چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 10:19

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه+ عکس

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه+ عکس

مسوول منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهر باینگان در هنگام گشت زنی در مناطق تحت مدیریت موفق شدند یک قلاده پلنگ را مشاهده و آن را به تصویر بکشد.

به گزارش سلام پاوه : مسوول منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهر باینگان در هنگام گشت زنی در مناطق تحت مدیریت موفق شدند یک قلاده پلنگ را مشاهده و آن را به تصویر بکشد.

 

 

سردار رستمی مسوول منطقه حفاظت محیط‌زیست بوزین و مرخیل شهر باینگان در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم در هنگام گشت زنی در مناطق تحت مدیریت موفق شدیم یک قلاده پلنگ را مشاهده و آن را به تصویر بکشیم.
وی افزود: خوشبختانه با وجود محدودیت‌ها ازنظر تجهیزات توانستیم ازاین‌گونه در حال انقراض، تصاویر زیبایی را به ثبت برسانیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست شهر باینگان تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز چند مورد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل مشاهده‌ شده بود که آخرین مشاهدات ما در تاریخ 7 آذرماه سال گذشته در این خصوص بود.
وی ادامه داد: این پلنگ از گونه‌های جانوری گربه‌سانان در حال انقراض است که مشاهده دوباره آن در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل نشان از وجود تعداد کم این‌گونه در این منطقه است که همکاری و هم‌افزایی محیط‌بانان و مردم بومی منطقه را می‌طلبد تا در جهت حفظ این میراث ارزشمند گام برداشت.
رستمی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین تهدید این‌گونه جانوری، شکار ممنوعه این گربه‌سان است که تاکنون با زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان شهرستان پاوه و باینگان تاکنون شاهد شکار این گونه‌های جانوری در استان نبوده‌ایم.
وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری بین مردم و محیط‌بانان شاهد رقم خوردن اقدامات مؤثری جهت جلوگیری از انقراض این‌گونه جانوری (پلنگ ایرانی) در استان کرمانشاه و سطح کشور باشیم.منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل ازلحاظ موقعیت جغرافیایی در بخش باینگان شمال غرب استان کرمانشاه واقع‌شده است و جز مناطق نمونه گردشگری در کرمانشاه محسوب می‌شود.

یک پاسخ برای “ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه+ عکس

  • آرش ابراهیمی در تاریخ اسفند 6, 1402 گفت:

    دیگه شرافتاااااا مواظب این یکی باشین خودتون زحمت انقراضشو نکشید کاری ب کارش نداشته باشین خودش جفت پیدا میکند و زاد و ولد میکند