ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 21:17

کلاس درسی در محلات کهن شهر پاوه+ فیلم

کلاس درسی در محلات کهن شهر پاوه+ فیلم

به گزارش سلام پاوه : دانش‌آموزان پایه هفتم دبیرستان شهدای بیست خرداد پاوه کلاس درس خود را در بخشی از محلات و کوچه‌های کهن این شهر برگزار کردند. صفر ولدبیگی دبیر درس مطالعات اجتماعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار کرد: در راستای اجرا،تداوم و پیشبرد فعالیت‌های عملی روند فرهنگی «از سواد مدرسه […]

به گزارش سلام پاوه : دانش‌آموزان پایه هفتم دبیرستان شهدای بیست خرداد پاوه کلاس درس خود را در بخشی از محلات و کوچه‌های کهن این شهر برگزار کردند.

صفر ولدبیگی دبیر درس مطالعات اجتماعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار کرد: در راستای اجرا،تداوم و پیشبرد فعالیت‌های عملی روند فرهنگی «از سواد مدرسه ای تا سواد زندگی» در کلاس‌های درس مطالعات اجتماعی در مدارس شهرستان پاوه، دانش آموزان در پایه هفتم از دبیرستان شهدای بیست خرداد پاوه روزی پربار وغنی به تقویم آموزشی و یادگیری خویش افزودند.

وی ادامه داد: باتوجه به مطالب و موضوعاتی از کتاب درسی درباره سکونتگاهای قدیمی،نخستین فضاهای یکجانشینی و روستانشینی در هر منطقه مسکونی، نحوه معیشت مردمان گذشته و … با بازدیدی چند ساعته در بخشی از محلّات و کوچه‌های کهن شهر پاوه، تلاش کردم این مفاهیم و موضوعات درسی را عملا و بهتر آموزش دهم.

دبیر درس مطالعات اجتماعی مدارس پاوه گفت: محوریت این بازدید، علاوه بر یادگیری عمیقتر وگسترده مطالب کتاب درسی،آشنایی با کالبد بافت‌های قدیمی شهر پاوه و دریافت حس و حال زیست مردمان گذشته در این بافت و مقایسه آن با بافت جدید شهری بود.

حضور در محلّات و کوچه های قدیمی شهر و بازدید از ساختمان‌ها و بناهای کهن با قدمتی چند دهه‌ای که برخی از آن‌ها مسکونی و برخی غیرقابل سکونت بودند. و توضیحاتی در مورد قدمت،مصالح ساختمانی ،نقشه و فضای داخلی و بیرونی آنها، و … همچنین بازدید و معرفی برخی از معابر و کوچە های بسیار قدیمی با عرض کمتر از نیم متر، معرفی جاذبه های تاریخی این محلات بویژه بناهای کاملا سنگی گاها تا چهارطبقه که از شاهکارهای مختص به مردمان هورامان ماست و در نهایت بازدید از مساجد و بازار قدیمی در این نقاط از شهر و ارائه توضیحاتی درمورد کارکردهای مساجد و بازار در گذر زمان و… اهم موارد مورد بازدید دانش آموزان بود که ولدبیگی به آن‌ها اشاره کرد.