ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 03:54

فاصله عملکرد تاکسیرانی پاوه با انتظارات مردم

فاصله عملکرد تاکسیرانی پاوه با انتظارات مردم

به گزارش سلام پاوه : فاصله عملکرد تاکسیرانی پاوه با انتظارات مردم نقدی است در راستای حل مشکلات واحد تاکسیرانی پاوه وقتی سخن از ترافیک به میان می آید، گزینه های متعددی جهت کاهش معضل مورد نظرمطرح می گردد. بدیهی است شهرهای کوچک و بزرگ به تناسب وضعیت برنامه هایی را برای رهایی ازاین معضل […]

به گزارش سلام پاوه : فاصله عملکرد تاکسیرانی پاوه با انتظارات مردم نقدی است در راستای حل مشکلات واحد تاکسیرانی پاوه
وقتی سخن از ترافیک به میان می آید، گزینه های متعددی جهت کاهش معضل مورد نظرمطرح می گردد. بدیهی است شهرهای کوچک و بزرگ به تناسب وضعیت برنامه هایی را برای رهایی ازاین تاکسیرانی پاوهمعضل مد نظر قرار می دهند، از آن جمله می توان : به کاربست وسایل نقلیه عمومی به جای ماشین های شخصی اشاره نمود.
این امر در هرجای دنیا می تواند راهکارمناسب محسوب گردد، اگر منصفانه قضاوت نماییم در پاوه به سبب وجود یک جاده (خیابان) ضرورت آن بیشتر احساس می گردد. این در شرایطی است اگردر سایرشهرها، این راهکار بتواند نتیجه بخش باشد متأسفانه در پاوه جوابگو نیست و نخواهد بود.
اشتباه نشود تفاوتی بین شهر پاوه با دیگر شهرها در اصل وجود ندارد، وشاید هم به سبب بعد فرهنگی نیز جلوترازدیگران نیز باشد.
اما علتی که آن را متمایز می نماید می توان در وجود نیروی انسانی کارآزموده جستجو نمود، واضح است در زندگی اجتماعی به دلیل تنوع فعالیت، تقسیم کار صورت می گیرد و هرشخص به تناسب وظیفه ای را تقبل می نماید. واحد تاکسیرانی پاوه هم از این قاعده مستثنی نیست و همچون سایر فعالیت ها شخصی مسئولیت و متولی نظارت وساماندهی بر امور تاکسی های درون شهری را برعهده دارد.
همه می دانند ارزش کار مدیران در محدوده صفر تا صد متغیراست و با توجه به برونداد کارمی توانیم نمره گذاری نمایم که آن مدیر در چه جایگاهی قراردارد؟ این واحد برابرنظرسنجی های معمول وبا توجه به اعتراض ساکنین محلات جواب لازم را نداده ، واضح است درطول سنوات گذشته نیز نتوانسته نقش خویش را به درستی ایفاء نماید واز آن هم تأسف بارتر این است که مقام مافوق نیز توان تغییر وضعیت کنونی را ندارد.
سوالی که از جناب آقای شهردار به عنوان مسئول این شهر دارم این است آیا شما به عنوان مسئول ناظرکارکرد واحد تاکسیرانی را تأیید می نمایید؟ چه نمره ای را به این واحد می دهید؟ و…
به تجربه ثابت شده است که نیروهایی که در پاوه مسئولیت ساماندهی تاکسی رانی را دارند از توان اجرایی کار قاصرند، نه اینکه قصد تخریب ویا نقد منفی داشته باشیم ، چون نیت همه ما بر اصلاح است واین نقدها اگربتواند حرکت آفرین باشد نتیجه خود را داده … شما اگر شهروند بعضی از محلات باشید به عینه می بینید که تاکسی به هیچ وجه به آن محلات نمی رود ….
پاوه در قیاس با شهرهای همجوار خود بیشترین تعداد تاکسی را دارد، در هنگام واگذاری شرط تحویل خیلی از تاکسی های را منوط به فعالیت در آن محدوده های خاص تعیین نموده اند اما به دلیل نداشتن نظارت کافی فقط در محلات پر رفت وآمد تردد می نمایند. شاید اگر شما هم مسافر سراب هولی ، زمین شهری ، غسالخانه، خیابان مرکزی و… باشید، به این امر توجه کرده باشید. از اینها گذشته نمونه های دیگری را خطاب به شهردار محترم یادآوری می نمایم شاید که مورد توجه قرار گیرد:
1- عزیزانی که در این شغل فعالیت می نمایند بسیار شریف وبا وجدان هستند اما متأسفانه عده ای معدود وجود دارد که مانند بقیه عمل نمی کنند و مسائل غیراخلاقی آنان زبانزد خاص وعام است، نظارت وبرخورد کمتر در این خصوص نتیجه داده است…
2- قبلاً اشخاصی که راننده تاکسی محسوب می شدند می بایست از هر نظرموجه ومتشخص می بودند اما حال مشاهده می گردد اشخاصی رانندگی می نمایند که اولاً مجرد ودر ثانی کارت تاکسیرانی ندارند!!
3- پاوه تنها شهری است با غروب آفتاب تاکسی فعالیت ندارد ، مشخص نیست آیا این موضوع توجیه پذیر می باشد یا ..؟
4- در ساعت های تعطیلی مدارس تاکسی ها به دلیل سرویس مدارس فعالیت نمی نمایند آیا این خلاف مقررات نیست؟!!
مجدداٌ از جناب آقای شهردار درخواست می گردد ساماندهی مطلوبی در فعالیت تاکسیرانی پاوه را مورد توجه قرار دهند، شهری که در یک مسیر محدود بیش از 250 تاکسی فعالیت می نماید، پسندیده نیست سایر بخش ها از این مواهب برخوردار نباشند ؟
جناب آقای شهردار، مردم کماکان چشم انتظار تدبیر شما در ساماندهی امورات شهری هستند و برای تحقق آن لحظه شماری می نمایند. به امید آنکه انتقال نظرات مردم مورد توجه جدی مسئولین محترم شهری قرار گیرد و به عنوان خادمی در جهت رفع نارسایی ها گام بردارند. در پایان انتظار دارد هر شخص در مقابل وجدان خود به کارکرد خویش نمره بدهد آیا بر نمره ای که می دهید و می گیرید راضی هستید؟ !!

