چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 11:34

آنچه که در سفر یک‌روز استاندار کرمانشاه به پاوه گذشت + عکس

آنچه که در سفر یک‌روز استاندار کرمانشاه به پاوه گذشت + عکس

افتتاح طرح گازرسانی به چند روستا و واحد اقتصادی، افتتاح چند طرح عمرانی، بازدید برخی پروژه‌های در حال احداث، دیدار با معتمدان و بزرگان شهرستان، پیگیری مشکلات واحدهای اقتصادی و صنعتی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه بود.

به گزارش سلام پاوه : افتتاح طرح گازرسانی به چند روستا و واحد اقتصادی، افتتاح چند طرح عمرانی، بازدید برخی پروژه‌های در حال احداث، دیدار با معتمدان و بزرگان شهرستان، پیگیری مشکلات واحدهای اقتصادی و صنعتی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه بود.

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه صبح چهارشنبه در هفدهمین سفر شهرستانی با استقبال حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه و دکتر حیدری فرماندار شهرستان، وارد «پاوه» شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صحرایی در ابتدای سفر با حضور در مزار شهدای شهر پاوه، با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

 

 

 

وی در ادامه برای افتتاح ارمغانی از جنس گرما در خانه‌های روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی پاوه راهی جاده پرپیچ و خم هجیج شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آئین بهره برداری از طرح پیچیده گازرسانی به 7 روستای شهرستان پاوه با حضوراستاندار کرمانشاه در روستای کوهستانی و زیبای هجیج و در جوار امامزاده سیّد عبیدالله (معروف به کوسه هجیج) برگزار شد.

 

 

 

در این آئین که امام جمعه و فرماندار شهرستان پاوه و مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه حضور داشتند 7 روستا و یک واحد تولیدی ،صنعتی گازدار شدند.

 

 

برای طرح گازرسانی به ۷ روستا و یک واحد تولیدی-صنعتی پاوه ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه دیداری با جمعی از معتمدان و بزرگان شهرستان داشت.

 

 

 

صحرایی در این دیدار پای صحبت‌های بزرگان پاوه نشست و در حد توان پاسخگوی دغدغه‌هاب به حق آن‌ها بود. طرح موضوع بیکاری جوانان ، کولبران ، نبود سالن اجتماعات مناسب ، حق آبه پاوه ، پروژه آب هانه کوان ، نبود متولی اداره فرهنگ ، حمایت از هنرمندان و جامعه هنری پاوه ، وضعیت راه ها، حمایت از سرمایه گذاران ، تکمیل پروژه های کنار گذر و…، نبود دستگاه ام آر آی، تقوبت زیرساختهای گردشگری و توریست درمانی ، استفاده از ظرفیت آب چشمه بل ، مشکلات شهر های بانه وره و باینگان ، نوسود و نودشه ، وضعیت منابع طبیعی شهرستان و اسناد آن ، تقویت دامداری و … انتقاد به عملکرد بانک ها و… از جمله مباحث مطرح شده جمعی از معتمدین و متنفذین در این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی با تأکید بر توجه بیشتر به بحث میراث فرهنگی و گردشگری منطقه، اظهار کرد: در عین تمرکز به مسائل فرهنگی، می‌توان با توجه به شایستگی‌ها و بایستگی‌های بومی و اقلیمی، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار داشت.

 

 

 

وی مسئله دوم را با اشاره به موقعیت مرزی شهرستان در مباحث رنج کولبری و بازارچه‌مرزی عنوان کرد و افزود: یک برنامه مفصلی با فرمانداران 6 شهرستان‌های مرزی استان در راستای پویا بودن مرزها داریم.

 

 

 

 

استاندار کرمانشاه با انتقاد بر اینکه هنوز از ظرفیت‌های مرزهای استان آنگونه که باید، استفاده نمی‌شود، گفت: کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست تنها یک مُسکن و یک پیشنهاد موقت برای یک شرایط خاص است. باید مرزنشینان با حفظ کرامت و ارزش، به سمت ایجاد استفاده پایدار از مرزها حرکت کنند تا منفعت مرز به مرزنشینان برسد.

 

 

 

وی با تأکید بر توسعه و رونق بازارچه‌های مرزی با ارائه یک برنامه منسجم، گفت: جوانان کولبر، باید در بازارچه‌های مرزی مشغول به فعالیت شوند.

 

 

صحرایی با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پاوه به بحث گردشگری بهداشت و درمان این شهرستان نیز اشاره‌ای داشت و افزود: 28 متخصص و نزدیک به همین تعداد پزشک عمومی در شهرستان پاوه فعالیت دارند که این برای شهرستان یک سرمایه محسوب می‌شود.

 

 

 

وی توضیحات خود را در رابطه با دیگر مسئله مطرح شده از سوی بزرگان پاوه در خصوص سلامت آب هانی‌کوان این گونه، ادامه داد: آب هانی‌کوان براساس گزارشات مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه هیچ مشکل بهداشتی ندارد و بر مبنای استانداردهای لازم کاملا تصفیه شده، چنانچه مشکلی هم داشته باشد شخص مدیرعامل آبفا استان شرعا و قانونا باید پاسخگو باشد؛ با کسی هیچگونه مماشاتی در این راستا نداریم.

