پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 07:57

تداوم صدرنشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا به عراق /صادرات بیش از 134 هزار تن از مرز شوشمی

تداوم صدرنشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا به عراق /صادرات بیش از 134 هزار تن از مرز شوشمی

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از جایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق در پنج ماهه نخست سال‌جاری در بین گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش سلام پاوه : ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از جایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق در پنج ماهه نخست سال‌جاری در بین گمرکات کشور خبر داد.

 

علی‌اصغر عباس زاده، ناظر گمرکات استان و کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری میزان سه میلیارد و ۷۱ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۳۷ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک‌میلیارد و ۱۷۶ میلیون ۱۴۶ هزار و ۴۲۳ دلار به وزن ۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۸۴ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: از میزان صادرات زمینی کالا در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری ایران به عراق،گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۸ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

 

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۳۹۵ میلیون و ۶۲ هزارو ۳۱۱ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۵۳ هزارو ۱۳۸ تن بیشترین سهم را به‌خود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۳۲۸ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۵۸ دلار کالا به وزن ۸۴۴ هزار و ۳۹۲ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

 

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۲۹۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۷۷ دلارکالا به وزن ۶۷۱ هزار و ۴۸۳ تن عنوان کرد و افزود: سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۱۴۰ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۷۷۸ دلار به وزن ۲۶۶ هزار و ۳۹۹ تن و ۱۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۹ دلار به وزن ۱۳۴ هزار و ۵۷۲ تن بوده است.

 

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات ،انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.