پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 10:54

به همین سادگی … / صدیق اسدی

به همین سادگی … / صدیق اسدی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه؛ آمار طلاق و ازدواج شهرستان و نسبت طلاق به ازدواج گویای یک چیز است. و آن نبود عشق در زندگی. شاید خیلی از ما عشق را خیلی رمانتیک و دست نیافتنی و افسانه ای بدانیم و این در حالی است که پایه وشالوده عشق علاقه می باشد. علاقه می تواند […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه؛ آمار طلاق و ازدواج شهرستان و نسبت طلاق به ازدواج گویای یک چیز است. و آن نبود عشق در زندگی.

شاید خیلی از ما عشق را خیلی رمانتیک و دست نیافتنی و افسانه ای بدانیم و این در حالی است که پایه وشالوده عشق علاقه می باشد. علاقه می تواند بسته به نوع آن متفاوت باشد مثلاً علاقه براساس ظاهر یا براساس خصوصیات شخصیتی (صداقت در گفتار و رفتار، خوب مشرب بودن، برونگرایی و یا حتی درونگرایی و…)باشد.

بدون شک علاقه اگر بر اساس ویژگیهای شخصیتی شکل گرفته باشد زوجین در مسیر زندگی، کمتر دچار نوسان خواهند شد اما اگر علاقه براساس ظواهر باشد درطول زمان ظاهر افراد دست خوش تغییر خواهد شد و صد البته کلیت زندگی این زوجها بیشتر تحت تاثیر تغییرات خواهد شد.

رابطه همه زن و شوهرها پر از فراز و نشیب است. حتی حال عاشق‌ترین زوج‌ها هم همیشه با هم خوب نیست، همیشه احساس عاشقانه به هم ندارند، گاهی از یکدیگر دلگیر یا حتی عصبانی می‌شوند، گاهی از هم فاصله می‌گیرند و ….

اما آنچه باعث باقی‌ماندن آنها در کنار هم و گذر از ناکامی‌ها و نماندن در بدحالی‌ها می‌شود، دلگرمی‌هایی است که در وقت‌های دیگر در جیب یکدیگر گذاشته‌اند.

دلگرمی‌هایی که هر وقت سرمای ناامیدی آمد به سراغشان و هر وقت از هم عصبانی یا حتی متنفر بودند، مثل پتویی گرم و نرم به دور خود بپیچند و اگر بغضی گلویشان را فشرد، مثل یک استکان چای شیرین آن را فرو دهند و به زندگی برگردند.

این دلگرمی‌ها به آسانی ایجاد می‌شود مثل همه دوستت دارم‌هایی که گاه و بیگاه به هم می‌گوییم، لبخندهایی که به هم می‌زنیم، تشویق‌هایی که می‌کنیم و مهربانی‌هایی که شاید با یک نگاه، با یک جمله آرامش‌بخش یا با یک استکان چای داغ نثار همدیگر می کنیم.

جان گاتمن زوج درمانگر نامدار آمریکایی تحسین و تمجید زوجین از همدیگر را کلید دوام عشق می داند.

زوجین اگر خصوصیات مثبت همسر خود را در ذهن برجسته کنند در موقع بحران وآشفتگی رابطه ، ناخودآگاه از ضعف و کاستیهای شریک زندگی خود کوتاه خواهند آمد.

پس لازمه حفظ گرمی زندگی و عشق، مهربانی می باشد اگر چه این مهربانی با گفتن کلمات مثبت،نگاه مهربانانه،کمک در منزل ویا … باشد.به همین سادگی.

یک پاسخ برای “به همین سادگی … / صدیق اسدی

  • احمدی در تاریخ تیر 1, 1402 گفت:

    🤌🤌🤌🤌⚘⚘⚘