چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 22:00

تشریح عملکرد اداره‌ آموزش و پرورش پاوه در سال تحصیلی که گذشت

تشریح عملکرد اداره‌ آموزش و پرورش پاوه در سال تحصیلی که گذشت

به گزارش سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه علمکرد سال تحصیلی گذشته این اداره را در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت تشریح کرد. سعدی فتاحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه امروز در گفت‌وگو با سلام پاوه با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آموزش و پرورش این شهرستان،اظهار کرد: ساماندهی […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه علمکرد سال تحصیلی گذشته این اداره را در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت تشریح کرد.

سعدی فتاحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه امروز در گفت‌وگو با سلام پاوه با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آموزش و پرورش این شهرستان،اظهار کرد: ساماندهی و سازماندهی فضا و نیروی انسانی در آموزش و پرورش آغاز شده و سازماندهی در مقطع ابتدایی انجام گرفته است و سازماندهی نیروی انسانی برای سایر مقاطع هم در روزهای آتی به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به کلاس‌بندی مدارس شهرستان به صورت سیستمی در سامانه سیدا و ثبت‌نام بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده، تصریح کرد:  در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در شهرستان پاوه مجموعا در ۴۱۴ کلاس شامل در ۲۱۵ کلاس ابتدایی ۱۰۵ کلاس متوسطه اول و ۹۴ کلاس متوسطه دوم به تحصیل خواهند پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه افزود: برای اولین بار در شهرستان پاوه مدرسه نمونه دولتی پسرانه در مقطع متوسطه اول با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تاسیس و با نام شهید عادل حسامی مزین و تاکنون حدود ۷۵ دانش آموز واجد شرایط در آن مدرسه ثبت نام کرده‌اند.

سعدی فتاحی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته نیز متوسطه اول نمونه دولتی شکوفه‌ها (دخترانه) تاسیس شد و در حال حاضر تعداد مدارس خاص شهرستان به ۸ مدرسه افزایش یافته است که این مدارس در تمامی مقاطع وجود دارند.

وی حاصل زحمات دانش آموزان و همکاران فرهنگی را در برگزاری امتحانات داخلی و نهایی، کنکور و آزمون‌های استخدامی به بهترین شکل ممکن و بدون حاشیه و نتایج درخشان دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۱  عنوان کرد و افزود:  برپایی نمایشگاه‌های دست سازه های دانش آموزی در شهرستان و نمایش بیش از ۳۰۰ اثر دانش آموزی و بازدید دانش اموزان از آن از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

فتاحی در ادامه اشاره‌ای به اهم فعالیتهای آموزش و پرورش در حوزه ی پرورشی داشت و اظهار کرد: هدایت تحصیلی امری مهم و اولویت اصلی آموزش و پرورش در حال حاضر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مهم‌ترین مرحله تحصیل دانش آموزان است که در آن سرنوشت دانش‌آموزان تعیین می‌شود . از این رو تمامی کارشناسان، مشاورین، مدیران و معلمین شهرستان آماده کمک و راهنمایی دانش آموزان در جهت اتخاذ درست‌ترین تصمیم توسط دانش آموزان هستند.

فتاحی اضافه کرد: در همین راستا هم جلسات تخصصی با مشاورین و مدیران در طول سال تحصیلی برگزار شده است که مهمترین آن حضور دکتر پروین معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان و برگزاری جلسه ی توجیهی هدایت تحصیلی با حضور بیش از سیصد نفر از اولیای دانش آموزان پایه نهم بود.

وی ایجاد پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی در مدارس شهرستان پاوهرا در قالب مهم‌ترین اقدامات این مدیریت در حوزه پرورشی عنوان کرد و افزود: ۹ پایگاه تابستانی اوقات فراغت با بیش از ۴۰۰۰ نفر دانش آموز در حال فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی هستند و این فعالیت با برگزاری یک مراسم با شکوه با عنوان افتتاحیه  پایگاه‌های تابستانی آغاز شده است.

