ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 14:58

در 9 ماه اول سال / محمد بیشترین نام برگزیده برای نوزادان پسر در ثلاث باباجانی

در 9 ماه اول سال / محمد بیشترین نام برگزیده برای نوزادان پسر در ثلاث باباجانی

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ثلاث باباجانی با بیان اینکه نام نیکو بهترین هدیه والدین به فرزندان است گفت : محمد بیشترین نام برگزیده برای نوزادان پسر در ثلاث باباجانی است . محمدطیب شمس در گفتگو با خبرنگار شاخ شمیران ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت محمد(ص)و آغاز هفته وحدت […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ثلاث باباجانی با بیان اینکه نام نیکو بهترین هدیه والدین به فرزندان است گفت : محمد بیشترین نام برگزیده برای نوزادان پسر در ثلاث باباجانی است .

محمدطیب شمس در گفتگو با خبرنگار شاخ شمیران ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت محمد(ص)و آغاز هفته وحدت اظهار داشت : نام نیکو بهترین هدیه میلاد حضرت محمد (ص)والدین به فرزندان است و نیز پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می فرمایند اولین هدیه ای که هریک از شما به فرزندش می بخشدنام خوب است پس بهترین نام را برای فرزند خود انتخاب کنید .
شمس افزود : از نگاه اسلام نام ها در تکوین شخصیت انسان تأثیری انکار ناپذیر دارند . نام نیکو می تواند انگیزه نیکوکاری وگرایش بسوی الگوهای مطلوب را در فرد ایجاد کند و نام های تحقیر  آمیز و نکوهیده ممکن است به گرایش های منفی انزوا انتقام و پرخاشگری منجرشود بنابراین نام نیکو و زیبا ضمن آنکه بر احترام کودک می افزاید نشان دهنده نوع تفکر و علایق فکری و روحی خانواده هاست .
 
وی همچنین عنوان کرد :‌ در اسلام به نام گذاری با اسمهایی که حامل پیام و فرهنگ اصیل اسلامی باشند تأکید شده است چرا که انتخاب نام های پرمعنا تأثیر زیادی بر روی فرزندان می گذارد و با انتخاب نام بزرگان برای فرزند خود آنها احساس نوعی بزرگی در خود و می کوشد با شخصیت مورد نظر هرچه بیشتر هماهنگ باشد و این احساس روز به روز بر رفتار و گفتار او بیشتر اثر می گذارد تا جایی که خود را مسئول حفظ و قداست آن نام می شمارد .
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ثلاث باباجانی گفت : متاسفانه امروزه برخی از پدران و مادران به جای اندیشیدن به بار ارزشی و تأثیر روانی در آینده به نادر بودن،تازه بودن و استثنایی بودن آن می اندیشند تا جایی که پدران می بینند در میان همسالان همنام فرزندشان نیست با تفاخر و غرور یاد میکنند .
شمس افزود : خوشبختانه درشهرستان ثلاث باباجانی در 9 ماه امسال نام مبارک محمد با فروانی 38 مورد درصدر نام پسران بوده که خود جای بسیار خوشحالی وامیدوارکننده و نشان از فرهنگ اصل دینی مردم دارد و در بین خانم ها نیز نام باران با فروانی 7مورد درصدر نام های دختران بوده است .