ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 03:30

به بهانه روز دانشجو …/ پوریا سردیارانی

به بهانه روز دانشجو …/ پوریا سردیارانی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : 62  سال پیش در چنین ایامی بود که جنبش دانشجویی وقت ( طرفداران حزب توده و جبهه ملی ایران) هنگام اعتراض به ارتباط دوباره ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران کشته شدند و این چنین بود که روز 16 آذر به نام روز دانشجو نام گذاری شد . اما […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : 62  سال پیش در چنین ایامی بود که جنبش دانشجویی وقت ( طرفداران حزب توده و جبهه ملی ایران) هنگام اعتراض به ارتباط دوباره ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران کشته شدند و این چنین بود که روز 16 آذر به نام روز دانشجو نام گذاری شد .
اما روز دانشجو برای بسیاری از ایرانیان روزی خوشایند نیست چون بسیاری از مادران هنوز داغدار فرزندان دانشجویشان هستند که در اول جوانیپوریا سردیارانی در تله های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی نیست و برفنا شدند .
دانشجو از قشرهای فعال جامعه محسوب میشوند که اگر آنان را از راه های درست به برنامه اهدافی راهنمایی کرد کشور به بالاترین سطح علمی خود میرسد و به توان شکوهمند ملت در سطوح لازمه خواهد رسید .
اورامانات همیشه در نتایج کنکور ورودی به دانشگاه سربلند و افتخار آمیز بوده است اما متاسفانه در چند سال اخیر در دانشگاه دانشجویان بنابه دلایلی افت کرده اند و چندسالی است نتوانسته جایگاه شایسته خود را پیدا کند که این دلایل را میتوان در چند دسته طبقه بندی نمود که عبارتند از فشارهای اقتصادی وارده بر خانواده ها و سرپرست های خانواده چون متاسفانه هزینه های ادامه تحصیل در دانشگاه ها بسیار بالا بوده و براورد کردن هزینه ها در بسی از مواقع امکان پذیر نبوده و این باعث افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بوده است .
مورد دیگری که باعث افت دانشجویان در دانشگاه شده است آشنایی با بسیاری از افراد سودجو بوده که متاسفانه دانشجویان مناطق دورافتاده چون کمتر در زندگی با چنین افرادی روبرو شده اند به راحتی در تله قرار گرفته و به طعمه ایی برای افراد سودجو تبدیل شده و آرام آرام خود را گم کرده و از هدف خود دور شده اند در بسیاری از موارد به مواد مخدر گرایش پیدا کرده اند .
نکته دیگر وجود گرایش های مختلف سیاسی در فضای درونی دانشگاه بوده که بصورت زیرزمینی به جذب قشر فعال جامعه پرداخته اند و دانشجویانی که تا دیروز پایبند به سنت ها و رسوم آیینی خود بودند در دانشگاه توسط گروه های مختلف شستشوی مغزی داده شده اند و با برگشتن به جامعه خود ؛ خود را غریبه دانسته و بسیاری از آنان در دوگانگی ارزشی گیر کرده و این باعث اختلالت فکری و عقیدتی شده است و این اختلافات که گاها با جامعه و گاها با والدین نمود پیدا کرده و منشا بسیاری از خودکشی ها بوده است.
مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجو باید صراحتا خواسته خود را مطرح کند و جامعه را در همه امور متاثر از دانشگاه بداند.
اما بنده به بهانه روز دانشجو چند خواسته از مسئولین و عل الخصوص اعضای شورای شهرمان دارم که امیدوارم با تصویب لایحه ایی پشتیبان دانشجویان باشند :
1 تشکیل یک انجمن توسط اداره ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برای پیگیری امور دانشجویان که با برگزاری برنامه هایی هم دانشجویان را از خطرات موجود در فضای دانشگاه آشنا نمایند و هم به عنوان یک راهنما برای جوابگویی بسیاری از مشکلات دانشجو باشند.
2 شناسایی دانشجویانی که به دلیل بالا بودن هزینه ها دیگر توان ادامه تحصیل ندارند و حداقل کمک برای آنان فراهم شود.
3 برگزاری مراسمی به عنوان روز دانشجو در شهرستان پاوه که در آن از دانشجویان نمونه و فعال تقدیر بشود.
4 متاسفانه تا کنون در هیچ یک از ادوار شورای شهر پاوه هیچگونه فعالیتی برای دانشجویان انجام نداده که بسیار تاسف بار است.
5 فعال کردن یک جنبش دانشجویی برای اورامانات که بتوانند خواسته های خود را در چهارچوب یک انجمن مطرح و پیگیری نمایند.
6 پیگیری و بدست آوردن امتیاز های تاسیس دانشکده ها و دانشگاه ها در اورامانات توسط نماینده محترم مجلس .
7 متاسفانه شهرستان پاوه با داشتن چندین و چند دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی حتی یک تبریک برای روز دانشجو توسط فرماندار دولت تدبیر و امید گفته نشد که یا ایشان این روز را به رسمیت نمیشناسند و یا این روز را فراموش کرده اند…
و در پایان هر چند که دانشجویان امروزه با دانشجو بودن فاصله بسیار زیادی دارند سخن کوتاه میکنم و این روز را به همه دانشجویان تبریک میگوییم به امید روزی که با فارغ تحصیل شدن بازار کار مطلوب داشته و بتوانند زندگی خود را با آموخته هایشان دنبال کنند نه اینکه …
 

