د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 16:50

جناب آقای استاندار برای رونق بخشیدن به مرز شوشمی چه برنامه ای را دنبال می نمایید؟

جناب آقای استاندار برای رونق بخشیدن به مرز شوشمی چه برنامه ای را دنبال می نمایید؟

در هفته گذشته کمافی السابق جمعی از بزرگواران درخواستی به نیت بازگشایی مرز گردشگری شوشمی تنظیم و جهت تأیید نمایندگان محترم مردم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای اورامانات ارائه، تا روند تحقق خواسته مردم در این خطه ی مرزی سرعت عمل بخشیده و اجرایی شدنش در مسیر واقعی قرار گیرد. (هرچند تدوین درخواست، طومار […]

در هفته گذشته کمافی السابق جمعی از بزرگواران درخواستی به نیت بازگشایی مرز گردشگری شوشمی تنظیم و جهت تأیید نمایندگان محترم مردم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای اورامانات ارائه، تا روند تحقق خواسته مردم در این خطه ی مرزی سرعت عمل بخشیده و اجرایی شدنش در مسیر واقعی قرار گیرد. (هرچند تدوین درخواست، طومار و … به منزله عدم اطلاع مافوق از ماوقعه فاروق یوسفیبوده این درحالی است که بزرگان خویش واضع این ایده بوده اند.)

اخیراً نیز در خبرهای معارفه استاندار محترم استان کرمانشاه به گوش جان شنیدیم که جناب آقای مهندس رضایی بابادی عرض به توصیه ریاست محترم جمهور به تعاملات با کشورهای همسایه، تردد و … برای توسعه همه جانبه ی استان امر نمودند، ضمن عرض خیر مقدم به منتخب دولت کریمه، و نیز متعاقب فرمایشات امام جمعه محترم پاوه، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار محترم شهرستان که آنان نیز در طی هفته های اخیر با اعلام مراتب در سخنرانی ها، مصاحبه و درخواست مذکور، بارها بر ضرورت و اهمیت بازگشایی مرز شوشمی تأکیدی مجدد نموده اند.

اینجانب نیز به نمایندگی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر پاوه، عریضه ی مردم این دیار در طول انقلاب شکوهمندمان را خطاب به حضور مبارک استاندار معزز معروض می دارد. به امید که مورد اهتمام و توجه آن بزرگوار به کرم افتد.

ما در این خطه به مردمی بر می خوریم که به معنی واقعی نه اصولگرا ونه اصلاح طلب اند بلکه در تعریف و مرزهای سیاسی اعتدال را پیشه نموده اند، همان خط ومشی را دنبال می نمایند که رئیس جمهور محبوب شان در شرایط کنونی اهداف متعالی شان را بدان نام مزین و با کلیدهای جادویی اعتدال، تدبیر وامید درب های ناگشوده مشکلات را یکی پس از دیگری ره گشایند.

مردم شهرستان پاوه، مسلمان (سنی مذهب و از نژاد کرد) و معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران اند، که در برهه های حساس زمانی تاریخ انقلاب صداقت شان را به اثبات رسانده و تاریخ ساز شده اند.

ملتی که درعرصه های مختلف حضوری فعال و آگاهانه دارند،  آرمان ها وایده های شان را در پای صندوق های رأی جستجو و در نهایت یافتند، شکر ایزد منان که در واخوانی تراوش فکری شان همان گزینه ای را برگزیدند که تدبیر و امید را به جامعه تزریق نمود و همه نیز بر این مرحمت الهی ثنا گوی ذات اقدس الهی اند.

هیچ نقطه ای در غرب کشور را نمی توان در میزان تأثیرگذاری برای استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی در عرض آن قیاس نمود. شهرستانی مرزی که در جهات اربعه با کشور عراق ( اقلیم کردستان) هم مرز بوده، قبل از انقلاب ارتباطات وتعاملات موجود ساکنین بنحوی بوده که مرز فقط در نقشه جغرافیایی نقش و نمود داشته و درعمل روابط سببی ونسبی دو طرف مرزنشینان تعیین کننده قواعد مرسوم بود، در طول تاریخ مردم دو طرف مرز به سبب فاصله زیاد با مرکز، مایحتاج خویش را از همدیگر تأمین می نمودند و هر دو از این رابطه متنفع و دولتین نیز بدان واقف بودند.

