ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:54

۱۰۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاوه برای مبارزه با ملخ سمپاشی شد

۱۰۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاوه برای مبارزه با ملخ سمپاشی شد

به گزارش سلام پاوه : معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یک هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاوه برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها سمپاشی شد. فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای گذشته روستاهای منطقه اورامانات به ویژه پاوه مورد هجوم ملخ قرار گرفته بودند. وی […]

به گزارش سلام پاوه : معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یک هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاوه برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها سمپاشی شد.

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای گذشته روستاهای منطقه اورامانات به ویژه پاوه مورد هجوم ملخ قرار گرفته بودند.

وی افزود: ملخ بومی منطقه استان کرمانشاه از نوع شکم بادمجانی است که در منطقه روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی و دالاهو است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این نوع ملخ تهدیدی برای مردم، احشام و باغات نیست.

شریفی با بیان اینکه اقدامات لازم برای مبارزه با این آفات آغاز شده است، گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاوه سم پاشی شده اند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مبازره با این آفات پرورش پرندگانی مانند مرغ، بوغلمون و کبک است که متأسفانه دخالت‌های انسانی موجب افزایش این آفات شده است.

یک پاسخ برای “۱۰۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاوه برای مبارزه با ملخ سمپاشی شد

  • ناشناس در تاریخ خرداد 29, 1402 گفت:

    بی اثر بودن این نوع سمپاشی غیر اصولی در مزارع اطراف روستای داریان ( آنهم در کنار سرچشمه آب روستا) قابل مشاهده است. امید است کارشناسان حوزه حشره شناسی با مطالعه بر روی این گونه ها که می روند به آفت های گسترده تبدیل شده و سراسر منطقه را دربرگیرند و ممکن عواقب بهداشتی را نیز بدنبال داشته باشند در ارائه راهکارهای مناسب و اصولی برای حذف یا بهره برداری از آنها با این دیدگاه که هیچ موجودی بیهوده آفریده نشده است گام بردارند
    محمود رستمی تبار ، ۲۰ خرداد ۹۵ وقتی این ملخ ها فقط در برخی نقاط حضور داشتند