اجرای برنامه های گسترده در جهت  اشاعه فرهنگ نماز در مدارس از جمله برپایی نمازهای جماعت در مدارس ، نشست های دینی در راستای اهداف پرورشی،حضور دانش آموزان در جلسات روشنگری بسیج(جهاد تبیین) که با برپایی مراسم بزرگ تجلیل از دانش آموزان حافظ و قاری قرآن کریم با حضور پیام عزیزی خواننده بین المللی نواهای عرفانی، برگزاری مراسم معنوی به مناسبت هفته عفاف و حجاب و تجلیل از دانش‌آموزان و همکاران فعال در این زمینه از جمله  فعالیتهای قرآنی مدارس و آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ غنی قرآن و نماز در سال تحصیلی گذشته بوده که سعدی فتاحی به آن اشاره کرد.

وی برگزاری نشست‌های گفتمان دینی برای دانش آموزان با حضور عالمان دینی شهرستان در مدارس، برپایی موزه  مردم شناسی در مدارس نوریاب و ۲۰ خرداد و بازدید دانش‌آموزان سایر مدارس از آن؛ برگزاری جلسات توجیهی برای اولیای دانش آموزان با حضور کارشناسان دینی و مشاورین برجسته برای اولیای دانش آموزان؛ برنامه ریزی هایی برای برگزاری یک نشست پرسش و پاسخ دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه ی اول و دوم با کارشناسان و اساتید دینی و مذهبی شهرستان در روزهای آینده را در قالب دیگر برنامه‌های پرورشی این اداره عنوان کرد.

فتاحی در ادامه اهم فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت، گفت:  بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی مدرسه ابتدایی شهید مطهری در زمستان گذشته و آغاز عملیات پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی هولی و زمین چمن مصنوعی چورژی، برگزاری مسابقات ورزشی در بین همکاران و دانش آموزان در مناسبت‌های مختلف و اعزام چندین تیم ورزشی فرهنگیان و دانش آموزان به مسابقات استانی  از مهمترین فعالیت‌های این مدیریت در سال تحصیلی جاری در حوزه تربیت بدنی و سلامت بوده است.

وی اشاره‌ای نیز به مهمترین اقدامات آموزش و پرورش شهرستان را در حوزه پشتیبانی داشت و افزود:  تأسیس و تجهیز مرکز رفاهی فرهنگیان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با توجه به نیاز شهرستان به عنوان یک شهرستان هدف گردشگری از مهمترین فعالیتهای آموزش و پرورش در این زمینه بود.

فتاحی خاطرنشان کرد: اجرای پروسه  رتبه بندی معلمان کاری بسیار مهم و ضروری بود که با تلاش شبانه روزی همکاران در مدیریت آموزش و پرورش به اتمام رسید و احکام رتبه بندی برای تمام همکاران در شهرستان پاوه صادر شد و اخیرا کار رسیدگی به اعتراضات همکاران به اتمام رسید و نتایج جهت تایید نهایی به اداره کل ارسال شده است.

آماده بهره برداری شدن مدرسه روستای خانقاه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی استان، بهره برداری از مدرسه ی روستای شمشیر با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان با همکاری اداره کل  نوسازی استان و بنیاد برکت،  تلاش برای فروش یکی از املاک مازاد و احداث استخر دانش آموزی در شهرستان با درآمد حاصل از فروش آن، جذب اعتبارات کافی جهت تجهیز هنرستان‌های شهرستان و ایجاد رشته های جدید در این هنرستان‌ها، رفع  بخشی ازکمبودهای مدارس از نظرسخت افزاری ( میز و نیمکت، رایانه،وایت برد و …)،  انجام مقدمات لازم جهت تخریب و نوسازی چندین مدرسه ی روستایی و شهری با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف و همچنین خیرین مدرسه ساز، انتقال بیش از ۶۰ درصد کتب درسی و برنامه ریزی و مدیریت جهت توزیع آنها در مدارس از دوم شهریورماه به بعد،  تأمین و توزیع بیش از ۷۰۰۰ متر ایزوبام در مدارس با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان،  تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی ۶ مدرسه ی شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات آموزش و پرورش شهرستان پاوه را در حوزه پشتیبانی بود که فتاحی در پایان به آن‌ها اشاره‌ای داشت.