حساس شدن حریم وحدود در عرصه ی بین الملل، به منظور کاهش اختلافات مرزی با ایجاد نوار مرزی در سرحدات کشور، فاصله ای بین دو طرف مرز به وجود آورد اما مانع رابطه و ارتباط معمول نشد، استقرار مرزبانی در مرزها به سبب مصالح ملی و متعاقب آن برقراری تعاملات هدفمند ونظارت شده بر امر تجارت و…موجب گردید قدیمی ترین کمرگ استان در این شهرستان به وجود آید ، تا مرز رسمی این خطه را ساپورت نماید. ….

مردم این دیار در طول دوران حماسه ومقاومت، خواسته و درخواستی جز حصول امنیت و مقاومت و پایداری را مطالبه ننمود.و برای حصول آن نیز بهترین هدایا و سرمایه های ارزشمند خویش را نیز تقدیم اهداف انقلاب نمود،

مسئولین محترم نیزبه پاس تجلیل از این همه ایثار واخلاص مردم در هر جایگاه وموقعیتی (ریاست محترم جمهور، معاونین محترم رئیس جمهور، وزراء، نمایندگان مردم در مجلس،  کمیسیون امنیت ملی مجلس، استانداران، معاونین استانداران، مدیران کل، فرماندهان نظامی وانتظامی، امامان جمعه، فرمانداران، مدعوین محترم مراسمات ومناسبت های مختلف که مسئولیت اجرایی، سیاسی، نظامی را در کشور داشتند)، همه وهمه بازگشایی مرز تردد مسافر وگردشگر را در سخنرانی ها و مناسبت های مختلف حق قانونی مردم دانسته و بدان وعده فرمودند.

وعده ایکه به سبب موجه بودن واعتماد به ناطق در نهایت به باور مبدل گردیده و حصول آن را بطور مکرر و پیوسته یادآوری ومطالبه نمودندو می نمایند.بزرگوارانی که خود واضع و بانی توقع معقول شهروندان این دیارشدند، و با تکرار مکررات موضوع، چنان ذهنیتی را در ذهن مردم به وجود آورد که مردم ، حلال مشکلات خویش را در بازگشایی مجددد مرز رسمی می دانند.

و اما گوشه ای از ظرفیت ها و توانمندی های مرز شوشمی:

1-  شهرستان پاوه در سایه سار مساعی مردم ومسئولین محترم سیاسی ،نظامی و امنیتی(منطقه ای واستانی) امن ترین منطقه کشور محسوب شده، که حتی برونداد آن در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی به عنوان شاخص مورد توجه واقع شده است،و الحمد.. با اهتمام معمول دولتمردان معزز زیرساخت های توسعه در منطقه شکل گرفته و یا در حال شکل گیری می باشد،

 ۲- نزدیکترین نقطه به مرکزاستان ( موقعیت مکانی مراکز استانی دو طرف مرز ۴ تا ۵ ساعت فاصله زمانی دارد)

 ۳- توسعه صنعت توریسم وگردشگری از آمال دول محسوب شده و تحقق آن درآمدهای سرشاری را نصیب مملکت می نماید.

 ۴- بحمدا… مرزهای شهرستان پاوه از امن ترین مرزهای چهارگوشه ایران زمین محسوب شده و می شود و به سبب توپوگرافی منطقه و ایجاد حائل طبیعی (رودخانه سیروان) در دو مسیر از پل های دوآب و زلته با چند مأمور قابل کنترل می باشد.

 ۵- شعور والای مردم که امنیت وآسایش را ضروری ترین نعمت الهی دانسته و در راستای تحقق آن گام برداشته اند و بر می دارند.

 ۶- درطول سنوات گذشته به سبب مشکلات و جنگهای رژیم بعثی عراق و متعاقب آن آوارگی مردم ، بخش اعظم از ساکنین آنطرف مرز به دامن جمهوری اسلامی پناه آورده اند و بدین سان در گوشه گوشه این دیار خاطره ها ثبت شده دارند و نیز به سبب مدفن اموات و شهدای شان به این دیار به چشم کشور دوم خود نگریسته و بدان تعلق خاطری وافر داشته و دارند.

