س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36

آتش سوزی مراتع و جنگل های شهرستان ثلاث باباجانی مهار شد

آتش سوزی مراتع و جنگل های شهرستان ثلاث باباجانی مهار شد

به گزارش سلام پاوه:فرماندار ثلاث باباجانی از مهار آتش سوزی مراتع و جنگل های این شهرستان بعد از 57 ساعت تلاش نیروهای دولتی و مردمی خبر داد.  علی گروسی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این آتش سوزی ساعت 12 روز دوشنبه در منطقه ‘دولی دره’ شهرستان ثلاث باباجانی آغاز و ساعت 21 […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار ثلاث باباجانی از مهار آتش سوزی مراتع و جنگل های این شهرستان بعد از 57 ساعت تلاش نیروهای دولتی و مردمی خبر داد.علی گروسی

 علی گروسی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این آتش سوزی ساعت 12 روز دوشنبه در منطقه ‘دولی دره’ شهرستان ثلاث باباجانی آغاز و ساعت 21 امشب مهار شد.

وی بدون اشاره به میزان خسارات وارده به مراتع و جنگل های منطقه گفت:کارشناسان منابع طبیعی مشغول بررسی دقیق میزان خسارات وارده هستند که به محض دریافت اطلاع رسانی خواهد شد.

گروسی افزود:صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه و وزش باد را از عوامل مهم گسترش آتش سوزی دانست که در دو روز گذشته دو بار موفق به مهار آتش سوزی شدیم اما وزش باد موجب شد در برخی مناطق آتش سوزی دوباره ادامه پیدا کند.

فرماندار ثلاث باباجانی گفت:نیروهای دولتی و مردمی و گروه های مردم نهاد منطقه و شهرستان مریوان از توابع استان کردستان با استفاده از دو دستگاه لودر و بولدرز از بامداد امروز با زدن آتش بر و ایجاد موانع سرانجام موفق به مهار آتش سوزی شدند.

وی از نیروهای مردمی، شهرداری، منابع طبیعی، جهادکشاورزی که در مهار آتش سوزی در هوای گرم و طاقت فرسای منطقه نقش داشتند؛ قدردانی کرد.

شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است. در آتش سوزی دیگری که اواخر ماه گذشته روی داد 400 هکتار از جنگل ها و مراتع « نانه ویژه» شهرستان پاوه از بین رفت.

آتش سوزی ثلالث (1)