پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 09:01

اقتدا به جوهره صراط مستقیم برای ما همه چیز است

اقتدا به جوهره صراط مستقیم برای ما همه چیز است

به گزارش سلام پاوه: آیت الله علما در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) که در مسجد جامع شهر پاوه برگزار شد از برگزاری سالانه مراسم مولودی در شهرستان پاوه تقدیر و تشکر کرد و گفت: انقلاب الهاماتی مانند هفته وحدت را دارد. ما سرمایه ای که داریم در هیچ جای دنیا وجود ندارد که سرمایه […]

به گزارش سلام پاوه: آیت الله علما در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) که در مسجد جامع شهر پاوه برگزار شد از برگزاری سالانه مراسم مولودی در شهرستان پاوه تقدیر و تشکر کرد و گفت: انقلاب الهاماتی مانند هفته وحدت را دارد. ما سرمایه ای که داریم در هیچ جای دنیا وجود ندارد که سرمایه قرآن، رسول الله و سنت رسول الله و اهل بیت است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان سالیانه این مراسم در هفته وحدت در پاوه گفت: از جناب ماموستا قادری که هر سال این برنامه و جلسه را هر باشکوه تر و با عظمت تر و با محتوا تر از سال قبل برگزار می کنند، کمال تشکر را دارم.

امام جمعه کرمانشاه درخصوص تربیت خدایی رسول الله گفت: پروردگار برای پیغمبر به منبر رفته و برای رسول الله سخنرانی کرده است، ان الله یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنو صلوا علیه و سلم تسلیما برترین جمله است و بالاتر از این حرفی نیست. خدا خودش از این پیامبر تجلیل می کند.

وی افزود :علامه طباطبایی در همین ارتباط می گوید: بهترین تعبیر، تعبیر عبد است و رسول خدا تعبیر به عبد شده است. سبحان الذی اسرا به عبده نه حضرت موسی و نه هیچ کدام از پیامبران به عنوان عبد مطلق درقرآن از آنها تعبیر نشده است. این برای ما افتخار است. عبدالجمال از علمای اهل تسنن روایتی از رسول خدا نقل می کند که انا ادیب الله ؛ که من تربیت شده دست خدا هستم. ما باید تربیت دست شخص رسول الله باشیم.اگر در دست او تربیت شدیم همه چیز خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه درخصوص قدرت واقعی اسلام و حضرت امام گفت: امام راحل وقتی در سال ۴۲ اقدام به انقلاب کرد سپاه و ارتش و هیچ چیزی نداشت، با چه سرمایه ای به میدان آمد؟ کسی که شرق و غرب مخالف او بود! آمد و ایستاد با کلمه توحید با سرمایه رسول الهی کارش را انجام داد. ببینید سنت رسول الله چه سرمایه ایست که دنیا را به زانو درآورده است. هنگامی که جوانان مسلمان لانه جاسوسی را تسخیر کردند؛ عده ای به نزد کارتر رییس جمهور وقت آمریکا رفتند و با وی مصاحبه کردند که آقای کارتر رییس جمهور دفعه دیگه رای میآوری یا خیر؟ وی با اشاره به اتاق جماران گفت: تمام مقدرات من دست آن اتاق است. اگر گروگان ها آزاد بشن من رای می آورم و اگر دستور ندهند من رای نمی آورم.

وی در ارتباط با وحدت اسلامی بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی گفت: کارتر اعتراف کرده است که تمام مقدرات من به دست کلمه توحید و کلمه لا اله الا الله است. هر روز دشمن برای ما یک نقشه می کشد، لکن جوانان ما باید از سرمایه اسلام استفاده کنند. دشمنان اسلام یکبار برای ما اسرائیل را درست می کنند، یکبار داعش  و یکبار بهائیت را درست می کنند، اما در کنار آن به سر غزه و فلسطین چه بلاهایی می آورد..

آیت الله علما با اشاره به سخنان ماموستا قادری امام جمعه پاوه در خصوص بیانات امام شافعی گفت: همانگونه که امام شافعی گفته اند که دیدار مومن ثواب دارد به واقع دیدار شما جوانان حکم دیدار کعبه را دارد.

وی با بیان اینکه اگر امروز به جوهره صراط مستقیم اقتدا بکنیم همه چیز را داریم گفت: این قدرت اسلام با یک میلیارد و نیم نفر جمعیت که ثروت و عظمت آن توحید و رسالت رسول الله است، امروز دشمنان ، مسلمانان را تکه تکه و متفرق کرده اند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همواره امام راحل بر این سرمایه عظیم تاکید کرده است گفت: تا وقتی که این نسخه ها را در جامعه عملی کنیم مصونیت داریم و وجود امنیت در این مملکت هم با وجود خود مردم به وجود آمده است.

آیت الله علما با اشاره به آیه ان الله و ملائکه یصلون علی النبی گفت: بعضی از مفسرین در ترجمه این آیه گفته اند که تمام هستی بر پیامبر صلوات و سلام می فرستد و ما در جلسه ای هستیم که صلوات و سلام بر پیامبر فرستاده می شود.

وی در پایان پیامبر اسلام را مظهر رحمت الهی دانست و گفت: امروز وظیفه ما در مقابل هجمه های دشمنان سنگین تر است و نسبت به خدا و رسول گرامی اسلام بدهکار باشیم و با حفظ وحدت اسلامی این بدهی و دین خود را پرداخت نماییم.