ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 07:31

سخنی چند با وزیر بهداشت و درمان / محمد کریمی عضو شورای شهر نودشه

سخنی چند با وزیر بهداشت و درمان / محمد کریمی عضو شورای شهر نودشه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پايدار» يكي از موضوعاتی است که در تدوین سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهميت اين موضوع اين است كه از اين پس تمام برنامه‌ها و سياست‌هاي كشور در اين مدت 5 سال كه در […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پايدار» يكي از موضوعاتی است که در تدوین سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است.

اهميت اين موضوع اين است كه از اين پس تمام برنامه‌ها و سياست‌هاي كشور در اين مدت 5 سال كه در كشور مصوب و اجرايي باشد، بايد تحت محمد کریمیتاثير اين شعار محوري باشد و سلامت مردم و نقش انسان‌ سالم در توسعه كشور مد نظر قرار گيرد و اين، موضوع مهمی در كشور محسوب مي‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول “تأمین سلامت مردم” در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود.

دراین زمینه یاد آوری چند نکته خدمت جناب آقای سلیمی به عنوان سرپرست بهداشت شهرستان و جناب آقای فرماندار محترم ضروری است :

1- سالهاست که باغهای شهر نودشه با فاضلابهای جاری شهری آبیاری می شوند و در این راستا حتما بیماریهایی گریبان مردم بیچاره را گرفته و خواهد گرفت و مسئولین بهداشت محیط و اداره آب و فاضلاب هیچ مسئولیتی را بر عهده نگرفته اند.

2- جندین سال است که با احداث خانه و آپارتمان در اطراف شهر نودشه ، خروجی فاضلاب برای آنها در نظر گرفته نشده در تابستانها بوی گند چاههای فاضلاب منطقه را در بر می گیرد و حتی مسافرهای ورودی به نودشه را اذیت می دهد و …

3- پسابهای کشتارگاه در یک مسیر نسبتا طویل به داخل فاضلاب شهر آمده و بوی تعفن خونابه های آن با فاضلاب سلامتی مردم را تهدید می کند .

4- اختلاط فاضلابها در مسیر های باز با آب زلال چشمه سارها واقعیت تلخ ناتوانی مسئولان بهداشتی شهر را برای همه ثابت نموده است … این در حالی است که تا حال چندین شکوائیه و … از طرف مردم شهر و باغداران و هم چنین شورای اسلامی شر نودشه به مسئولین بهداشتی ارسال شده و حکایت همچنان باقیست .

محمد کریمی عضو شورای نودشه

5 پاسخ برای “سخنی چند با وزیر بهداشت و درمان / محمد کریمی عضو شورای شهر نودشه

  • کوخ نشین در تاریخ دی 14, 1393 گفت:

    ((پنهان کاریها در عدم انعکاس واقعیتها.))
    مسئول ………….. آقای … میگوید من کاری به اینکه فاضلاب کوچه ای خراب شده باشد یا در باغها فاضلاب جاری باشد ندارم و حتی از فرستادن نامه درمواردی که نقض بهداشتی صورت میگیرد به …… خوداری می کنم زیرا اگر موضوعات نامه ها و نقض موارد بهداشتی که توسط آب و فاضلاب یا متصدیان بهداشت محیط صورت گرفته باشد به فرماندار برسد و او با خبر شود…… ناراحت می شود و میگویند همان بهتر که هیچ چیز منعکس نشود زیرا با علنی شدن این موارد ….. به خطر می افتد .

  • ی -ر در تاریخ دی 13, 1393 گفت:

    مسئولین ما فقط در فکر حفظ پست ومقام خود هستند .وبتوانند حداکثر استفاه شخصی از بیت المال برای خود وخانواده اشان بکنند. .
    وعده ای لاشخور هم برایشان به به وچه چه می کنند . کدام یک از مسئولین سه مورد مکاتبه در کارنامه خود برای عمران منطقه با مسئولین مافوق خود داشته اند یا دارند . .

  • ناشناس در تاریخ دی 12, 1393 گفت:

    بخداآب وفاظلاب مگس گشتن رافقط بلدند

  • ساکن کرمانشاه در تاریخ دی 10, 1393 گفت:

    از آقای کریمی می خواهم که درخواست خود را از اداره آب و فاضلاب پیگیری نمایند زیرا این اداره متولی مسئله فاضلاب است.

  • پاوه 1400 در تاریخ دی 9, 1393 گفت:

    درخواست بجایی است یعنی جمع اوری اصولی و تصفیه فاضلاب امری است لازم و طرحی زیربنایی در جهت تأمین بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست محسوب می شود.
    اما نکته ای که وجود دارد این است که طرحهای فاضلاب عموماً بسیار هزینه بر می باشند و با توجه به وضعیت حال حاضر کشورمان از لحاظ میزان اعتبارات، بعید بنظر می رسد که اقداماتی جدی در این خصوص از سوی دولتمردان – حداقل در کوتاه مدت صورت – گیرد.
    امید که اینگونه نباشد و شاهد اجرای تصفیه خانه فاضلاب در نودشه باشیم که مطالعات و طراحی های ان نیز انجام شده است.