 

 

وی با اشاره به مشکل جاده‌ها و راه‌های شهرستان پاوه، اظهار کرد: جاده‌های این شهرستان زیر بار صادرات و واردات کامیون‌های تجاری است، لذا باید حق قانونی خود را در راستای بارنامه‌ها و امثال این‌ها پرداخت کنند، بحث راه‌ها مهم است حتما در سفر دوم ریاست جمهوری پیگیری خواهم کرد.

 

 

گازرسانی به هجیج ، نروی و نیسانه  و یک واحد تولیدی صنعتی شهرستان پاوه با اعتبار ۷۵۶ میلیارد ریال امروز در جریان سفر استاندار کرمانشاه به پاوه افتتاح شد، صحرایی با اشاره به این موضوع، تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به توپوگرافی کوهستانی منطقه گاز به روستای هجیح و روستاهای اطرافش رسید.

 

 

وی افزود: با توجه به وضعیت کشور همسایه به لحاظ ذخایر نفت و گاز، باید قدردادن این نعمت بود؛ امروز ایرانی با افتخار و عزت گاز طبیعی خدادادی را با دست خود، مهندسی خود و امکانات خود به نقطه صفر مرزی می‌رساند.

 

استاندار کرمانشاه یادآور شد: ما برای این عزت، جهاد کردیم و خون داده‌ایم، جهاد ما هنوز ادامه دارد باید انقلابی بودن خود را در پای صندوق‌های رأی نشان دهیم.

 

 

وی ادامه داد: انتخابات یکی از ارکان قوت نظام اسلامی است، که ان‌شاءالله همه با هم در یازدهم اسفندماه در جشن پرشکوه ملی و انقلابی شرکت خواهیم کرد. صحرایی بخشی از وقت ظهر خود را به دیدار مردمی اختصاص داد و در دیدار چهره به چهره پاسخگوی مردم شهرستان پاوه بود.

 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه دیدارهای چهره به چهره ای با مردم داشت و از نزدیک پیگیر حل مشکلات آنان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه در جلسه شورای اداری شهرستان پاوه حضور یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی در این جلسه، گفت: اظهار کرد: الحاق روستا به شهر همانند یک تیغ دو لبه‌ای عمل می‌کند چون از یک سو تسریع در خدمت‌رسانی بهتر را می‌طلبد و از سویی دیگر با توجه به محرومیت‌ها، نکات و چالش‌های خاص خود را دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

 

 

وی با اشاره به الحاق 4 روستا به شهر پاوه بر تسریع در خدمات‌رسانی تأکید کرد و افزود: سازمان‌های مرتبط از شهرداری گرفته تا مابقی ادارات همچون آبفا، برق، گاز و… هرکدام به سرعت با توجه به شرایط، شهر جدید را باز طراحی کنند.

 

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید این جمعیت جدید ۱۰ هزار نفری الحاق روستاها در یک شهر منسجمیکپارچه خود را ببینند.

 

 

وی ادامه داد: در مقولات فرهنگی و مذهبی همچنان بر انسجام، وحدت و شکوه تأکید داریم، نماز جماعت باید در همه جا با شکوه برگزار شود.

 

 

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بحث میراث فرهنگی و گردشگری، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فرصت‌های استان، گردشگری و میراث فرهنگی است، و تمرکز بیشتر ما در سال آینده بر حوزه گردشگری است که گردشگری استان باید متناسب و در چارچوب ارزش‌ها با توجه به شایستگی‌های عمومی و اقلیمی توسعه یابد.

 

 

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی، میراث ما محسوب می‌شود و نباید با مسائل ضدفرهنگ ما تلفیق شود این میراث باید در خدمت فرهنگ مستغنی ایران اسلامی قرار بگیرد.

 

 

صحرایی افزود: هر مسئله‌ای که این فرهنگ و سطح بلند و متعالی فرهنگ ما را مخدوش کند، نامطلوب خواهد بود و باید با تدبیر و مدیریت جلوگیری و اصلاح شود.

 

 

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: میراث فرهنگی را اینگونه پیش خواهیم برد که آنچه که در خدمت صنعت گردشگری قرار می‌گیرد باید همراه با تضمین مسائل فرهنگی جامعه عموم باشد.

 

 

وی تصریح کرد: به صراحت و شفافیت گردشگری ما مقوم حجاب و عفاف و اخلاق و مذهب ما است و غیر از آن نامطلوب خواهد بود و مجموعه اورامانات به علت دارا بودن ظرفیت خوب در این مسئله باید بیشتر مراقب باشد.

 

 

صحرایی با بیان اینکه آنگونه که باید از ظرفیت مرزهای استان استفاده نشده است، گفت: کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست بلکه می توان از آن به عنوان یک مُسکن پیشنهاد موقت برای شرایط خاص تلقی کرد.

 

 

وی افزود: باید استفاده از ظرفیت مرزهای به سمت ایجاد استفاده پایدار با حفط کرامت و ارزش مرزنشینان برود که بازارچه‌های مرزی باید با حفط شخصیت و کرامت مرزنشینان، از آن استفاده کنند.

 

 

صحرایی با تأکید بر اینکه منفعت مرز، در وهله اول باید به مرزنیشان برسد، افزود: اگر پیشنهاد کاربردی و اثرگذاری برای حل مشکلات داشته باشید، قطعا ما نیز به این پیشنهادات طالب خواهیم بود تا به برنامه منسجم بازارچه مرزی برسیم.

 

 

پایان بخش سفر استاندار دیدار خانواده شهیدان غلامرضا و حمیدرضا رستمی بود، وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام، از صبر و ایثار این خانواده بویژه مادر شهید تجلیل کرد.