پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 08:59

امدادگران هلال احمر کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات قوری قلعه را نجات دادند

امدادگران هلال احمر کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات قوری قلعه را نجات دادند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به یک کوهنورد در ارتفاعات قوری قلعه که به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شده بود، امدادرسانی کردند.

به گزارش سلام پاوه : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به یک کوهنورد در ارتفاعات قوری قلعه که به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شده بود، امدادرسانی کردند.

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران افزود: طی تماس تلفنی عوامل فوریت های پزشکی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبری مبنی بر مصدومیت و گیر افتادن کوهنوردی در ارتفاعات قوری‌قلعه اعلام شد.

وی افزود: به سرعت تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات شاهو جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر به محل حادثه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم و انجام اقدامات اولیه فرد مصدوم را به دامنه کوه انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: فرد حادثه دیده جهت طی کردن مراحل درمانی تکمیلی تر و انتقال به مرکز درمانی، تحویل عوامل فوریت های پزشکی حاضر در صحنه شد.

محمدی افزود: گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

وی یادآور شد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث سقوط کوهنوردان در کوهستان و ارتفاعات منطقه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

محدی تاکید کرد: کوهنوردان همچنین قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در صورت بروز حادثه هم با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.