20 پاسخ برای “به بهانه روز دانشجو …/ پوریا سردیارانی

  • کیان شاهویسی در تاریخ اسفند 15, 1394 گفت:

    اقای سردیارانی بسیار مطلب زیبای بود

  • Mahib در تاریخ آذر 18, 1394 گفت:

    باسلام خدمت آقای سردیارانی وتمامی کسانی ک این مطلب رو مطالعه میکنند
    دروحله ی اول میخواهم بابت نوشته ی بسیار زیباتون ازشماتشکرکنم سخنان شما همواره سخن دل بسیاری از جوانان و دانشجویان است …
    واقعا با گذشت زمان از ارزش و بهای دانشجو کمترشده اما این ماهستيم ک باید برای اهداف و خواسته هایمان بجنگیم ونیزبا درخواستهای شمااز اعضای شورای اسلامی یقینا همگی دوباره میتوانیم سربلند شویم
    به امید آن روز ک صدایمان شنیده شود….

  • راهرو در تاریخ آذر 17, 1394 گفت:

    چرا حسویت میشه اقایی سردیارانی مقابل مشلات وای می ایستد شما عرضه داشته باش غم خوا و کمک مرد باش نه از الفاظ زشت استفاده کنی خجالت بکش تو که ادعای مردی داری … همیشه افراد ترسو وبز دل از فوش فوشکاری استفاده میکنند شرم اوره اقای مردی که خودتو زیر نادانی قایم کردی ادعای بزرگی میکنی

  • هانه در تاریخ آذر 17, 1394 گفت:

    دس وه ش کاکه گیان

  • کیهان انفرادی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    روز دانشجو برتمامی جویندگان علم ودانش مبارک باد.
    متن زیبایی به رشته تحریر در آمده بود وقابل ستودن.
    به راستی داشتن اهداف از پیش تعیین شده در زندگی برای هر انسانی که قوه تشخیص در او به اوج رسیده باشد نه لازم بلکه ضروری وسرنوشت ساز است.
    کاک پوریا انتظاراتی از مسئولین ودست اندرکاران داشتند که بسیار منطقی وقابل تامل بود. اما آیا هیچ کدام از عزیزانی که دست اندرکار هستن تا حالا شده روز شمار خودر اچک کنندکه روزی هم به اسم دانشجو در تقویم این انقلاب به ثبت رسیده است.؟
    به راستی جوانان این مرز وبوم وخاصتا اورامانات سرمایه های بالقوه ای هستند که برای تبدیل آنان به بالفعل و واگذاری بار مسئولیت به آنان ودست وپنجه نرم کردن با طوفان حوادث ومبارزه با صخره وسنگ نیازمندحمایت همگانی است .
    امید که از روزنه وپنجره ای رو به آفتاب در مسیر اعتلای علم ودانش به قول سهراب سپهری:” چشمها را شست جور دیگر باید دید” نگاه نافذ خودرادرجهت تغییر افکار واندیشه بکار بندیم.

  • شاهین شکراللهی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    واقعا خیلی خوب بود کاک پوریا متشکرم

  • موسی سردیارانی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    خب آخه اقای معترض اولا با اسم خودت بیا و جواب بده دوما کسی که حرف داشته باشه واسه گفتن جوجە نیس شما سطح سوادت پایینه سوما شاید یه ماه پیش نوشته باشه اما مهم برنامەس ک ایشون برنامه ریزی داشتن نه مثل بعضی ها مثل شما که برنامه فردا رو اول همون صبح میرزید که وضعتون همینه رسوا

  • فرزاد در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    جای تحسین داره جوانی کم سن وسال با تفکرو دانای دس به قلم شده واقعیت را اشکار ساختند کشور به این جوانان نیازمند میباشد چرا که خیلی از افراد هستند بجای اعمال سازنده دست به تخریب تشویش جوانان دست خواهند زد …روز دانشجو روز مبارکی در مملکت ما میباشد امید وارم به نیازهای دانشجویان توجه بشه وجامه عمل به پوشانند

  • راشد مومن زاده در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    حر بژی کاک پوریا گیان

  • علی مصری در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    دستت درد نکنه کاک پوریا واقعا که جوانان ما همگی نیاز مند توجه مسئولین هستند تا بعد از دوران دانشجویی به دیگر راه های فرعی کشیده نشوند . انشالله که مسئولین از خواب غفلت بیدار بشن و شرایط به کما فی ثابق برگردد و در منطقه ی ما باز هم استعداد ها شکوفا بشند. به امید چنین روز هایی‌ . باز هم از زحمات شما تشکر میکنیم .

