د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 20:16

گرامیداشت سی وپنجمین سالیاد شهدای حلبچه توسط دانش آموزان نوریاب+فیلم

گرامیداشت سی وپنجمین سالیاد شهدای حلبچه توسط دانش آموزان نوریاب+فیلم

به گزارش سلام پاوه : در حرکتی نمادین سی و پنجمین سالیاد شهدای حلبچه توسط دانش آموزان آموزشگاه شهید بهشتی روستای نوریاو گرامی داشته شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :جمعی از دانش آموزان آموزشگاه شهیدبهشتی روستای نوریاب با سرپرستی و هدایت دبیر درس مطالعات اجتماعی خویش دکتر صفر ولدبیگیبرای پاسداشت سی وپنجمین سالیاد بمباران […]

به گزارش سلام پاوه : در حرکتی نمادین سی و پنجمین سالیاد شهدای حلبچه توسط دانش آموزان آموزشگاه شهید بهشتی روستای نوریاو گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :جمعی از دانش آموزان آموزشگاه شهیدبهشتی روستای نوریاب با سرپرستی و هدایت دبیر درس مطالعات اجتماعی خویش دکتر صفر ولدبیگیبرای پاسداشت سی وپنجمین سالیاد بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث عراق،مسافتی ٨ کیلومتری رفت وبرگشت از آموزشگاه خود تا آرامگاه ملامقصود که مزار ١٧ شهید این جنایت در آنجا قرار دارد را پیاده پیمودند.

 

دانش آموزان پس از چند ساعت پیاده روی ساعت ۴ عصر بر مزار این شهدا حاضر و با اهدای شاخه های گل،قرائت شعر و فاتحه و بیان ابعادی از این جنایت هولناک توسط دبیر خود،یاد ونام آنان را پاس ونفرت و انزجار خویش را از جنگ و کشتار اعلام داشتند.

بهترین و مفیدترین اقدام این دانش آموزان در گرامیداشت یاد این شهدا، پاکسازی وجمع آوری زباله ها و آشغالهای رها شده در طبیعت زیبای این مسیر ٨ کیلومتری بود.که بیش از ٣٠ کیلو زباله جمع آوری گردید.

گفتنی است، بمباران شیمیایی شهر حلبچه در ٢۵ اسفندماه ١٣۶۶ شمسی توسط رژیم ددمنش بعث عراق صورت گرفته که در نتیجه آن بیش از پنج هزار انسان بی گناه شهید و هزاران نفر مجروح و آواره گردیدند. در نتیجه این آوارگیها جمع زیادی از آنان رو به هورامان و پاوه نهادند و در روز جمعه ۵ فروردین ماه ١٣۶٧ جنازه ١٧ نفر از این شهدا (١۵کودک و ٢ بزرگسال) توسط بزرگان و مردم شهر پاوه با شکوه واحترام خاصی در مزارستان ملامقصود دفن گردیدند.

یک پاسخ برای “گرامیداشت سی وپنجمین سالیاد شهدای حلبچه توسط دانش آموزان نوریاب+فیلم

  • ماژان رحیمی در تاریخ اسفند 24, 1401 گفت:

    با تشکر از معلم خوب مان آقای صفر ولدبیگی ما در این گردش یاد گرفتیم که همیشه یاد و نام شهیدان حلبچه را سر بلند نگهداریم در این گردش چیز های بسیار زیادی را یاد گرفتیم برای مثال جمع کردن آشغال هایی که در طبیعت پراکنده شده اند را مانند یک تفریح با تشکر از معلم خوبمان