ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:24

خبر خوب| آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی مرز «شوشمی»

خبر خوب| آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی مرز «شوشمی»

به گزارش سلام پاوه: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مرز شوشمی قرار است سه‌شنبه باز شود، بازگشایی آن یک پیش قدم برای ورود گردشگر است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: عبدالوحید محمدی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز در نشست بررسی مشکلات پایانه مرزی شوشمی که با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه […]

به گزارش سلام پاوه: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مرز شوشمی قرار است سه‌شنبه باز شود، بازگشایی آن یک پیش قدم برای ورود گردشگر است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوهعبدالوحید محمدی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز در نشست بررسی مشکلات پایانه مرزی شوشمی که با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه و جمعی از مدیران کل استان و شهرستان در محل بخشداری نوسود برگزار شد، اظهار داشت: دریای عراق ظرفیت‌های بی‌نهایتی برای ما از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری ایجاد کرده است اما تا خودمان نخواهیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه بحث گردشگری بحث اولویت ما است، افزود: بحث گردشگری، ظرفیت ارزان قیمت پردرآمدی برای استان ایجاد خواهد کرد که بسیاری از کشورها هم اکنون با این می‌چرخند، و ما باید از این گردشگری استفاده کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است، و آن چیزی که دولت باید انجام دهد هم اکنون زیر ساخت اولیه را برای تردد ایجاد کرده اما هنر مردم ما اینجاست که چگونه از فرصت مرز و گردشگری استفاده کنند.

وی با اشاره به بحث کولبری، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمایش کردند که با قاچاق سازمان یافته برخورد کنید، اما کولبر ما قاچاقچی نیست، طرح مجلس و لایحه دولت در خصوص ساماندهی کولبری در دستور کار است و ساماندهی هم یعنی کالایی که مجاز است ورود پیدا کند، نه کالایی که مشکل امنیتی و خلاف شریعت دین اسلام باشد.

محمدی با بیان اینکه کولبران نان‌آور خانه هستند، گفت: در بین کولبران شاید تعداد انگشت شماری، کالاهای غیرمجاز را وارد کنند، اما این کولبری دغدغه خانواده‌ها، نماینده اورامانات، دولت و خود استاندار است که منافع مرز باید، کل استان را منتفع کند و آن هم به ساز و کار بر می‌گردد که چگونه تعریف شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع بازگشایی مرز، گفت: ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است که برای مسافرانی که به اینجا خواهند آمد، چکار کنیم و چگونه از تردد مسافر به نفع خودمان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این مرز که قرار است سه‌شنبه باز شود باید برنامه مدونی داشته باشیم که مردم متنفع شوند و ارائه خدمات به نوعی باشد که افرادی که ورود کنند مجدد از این مرز تردد کنند.

محمدی در پایان، گفت: باید هنر ما بعد از بازگشایی مرز این باشد که ظرفیت را حفظ و افزایش دهیم، و قسمت دیگر فرهنگ‌سازی است تا از این تردد، درآمدزایی کنیم.

گفتنی است، صبح امروز عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استاندار، آرش زره‌تن لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات، علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه، مدیرکل گمرک استان، مدیرکل راهداری استان، بخشدار نوسود و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از پایانه مرزی شوشمی بازدید کردند و هم‌اکنون مشکلات و آخرین وضعیت سایت موقت مسافری شوشمی را در بخشداری نوسود در حال بررسی هستند. 

یک پاسخ برای “خبر خوب| آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی مرز «شوشمی»

  • باینگان در تاریخ تیر 4, 1402 گفت:

    جناب آقای حیدری با عرض سلام شهر باینگان مشکلات جاده را دارد جنابعالی که خراست اداره آموزش و پرورش که بودید مدت ۱۸ سال است ۶۰ درصد جاده محله دره سهور جنب جهاد شروع کرده اند و ۶۰ در صد آن به اتمام رسیده و ۴۰ درصد آن مانده است در این مدت ۱۸ سال جاده به خالت خود مانده و کسی نیست جوابگو باشد که ادامه جاده را دهند از جنابعالی در خواست میشود برای رضای خدا پیگیری نمایید که مشکلات آن محله برطرف شود