  • نوتشه در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    این روزا هر جوجه ای پیدا میشه بخودش اجازه میده فرماندار شهرستانی مثل پاوه رو به چالش بکشه
    صد رحمت به پدر جناب خدرویسی که راهی برای این جوجه ها باز نمیگذاشت صدرحمت
    جهت اطلاعات کاک پوریا! نقد رو زمانی میکنن که اون روز تموم بشه مثلا 17 آذر نه در روز 16 آذر و اول صبح تازه متنتم احتمالا از یک ماه پیش داشتی مینوشتیش!!!!

    • ازاد در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

      روز هم تموم شد/
      خب چی شد ؟ از کسی تقدیر شد؟
      سطح سواد و شعور شما مشخصه که از چه ادبیاتی استفاده میکنید
      اگه کاک پوریا و امسال ایشان نباشند چه کسی میخاد حرف دل مارو بزنه ؟
      شما میخوایید بزنید که دارید مدح میگید اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      مثل اینکه از شما تقدیر شده که دارید از فرماندار پشتیبانی میکنید؟

    • علی در تاریخ آذر 23, 1394 گفت:

      شما چرا حسود کاک پوریا هستیو معلوما کی مشکلی باهاش داری

  • نوتشه در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    این روزا هر جوجه ای پیدا میشه بخودش اجازه میده فرماندار شهرستانی مثل پاوه رو به چالش بکشه
    صد رحمت به پدر جناب خدرویسی که راهی برای این جوجه باز نمیگذاشت صدرحمت
    جهت اطلاعات کاک پوریا! نقد رو زمانی میکنن که اون روز تموم بشه مثلا 17 آذر نه در روز 16 آذر و اول صبح تازه متنتم احتمالا از یک ماه پیش داشتی مینوشتیش!!!!

  • شیوا شبرندی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    میتونیم تو پاوه یه کلاس کنکور تشکیل بدیم خیلی از دانش اموزان ما هستن فقط ب یه تلنگر یه توجه لازم دارن ک خودشون رو نشون بدن با هزینه کم افرادی هیلی زیاد هستن ک مدرک دارن سوادشونم خیلی بالاست ولی متاسفانه کار ندارن میتونن با برگذاری کلاسای کنکور کار کردن با دانش اموزان با هزینه کم هم در امدی داشته باشن هم رتبه های خوبی بیارن دانش اموزامون بهترین رتبه های کشور همیشه مال ماها بوده ولی متاسفانه الان خیلی افت کردیم ان شاالله بتونیم با کمک همدیگه یه کاری واسه نسل جدید انجام بدیم بازم با تشکر فراوان از اقای سردیارانی ک انقد ب فکر مردم جوانان کورد میباشند

  • رستمی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    باسلام.
    از کاک پوریای عزیز سپاسگزاریم.مطلب زیبایی بود

  • شیوا شبرندی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    ممنون اقای سردیارانی عالی بود .به همه خاتواده های داغدار تسلیت میگم روح عزیزانتون شاد جاشون بهشت .امیدوارم جوانان کورد هم امسال مثل ده سال قبل برگردن بهترین رتبه ها رو نصیب خودشون کنن به امید ان روز

  • موسا در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    بژی کاک پوریا

  • آزاد رضایی در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    دستت درد نکنه کاک پوریا
    این حرف دل من و خیلی از دانشجویان دیگر است
    اینجا به دانشجو بها داده نمیشه و ازش تقدیری نمیشه
    امیدوارم مسؤلان شهر این مطلب رو بخونن و از خواب غفلت بیدار بشن

  • سوران رحیمی نودشه در تاریخ آذر 16, 1394 گفت:

    با تشکر فراوان از دوست عزیزمون اقایی سردیارانی که خود از دانشجوییان بوده و درد ما رو هم میفهمه انشالله که با تذکر های شما این مسئولین به خودشون بیان و به مواردی که شما ذکر کردین رسیدگی کنند .
    باز هم از شما تشکر میکنم که همواره در هر زمینه به فکر هستید.