د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 09:51

دبير برگزاري همايش داستان كوتاه هورامي خبر داد

دبير برگزاري همايش داستان كوتاه هورامي خبر داد

ابراهيم شمس دبير برگزاري همايش داستان كوتاه هورامي در سخناني گفت: اولين همايش داستان كوتاه هورامي در شهر نودشه با حضور نويسندگان، شاعران و پژوهشگران و مسئولين فرهنگي منطقه هورامان برگزار شد. به گزارش  سلام پاوه و به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه، شمس ضمن اعلام اين خبر كه […]

ابراهيم شمس دبير برگزاري همايش داستان كوتاه هورامي در سخناني گفت: اولين همايش داستان كوتاه هورامي در شهر نودشه با حضور نويسندگان، شاعران و پژوهشگران و مسئولين فرهنگي منطقه هورامان برگزار شد.

به گزارش  سلام پاوه و به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه، شمس ضمن اعلام اين خبر كه اين همايش به همت اداره كل ابراهیم شمسكتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه و با مركزيت كانون ادبي شهر نودشه برگزار شده است با اشاره به تبليغات انجام گرفته براي اين همايش گفت: با توجه به فراخواني كه در فضاي مجازي انجام شد خبر بازتاب گسترده اي پيدا كرده و تعداد زيادي سايت و وبلاگ به موضوع مورد نظر و بحث پيرامون آن پرداختند.

وي ضمن تقدير از همكاري اسماعيل احمدي مدير كل اداره كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه در برگزاري بهتر همايش و تلاش هاي رحمت محمدي رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان پاوه، گفت: علاوه بر جلساتي با حضور مدير كل اداره كتابخانه هاي عمومي استان و رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان پاوه، 6 جلسه نيز در محل انجمن ادبي كتابخانه هاي عمومي شهر نودشه تشكيل داديم كه بتوانيم همايش را هر چه بهتر برگزار كنيم.

شمس در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به حساسيت زياد در انتخاب داوران همايش افزود: آقايان كورش اميني، كاميل صفريان و خانم بدري شريفيان به عنوان سه داور جهت اين همايش انتخاب شدند و يك نسخه از تمام آثار دريافت شده بدون ذكر نام نويسنده به داوران ارائه شد و سپس آثار برگزيده به انتخاب داوران انتخاب شدند.

وي تعداد آثار دريافت شده در همايش را 72 اثر عنوان كرد و ضمن اشاره به دستاوردهاي همايش گفت: رواج نثر هوارمي كه از زبانهاي بسيار غني و باستاني ايران زمين و زباني در خطر نابودي است يكي از دستاوردهاي اين همايش داستان كوتاه بود.

وي برگزاري چنين همايش هايي را براي حفظ و ترويج فرهنگ بومي منطقه لازم و ضروري خواند و ابراز كرد: در استان كردستان در شهرستان هاي بانه همايش داستان كوتاه كردي، در مريوان جشنواره تئاتر خياباني و در سنندج جشنوراه جايزه شعر مولوي برگزار مي شود و لازم است ما نيز در استان كرمانشاه فعاليت بيشتري داشته باشيم و اميدواريم هر ساله شاهد برگزاري همايش داستان كوتاه هورامي در شهرستان پاوه باشيم.

شمس با اعلام خبر استقرار دبيرخانه دائمي همايش داستان كوتاه در كتابخانه هاي عمومي شهر نودشه گفت: دبيرخانه همايش داستان كوتاه هورامي در محل كتابخانه عمومي نودشه بصورت دائمي دائر خواهد بود و در آينده نسبت به برگزاري برنامه هاي مختلف اقدام خواهد كرد.

شمس در انتهاي صحبت هاي خود از حمايت مادي و معنوي اسماعيل احمدي مدير كل اداره كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه، در تامين هزينه هاي مالي برگزاري همايش تقدير و تشكر كرد و گفت: نگاه مجموعه كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه بسيار والا و قابل تقدير است و ادامه اين روند به حتم موجبات تعالي فرهنگي استان را فراهم خواهد كرد و در آخر از همكاري مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پاوه، بخشدار و شهردار شهر نودشه نيز تشكر مي كنيم.

گفتني است اولين همايش داستان كوتاه هورامي، به همت كانون ادبي كتابخانه هاي عمومي شهرستان پاوه با حضور نويسندگان، شاعران، پژوهشگران و مسئولين فرهنگي شهرستان 23مردادماه 92،در محل سالن اجتماعات كتابخانه 22 بهمن نودشه برگزار شده است.