۷-  طبیعت زیبا وبکر منطقه خود عامل مهم واساسی برای جذب گردشگران بوده وبه سبب آن بسیاری از مشاغل وابسته در منطقه ایجاد و عامل مهمی در کاهش بیکاری منطقه محسوب می شود.

 ۸-  وقتی معیشت مردم تأمین گردد،انگیزه وفعالیت جوانان بیشتر گردد ،دلبستگی و اعتقاد به نظام دو چندان مضاعف می گردد و توطئه دشمنان در تفرقه افکنی و… خنثی می گردد.

 ۹-  مردم اقلیم کردستان به ویژه استان سلیمانیه به عنوان مردمی شاد وتنوع پذیر مشهورند وبخش اعظمی از سرمایه های خویش را سالیانه در کشورهای اروپایی هزینه می نمایند، این در شرایطی است که ایران کشوری چهار فصل و برای هر نوع سلیقه ای مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیار دارد، تنها با سرمایه گذاری اندک می توان بخش اعظم سرمایه های سرگردان را به درون مرزهای کشورمان سوق دهیم لازم به ذکر است به سبب شناخت نسبی مردم دو طرف مرز ،آنان ساکنین این دیار را به طور عموم به عنوان راهنما جهت سفرهای سیاحتی برمی گزینند و با خیالی آسوده به سیر وسیاحت در استان های شمالی ومرکزی ایران .. می پردازند. به تعریف دیگر مسدود بودن این مرز نمی تواند انگیزه ای برای جذب گردشگران مذکور در سایر مبادی ورودی کشور را فراهم نماید.

برای استاندار محترم در انجام رسالت محوله آرزوی توفیق روزافزون می نماییم، مدیر مدبری که خشنودی خدا را در خشنودی خلق خدا جستجو می نماید.بی شک تحقق آمال و آرزوهای دیرینه این مردم حرکتی ماندگار محسوب شده و برای همیشه به عنوان  کارنامه ی درخشان در ذهن ها توأم با دعای خیر ثبت می ماند.

محمدفاروق یوسفی عضو شورای اسلامی شهر پاوه

3 پاسخ برای “جناب آقای استاندار برای رونق بخشیدن به مرز شوشمی چه برنامه ای را دنبال می نمایید؟

  • زانیار کاسب در تاریخ آذر 16, 1392 گفت:

    توهینی در کار نبوده فقط ما میگیم افکار مردم گول نزنند با این خبرها؟ا چون کسایی هستن که کار میکنن و به دنبال وعده و تبلیغات و شعار نیستن و برای رضای خدا و مردم کارمیکنن ولی بعضها……………………………………………………………………………..؟ایا شخصی مث اقای صفری چنین اظهار نظری میکردن چنین برخورد میکردن یا میکردی؟پس طوری قضاوت که همه مردم این شهر یکسان ذیر ذره بین نقد و واقعیت باشن همان طور که در نامه ان عزیز به ریس جمهور محترم نوشتن چه حرفا و نقد هایی شد ولی نقد پذیر بودن. با تشکر

  • زانیار کاسب در تاریخ آذر 16, 1392 گفت:

    چرا نظر ها رو پاک میکنی اقای صالحی؟فشاری بهت میارن یا بعضی انتظار شنیدن حقایق رو ندارن .پس به نظرات مردم احترام بذار چون چون مردم سایت تو را خیلی دوست دارن وبرای ان احترام میگذارندو زیر خواسته زور نرو؟ نمیشه همش بهبه و چهچه گفت که نظرها رو بذاری نقد ها و واقعیت ها رو هم بذار. با تشکر

    • فرهاد صالحي در تاریخ آذر 16, 1392 گفت:

      دوست گرامی لطفا شرایط سایت ما را نیز در نظر داشته باشید توهین به شخص و اشخاص برای ما مسئولیت دارد اگر انتقاد باشد به دیده جان می پذیریم