ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 18:14

شاخص های سلامت در روستای هجیج از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان بهتر است

شاخص های سلامت در روستای هجیج از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان بهتر است

به گزارش سلام پاوه :رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشنواره روستای سالم که امروز در روستای هجیج شهرستان پاوه برگزار شد گفت: شاخص های سلامت در روستای هجیج از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان بهتر است. دکتر قباد محمدی با بیان اینکه روستای هجیج یک روستای تاریخی با پیشینه عمیق فرهنگی ،مذهبی […]

به گزارش سلام پاوه :رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشنواره روستای سالم که امروز در روستای هجیج شهرستان پاوه برگزار شد گفت: شاخص های سلامت در روستای هجیج از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان بهتر است.
دکتر قباد محمدی با بیان اینکه روستای هجیج یک روستای تاریخی با پیشینه عمیق فرهنگی ،مذهبی و دینی می باشد گفت: هجیج یک روستای معروف و مشهور در سطح کشور است و در حال حاضر با کسب نشان روستای سالم یک پله دیگر ارتقا یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرستان پاوه تنها شهرستان در استان کرمانشاه است که دو روستای سالم دارد گفت: این مسئله نشان دهنده انگیزه و تلاش مردم شهرستان در ارتقا شاخص های بهداشتی و سلامت است.
دکتر قباد محمدی ضمن تبریک به مردم عزیز این روستا که موفق به کسب این نشان شده اند گفت: گرفتن این نشان کار راحتی نیست و نشان دهنده این است که شاخص های سلامت در روستای هجیج در بیماریهای واگیر و غیر واگیر از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان هم بهتر است و جای تقدیر دارد.
به گفته وی این نشان به این معناست که زندگی در روستای هجیج از نظر سلامت و شاخص های سلامت بهتر از شهرهایی است که امکانات پیشرفته بهداشتی درمانی دارند.
دکتر محمدی تاکید کرد:انتظار داریم مردم روستا همانطور که در کسب این نشان همت کردند درحفظ آن و حفظ شاخص های سلامت تلاش کنند و این مسئله وظیفه بهورز روستا را سنگین می کند و باید وقت بگذارد و شاخص ها را ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه کسب این نشان در درجه اول به خاطر زحمات خود اهالی روستا می باشد که قدر دان تمام این عزیزان هستیم گفت: هر جا کار به مردم واگذر شده قطعا نتیجه بخش بوده است و این کار روستای سالم کاری است که به مردم واگذار شده است و با موفقیت به انجام رسیده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در درجه دوم تلاش ارگانها ی مربوطه ، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان است که از زحمات آنها سپاسگزاریم.

یک پاسخ برای “شاخص های سلامت در روستای هجیج از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان بهتر است

  • محمد در تاریخ اردیبهشت 20, 1402 گفت:

    سلام؛ تنها روستایی که سالم مانده بود هجیج بود که امسال جشن ناسالم شدن اون رو هم گرفتن، چه از نظر تهاجم فرهنگ های نازل چه از نظر اشاعه فساد و ناهنجاری و…
    یک نکته دیگه اینکه بنده به عنوان پرسنل شاغل در مراکز بهداشتی در جریان ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه برای این مراسم به اصطلاح روستای سالم بودم که همه‌ش صرف صبحانه و نهار و قایق سواری و ریخت و پاش و تبلیغات مسئولین پاوه و کرمانشاه و وزارتخانه شد. این در حالیه که مراکز بهداشتی و آزمایشگاه به بهانه کمبود بودجه باید از داشتن چند کیت آزمایشگاهی و امکانات پایه‌ای و ضروری برای شهروندان بی نصیب بشن. کدام قانون توجیه گر این بی مدیریتی و بذل و بخششه؟ نصف نصف این پول میتونه عمده مشکلات سیستم بهداشتی پاوه رو حل کنه