انتشار کتاب توسعه راهبردی اورامانات اثر نماینده پاوه و اورامانات شهاب نادری و کاوه نادری
به گزارش سلام پاوه: کتاب توسعه راهبردی اورامانات با تاکید بر اقتصاد راهبردی با نویسندگی و پژوهش دکتر شهاب نادری و کاوه نادری منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : موضوع این کتاب گردشگری,تاریخ فرهنگی,اورامانات,جغرافیا,جنبههای اقتصادی است. تعداد صفحات 260 می باشد و به زبان فارسی در قطع وزیری […]
- ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
- کد خبر 44817
- بدون دیدگاه
به گزارش سلام پاوه: کتاب توسعه راهبردی اورامانات با تاکید بر اقتصاد راهبردی با نویسندگی و پژوهش دکتر شهاب نادری و کاوه نادری منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سلام پاوه : موضوع این کتاب گردشگری,تاریخ فرهنگی,اورامانات,جغرافیا,جنبههای اقتصادی است. تعداد صفحات 260 می باشد و به زبان فارسی در قطع وزیری منتشر شده است.
توضیحاتی در ارتباط با این کتاب: در عصر حاضر گردشگری به عنوان یكی از عوامل مؤثر در گسترش روابط بین ملتها به شمار میرود، اما توسعه آن نیازمند امكانات ویژه ای، از قبیل: آب و هوا، آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبههای طبیعی، آداب و سنن، زیرساختها، امكانات و تجهیزات است.
كشورها با درك این مهم، امكانات و تجهیزات مناسب را به منظور جذب گردشگری فراهم مینمایند. با افزایش جمعیت و رشد فزاینده شهرها از یك سو و پیشرفتهای چشمگیر اخیر در شبكه حمل و نقل، تكنولوژی و سایر عناصر زندگی بشر از سوی دیگر، هر روز كه میگذرد، انگیزههای نیاز به مسافرت و سفرهای گردشگری نیز افزایش مییابد. از اواخر دهه 1960 میلادی، صنعت گردشگری در ابعاد جهانیاش، رشد قابل ملاحظهای داشته است؛ چنان كه در سال 2010 تعداد گردشگران بینالمللی به 920 میلیون نفر رسیده است و پیشبینی میشود كه طی دهه 2020 میلادی، توریسم، صنعت شماره یك جهان محسوب شود. امروزه صنعت گردشگری فراتر از یك صنعت و به مثابه پدیده پویای جهانی و اجتماعی است كه پیچیدگیهای خاص خود را دارد. شناخت دقیق و تحلیل علمی این پدیده، میتواند چهارچوبهای مطمئنی را برای برنامهریزی صنعت گردشگری فراهم سازد. رشد گردشگری نتیجه سه تغییر اجتماعی، توسعه زیر ساختهای حمل و نقل، افزایش درآمد و فراهم شدن دسترسی همگانی به فنآوریهای ارتباطی است. این تغییرات سبب افزایش گردش و تفریح مردم و رشد سفرهای تفریحی شد. رشد گردشگری سبب توسعه شهرهای بزرگ و کوچک به عنوان مقصدگردشگری گردید.
محیطهای شهری از سه نظر در صنعت گردشگری اهمیت دارند، از یک سو کانونهای شهری به لحاظ تمرکز جمعیت در آنها و فشارها و خستگیهای ناشی از کار و فعالیت به عنوان مبدأ مسافرتهای گردشگری محسوب میشوند و از سوی دیگر بعضی از شهرها به علت وجود امکان فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و ارتباطی، فراغتی و جاذبههای تاریخی و گردشگری به عنوان مقصد مسافرتهای گردشگری هستند، و سوم شهرها مرکز خدماتی و ارتباطی مناطق گردشگری پیرامونی خود به شمار میآیند.
بخشی از کتاب:
فصل چهارم
توسعه گردشگری اورامانات (پاوه)
مقدمه:
توسعه فرآیندی پویا و چندبعدی که رشد و گسترش تمام جوانب اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی و… را همزمان و هماهنگ میطلبد. موقعیت قرارگیری شهر پاوه در استان و منطقه باعث شده است این شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای اورامانات در یک موقعیت حاشیهای و پیرامونی قرار بگیرد. اما مزیتهای مانند گردشگری، بازارچههای مرزی میتواند به عنوان یک فرصت در جهت تدوین برنامهریزی و چشمانداز آینده این قلمداد کرد. گردشگری شهرستان پاوه این قابلیت را دارد که به مرکز اکوتوریسم غرب کشور تبدیل شود برند شهر هزار ماسوله ایران میتواند ثبت ملی شود و پاوه به عنوان رویای گمشده گردشگران باید در مرکز توجه برنامهریزی تمامی نهادها و سازمانهای مرتبط شهرستان و حتی استان قرار گیرد.