پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 02:32

درد دلهای اهالی روستای بله بزان با سردار آسیابانی و فرماندار پاوه/ سردار آسیابانی:پیگیر حل مشکلات شما هستم+ عکس

درد دلهای اهالی روستای بله بزان با سردار آسیابانی و فرماندار پاوه/ سردار آسیابانی:پیگیر حل مشکلات شما هستم+ عکس

به گزارش سلام پاوه: جمعی از اهالی روستای بله‌بزان بخش مرکزی در نشستی با سردار کورش آسیابانی فرمانده قرارگاه شهیدکاظمی، علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه و بخشدار مرکزی مشکلات و دردلهای خود را مطرح کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: بله بزان (بله مزان ) روستایی که جنگ او را با خود برد روستایی که […]

به گزارش سلام پاوه: جمعی از اهالی روستای بله‌بزان بخش مرکزی در نشستی با سردار کورش آسیابانی فرمانده قرارگاه شهیدکاظمی، علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه و بخشدار مرکزی مشکلات و دردلهای خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: بله بزان (بله مزان ) روستایی که جنگ او را با خود برد روستایی که در دهه ۶۰ به جبر جنگ تخلیه شد و بیش از ۳ دهه از ویرانی و آوارگی مردمان پرتلاش این روستا میگذرد روستایی که تمام خواسته و توقع مردمش آبادانی و بازگشت مجدد به آنجا است. بله بزان سرزمین ممنوعه ای که در سکوت و بی توجهی به سرزمین متروکه مبدل شده است.

بعد از سی و اندی سال که از جنگ ویرانگر می‌گذرد این بار سردار کورش آسیابانی و مهندس حیدری فرماندار پاوه متفاوت پذیرای مردمانی زحمتکش و امیدوار شدند.

سید آزاد حسینی رئیس شورای شهر پاوه که اصالتا اهل این روستای مرزی است  به نمایندگی از اهالی روستا با ادبیاتی زیبا و مناسب رنجهای مردم و مطالباتشان را مطرح کرد.

وی گفت: قبل از هرچیز برخودم لازم میدانم به نمایندگی از مردم شهر به پاس زحمات و تلاش های دلسوزانه سردار محرومان سردار آسیابانی حامی قشر کم بضاعت و محروم که در حوزهای مختلف آبرسانی ، محرومیت زدایی ، کمک به خانواده های داری بیماران سخت درمان و… یار رسان مردم اند بخاطر این نشست قدردانی کنم و همچنین از زحمات آقای حیدری نیز سپاسگزارم.

حسینی افزود: روستای بله بزان دارای قدمت تاریخی و از قدیم محل عبور کاروانیان و زائزان به عربستان و عراق بوده و به خاطر همجواری این روستا با رودخانه بزرگ سیروان مردم از طریق قایق موجب عبور مسافران را فراهم و برهمین اساس نام اصلی این روستا( بلم زان یا بلم ران ) و بعدا در ثبت نقشه و آمار گیری به بلبزان تغییر کرده است.

وی ادامه داد و گفت: این روستا دارای پوشش جنگلی فراوان، گونه های کم یاب محیط زیستی و از دیر باز محل زندگی مردمانی پاک، با ایمان ، نیک اندیش ، باگذشت بوده است که از طریق باغداری ، دامداری ، سقز چینی و تجارت امرار معاش و مرزداران غیور بوده اند همانگونه که در زمان چندین شهید ، آزاده ، و اثرات مخرب پس از جنگ هم چندین جانباز تقدیم انقلاب نموده است.

حسینی افزود: مردم روستا در زمستان ۱۳۶۶ بنا بر تصمیم مسئولان وقت تخلیه و هرکدام آواره شهر و روستاهای اطراف بدون هیچگونه درامد و شغلی ، با نامهربانی های فراوان ساختند تا شاید روزی بتوانند به روستای ابا و اجدادیشان برگردند اما پس ازگذشت چندین سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.لذا از جناب سردار اسیابانی ، فرماندار گرانقدر و مسئولین ذیربط درخواست داریم در خصوص بازسازی و بازگشت مردم به روستا همکاری لازم را مبذول فرمایند و همچنین از خدمات ایجاد شده ، پروژه بند آب دوآب برای اشتغال زایی و استفاده از طرح های گردشگری جوانان روستا در اولویت باشند.

