضور داشتند، سید مصطفی موسوی نیک فرمانده حوزه مقاومت بسیج باینگان و حاج ملا حامد رحیمی امام جمعه باینگان نیز به تبیین ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص)و امام جعفر صادق (ع) و تأکید بر لزوم وحدت مسلمین و پاسداری از آرمان های انقلاب و اسلام تأکید کردند.

اجرای دو برنامه مولودی خوانی توسط گروه عرفان باینگان ، از دیگر برنامه های معنوی این آیین نورانی بود.