4 پاسخ برای “فاصله عملکرد تاکسیرانی پاوه با انتظارات مردم

  • راننده تاکسی در تاریخ آذر 11, 1392 گفت:

    سلام

    فقط ماشینهای شخصی هستند اکه نمیزارند تاکسی به خیابانهای فرعی بروند تا بهیکنفر میرسند سوارش میکنند تاکسی بیچاره مثل اسکورت دنبالش میا

  • س در تاریخ آذر 11, 1392 گفت:

    ضمن خسته نباشید از زحمات وپیگیری شما کمال تشکررادارم .

  • س در تاریخ آذر 10, 1392 گفت:

    باسلام زمانی می توان از ماشین شخصی استفاده نکنیم که راننده تاکسی محترم میدان شهداء بطرف سراب هولی را جزءی از شهر پاوه دانسته وبه وظیفه انسانی و ذاتی خود قبل از کسب درآمد توجه نماید وخود را درجای مسافری قراردهد که مدتها منتظر است تا این وسیله عمومی نه شخصی او را به مقصد برساند .ضمن تشکر از شما به خاطر
    مطب زیبا وبه حقتان . درصورت امکان خواهشا” موضوع را به هرنحو ممکن ومقتضی انتقال فرمایید.با آرزوی موفقیت روز افزون شما.

    • فرهاد صالحي در تاریخ آذر 10, 1392 گفت:

      با سلام خدمت شما دوست گرامی با نظر شما کاملا موافقیم و پیرو نقد مطرح شده امروز با جناب آقای شهردار گفتگویی داشته ایم و در همین راستا آقای شهردار هم تغییر و تحول و راهکارهایی را ارائه دادند که قسمتی از آن را به اطلاع رساندیم و در اینده هم مصاحبه را کامل منتشر خواهیم نمود