حاج وهاب حسینی از معتمدین روستا نیز دردمندانه از مردم این دیار گفت و درخواستش را بازگشایی روستا و خارج شدن آن از ممنوعیت بود.

سرپرست فرمانداری پاوه نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور و تلاشهای سردار آسیابانی در این جلسه خدمت مردم شریف این روستا خوش آمد گفتو

وی با تمجید از رشادتهای مردم مرزدار این خطه و زحمات سردار آسیابانی در گذشته و حال گفت: نظام اسلامی و بنیان این نظام برگرفته از خون شهداء و ایثارگران می باشد لذا همه موظفیم حارس و پاسبان این بهای ارزشمند اسلامی باشیم‌.

علیرضا حیدری افزود: ما به عنوان خادمان مردم و ملت موظفیم مسائل و مشکلات مردم را پیگیری کنیم و بنده هم از عهده دار شدن این مسئولیت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نخواهم کرد.

وی به خدمات نظام اسلامی و دولت در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم از خدماتی که نظام به منطقه داشته است قدردان هستند و این در بازدیدهای بنده در سطح منطقه در مدت اخیر کاملا هویداست.

حیدری ادامه داد و گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری های سردار آسیابانی که حقیقتا تلاشهای شبانه روزی و ارزنده ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست این امر تحقق پیدا کند و شما اهالی روستای بله بزان بتوانید در سرزمین آبا و اجدادی خودتان زندگی کنید.

سردار آسیابانی ضمن تقدیر از بانیان جلسه اعلام کرد: هدف و غایت همه خدمتگزاران به نظام انقلاب اسلامی خدمت به مردم و پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مردم است.

وی افزود: ما هم به عنوان سربازان نظام تابع قواعد و مقررات هستیم و موظف به اجرای آن می باشیم.

سردار آسیابانی ضمن استماع نظرات اهالی منطقه بله بزان افزود: شما سروران گرامی مدافعان اصلی این آب و خاک و مرز و بوم بوده اید ان شالله به جد پیگیر حل مشکل شما سروران گرانقدر خواهم بود.

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی افزود: مسائل و مشکلاتی که عنوان نمودید برای ما هم ارزشمند است لذا تمام توان و تلاش خودمان را خواهیم کرد که شما هم بتوانید پس از سالها به سرزمین خود برگردید و به توسعه منطقه کمک کنید.

 

 

2 پاسخ برای “درد دلهای اهالی روستای بله بزان با سردار آسیابانی و فرماندار پاوه/ سردار آسیابانی:پیگیر حل مشکلات شما هستم+ عکس

  • ابراهیم بزان در تاریخ خرداد 11, 1402 گفت:

    طایفه اولملکی=طایفه عبدالملکی
    طایفه همه وند=طایفه حمه(محمد)وند
    طایفه شمزینان=طایفه شیخ محمد زینان
    طایفه به به=طایفه بابان
    طایفه عبابیلی(بله)=طایفه عبدالله ابراهیم
    طایفه اردلان=طایفه اردوانی
    طایفه برزانی=طایفه بارزانی
    طایفه ممسنی=طایفه محمد حسنی
    طایفه مه سور آغه یی=طایفه منصور اقایی

    و…….

    ✓ ابراهیم، را در زبان کردی `بله` میگویند.
    روستای فعلی بله بزان توسط شخصی بنام ابراهیم، آباد و بعدها جمعیت آن زیاد شد.
    یک طایفه از سیدها، از روستای تاریخی پیرخیر شاهو(پیرخضرشاهو) نزدیک پالنگان و طایفه ایی دیگر از روستای روار هورامان تخت(طایفه ملاهای رودبار) به مکان فعلی روستای بله بزان(ابراهیم بزان) آمدند و جمعیت و جغرافیای فعلی این روستا را تشکیل دادند.

  • نور سعید در تاریخ خرداد 10, 1402 گفت:

    یک عکس از دورنمای روستا را در گزارش می آوردید زیباتر بود.