پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 10:57

ماه مولود بهانه ای برای یادی بیشتراز جان جانان / بهنام سلیمی

ماه مولود بهانه ای برای یادی بیشتراز جان جانان / بهنام سلیمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : دست قدرت الهی جهان را آفرید و تمام اجزاء آن را در مسیر نیل به اوامر خود سوق داد به آن ها حرکت بخشید و به حرکتشان جهت داد تا باشند همانگونه که او می خواهد پس مجموعه ی عوامل این دایره ی امکان از خُرد تا کلان خواه […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : دست قدرت الهی جهان را آفرید و تمام اجزاء آن را در مسیر نیل به اوامر خود سوق داد به آن ها حرکت بخشید و به حرکتشان جهت داد تا باشند همانگونه که او می خواهد پس مجموعه ی عوامل این دایره ی امکان از خُرد تا کلان خواه ناخواه مطیع خواست اویند.

 در میان این آفریده ها یِ گوش به فرمان،  آدمی را آفرید که قدم در عرصه این جهان نهد و گوشِ جان به فرمان آن حکیم رحمان بسپارد چرا که رسیدن به کمال وبهنام سلیمی سعادت تنها با قدم نهادنی آگاهانه در مسیر بندگی خدا میسر است .

در این مسیر آدمی را خرد ارزانی داشت تا سره از ناسره تشخیص دهد همان  گوهری که به قول پاره ای  از کلامیون  خود به تنهایی برای مکلف بودن انسان کافی می نمود!

 اما با این وجود قافله ای از بهترین های عالم را برای هدایت بشرفرستاد چرا که شیطان سفره ی فریب خود را در مسیر تاریخ بشریت گسترده  و با پشتوانه ی سوگندِ خود، عزم گمراه کردن بشر را جزم نمود .

دلسوزان امین یکی بعد از دیگری برای پرده برداری از شکوه و جلال عظمت خداوندی که پیش چشم های بشریتِ جهل زده ناپیدا می نمود، آمدند و رنج ها کشیدند تا گنج هدایت را به بشریت عرضه کنند خون دل ها خوردند تا دلدادگی به خدای یگانه را به بشریت، دیگر بار بیاموزند .

مشعل تابان هدایت در دست های باصفایشان دست به دست می شد تا به دستِ سر قافله ی خاتم برسد و خداوند دین و شریعتی را بر اساس حکمت  خود برای او مقرر نمود که حکایت از ختم نبوت داشت .

آری محمد(ص) آمد تا صادق و هم مصدوق باشد او برگزیده شد چرا که مشیّت الهی در هدایت انسان ها به اوج قله رسیده بود چرا که دین محمد ی آنچنان ساخته و پرداخته شده بود و آن چنان پویایی و غنایی در آن نهفته بود که باید تا قام قیامت بشریت را هادی باشد و نقش محمد رسول الله (ص) در محقق شدن این حقیقت در تاریخ ثبت و ضبط است .

این نگار به مکتب نرفته با تکیه بر وحی الهی  آنچنان تار و پود این دین را بهم بافت تا به غمزه مسئله آموز صد بلکه هزاران هزار مدرس باشد آنچنان سایه رحمتش بر دل پیروان افتاد که الفتی عارفانه و عالمانه ارمغانش بود الفتی که با گنج های عالم ایجاد نمی شد او آمد و آنچنان بر روان بشریت نواخت که فطرت بشری را یارای نپذیزفتن نبود و قلب های سالم را یارای رویارویی خصمانه با او نبود …

 هرچند دل های بریده از فطرت در بلندای تاریخ بوده اند وخواهند بود که به سان جغد های گریزان از نور نخواهند پرتوهای نور و دم مسیحایی پیامبران ، روشنی بخش شب تار زندگانیشان باشد …

 اما چه باک…

 چرا که جهان از دعوتگران حق که همان مدرسان درس خوانده ی  مکتب محمدی هستند خالی نبوده و نیست …

باشد که پیروانی راستین و صدیق برای آن پیامبر رحمت ومهربانی  باشیم.


3 پاسخ برای “ماه مولود بهانه ای برای یادی بیشتراز جان جانان / بهنام سلیمی

  • درویش در تاریخ دی 18, 1393 گفت:

    مدح کننده خورشید مداح خویش است . خورشید ,نور افشانی و گرمابخشی را جوهره لاینفک خود میداند , هرکس دل و جان به خورشید نسپارد خود زیان کرده و خسارت دیده نه خورشید عالم تاب . شعر : محمد بهترین هر دوعالم نظام دین و دنیا فخر عالم . محمد صادق القولی امینی جهان را رحمه للعالمینی .

  • ا -ی در تاریخ دی 18, 1393 گفت:

    آمد آن دردانه هستی با پشتوانه عظیم از خلق نیکو ,از صفات پسندیده و متعالی ,از وجودی سراسر نور وجذابیت و معنویت. خوشا به حال آن بهترین مردمان تاریخ که به لطف همنشینی با آن ذات به مردانی خدایی مبدل که رب العالمین بار ها و بارها آنان را ستود . زنانی عادی که فقط به صرف همنشینی و مصاحبت با آن ذات نورانی به ام المومنین مفتخر شدند . مدینه از شرافت آن نور مدینه منوره شد و آن خورشید عالم تاب جهان هستی را با آمدن و سکنی گزیدن در آن نورانی و مشعشع نمود وخوشا به حال آنان که دل به آن خواجه عالم میسپارند و عاشقانه مدحش میکنند ,یادش میکنن , ارجش می نهند و متابعتش میکنن.

  • پاوه 1400 در تاریخ دی 18, 1393 گفت:

    ضمن تقدیر از جناب سلیمی
    درخواست می شود که تعداد مطالب بیشتری از جنابعالی و دیگر دوستان با موضوعات مختلف در حوزه دین ارائه شود و فقط به مناسبت های مختلف ختم نگردد بلکه در طول ایام سال به تناوب بتوانیم از نکات و مطالبتان استفاده نماییم.