پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 18:18

ضرورت تسریع در رفع تداخل اراضی ملی و صدور اسناد کشاورزی در پاوه

ضرورت تسریع در رفع تداخل اراضی ملی و صدور اسناد کشاورزی در پاوه

به گزارش سلام پاوه : معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه بر ضرورت تسریع در رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات و صدور اسناد کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سالم مصطفایی بعد از ظهر شنبه در کارگروه رفع تداخل و ستاد کاداستر شهرستان پاوه که با حضور مدیران […]

به گزارش سلام پاوه : معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه بر ضرورت تسریع در رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات و صدور اسناد کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سالم مصطفایی بعد از ظهر شنبه در کارگروه رفع تداخل و ستاد کاداستر شهرستان پاوه که با حضور مدیران عضو در فرمانداری پاوه برگزار شد، اظهار کرد: جلسه کارگروه رفع تداخل و ستاد کاداستر و حد نگاری شهرستان در خصوص تسهیل و ایجاد هماهنگی برای رفع تداخل اراضی کشاورزی و مستثنیات با عرصه‌های منابع ملی و صدور اسناد کشاورزی برگزار شده است.

وی عملکرد و بررسی نهایی پلاک‌های شهرستان پاوه برای رفع تداخل را کمتر از انتظار ارزیابی و بر تسریع در اجرای طرح و بررسی کل پلاک‌های شهرستان تا پایان شهریور ماه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه تعامل دستگاه‌های اجرایی، حضور مستمر مشاور شرکت تفسیر عکس‌های هوایی در شهرستان، دقت لازم در بررسی و اصلاح نقشه‌ها، همکاری و همراهی دهیاران، شهرداران و شوراهای شهر و روستا و به ویژه اطلاع رسانی به موقع و زمان بررسی پلاک‌ها به تفکیک شهرها و روستاها را ضروری دانست و تاکید کرد: از فرصت پیش رو و ظرفیت این کارگروه برابر دستورالعمل و مصوبات موجود برای اصلاح نقشه‌ها با دقت و به حداقل رساندن اختلافات مردم شهرستان در بحث اراضی با منابع طبیعی باید نهایت تلاش و استفاده به عمل آورند.

مصطفایی همچنین با تاکید بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع، گفت: برای اعتماد سازی و توجیه و جلب رضایت مردم علاوه بر تفسیر عکس‌های هوایی با توجه به شرایط توپوگرافی شهرستان که بعضاً تفسیر را با مشکل مواجه ساخته نسبت به انجام بازدیدهای میدانی و بررسی اسناد و مدارک متقاضیان با دقت اقدام شود تا اختلافات و طرح شکایات در شعبات ویژه دادگستری به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود برخی مشکلات و اختلافات ملکی با اراضی منابع ملی در محدوده شهرها به ویژه در شهر پاوه شهرداران مشکلات و اختلافات موجود در محدوده شهرها را استخراج و به موقع اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه در پایان با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی, شهرداران, دهیاران, شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اجرای این طرح، گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی تا اتمام کل پلاک‌های شهرستان با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کوتاهی و تأخیر در اجرای این طرح از هیچ کدام از عوامل اجرایی قابل قبول نخواهد بود.