ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 17:56

اقدامات پیشگیرانه عامل مهمی برای مبارزه با اعتیاد است

اقدامات پیشگیرانه عامل مهمی برای مبارزه با اعتیاد است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار جوانرود بر پیشگیری های اولیه از مصرف مواد مخدر در سطح مدارس با آگاه سازی دانش آموزان و خانواده های آن ها تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه عامل مهمی برای مبارزه با اعتیاد در جامعه است. به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش لهونی روز پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار جوانرود بر پیشگیری های اولیه از مصرف مواد مخدر در سطح مدارس با آگاه سازی دانش آموزان و خانواده های آن ها تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه عامل مهمی برای مبارزه با اعتیاد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش لهونی روز پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در سنین پایین، رسالت آموزش و پرورشآرش لهونی را در این راستا مهم دانست.

وی اظهار کرد: آموزش به دانش آموزان حتی کودکان در سنین پایین و کودکستان ها و هشدار به آنان و خانواده هایشان در خصوص عواقب و آسیب های جدی مواد مخدر ضروری است.

لهونی بر تولید و تهیه محتواهای کاربردی و غنی به منظور توانمندسازی دانش آموزان، معلمان و والدین در مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بخصوص سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز رویکرد اصلی این شورا را فرهنگ سازی و پیشگیری از مسائل و معضلات ابتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین اقشار جامعه دانست.

علی شمشیری افزود: با همکاری مردم و مسوولان فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه باید گسترش و نهادینه شود.

وی اظهار کرد: موضوع اعتیاد و مواد مخدر همانند سایر آسیب های اجتماعی از مواردی است که می توان با برنامه ریزی و تقویت اعتقادات و باورهای دینی، آموزش مهارت ها و سبک زندگی اسلامی و انسانی بویژه در میان نسل جوان شاهد موفقیت های چشمگیری در حوزه پیشگیری از اعتیاد باشیم.

شمشیری با اشاره به وارد شدن 33 میلیون قرص ترمادول در طول سالجاری به کشور این موضوع را بدترین هجمه و جنگ دشمن در درعرصه سخت و نرم دانست.

وی یادآور شد: به همین منظور افزایش سطح آگاهی و آشنایی مردم با مهارت های مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، عاملی مهم در زمینه پیشگیری از این معضل اجتماعی به شمار می رود.

شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.