پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 03:41

سیزدهمین مجمع عمومی موسسه قرض‌الحسنه اورامانات برگزار شد

سیزدهمین مجمع عمومی موسسه قرض‌الحسنه اورامانات برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : با انتخاب هیئت رئیسه وناظرین مجمع سیزدهمین مجمع عمومی موسسه قرض‌الحسنه اورامانات در پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا سیدعبدالقادر عزیزی از بانیان و موسسین صندوق قرض‌الحسنه اورامانات در سیزدهمین مجمع عمومی موسسه قرض‌الحسنه اورامانات (انتخاب هیئت رئیسه وناظرین مجمع) با استناد به آیاتی از سوره […]

به گزارش سلام پاوه : با انتخاب هیئت رئیسه وناظرین مجمع سیزدهمین مجمع عمومی موسسه قرض‌الحسنه اورامانات در پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا سیدعبدالقادر عزیزی از بانیان و موسسین صندوق قرض‌الحسنه اورامانات در سیزدهمین مجمع عمومی موسسه قرض‌الحسنه اورامانات (انتخاب هیئت رئیسه وناظرین مجمع) با استناد به آیاتی از سوره انبیا که مقام حسنی و صفات محسنیین را بیان فرموده، اظهار کرد: اینان کسانی هستند که به سبب ایمان و عمل نیک و صالحشان هم در دنیا وهم در اخرت در آرامش هستند و از بیم و هراس روز قیامت در امان هستند.

وی اشاره‌ای هم به حدیث شریف “مثل المومنین فی توادهم و تراحمهیم کمثل جسد الواحد…..”داشت و گفت: مومنان نسبت به سایر اعضای جامعه نباید بی تفاوت باشند بلکه در مواقع درد و مشکلات باید به یاری همدیگر بشتابند و به مثابه اجزای یک بدن باشند ،همانگونه که عضوی ازبین انسان دچار درد و رنجی می شود سایر اندمها نیز به کمک عضو آسیب دیده می آیند، جامعه انسانی نیز باید این چنین باشد.

این روحانی افزود: امروز جامعه ما دچار مشکلات فروانی است فقر و تنگی معیشت زندگی را دچار مخاطره کرده ما به عنوان مومن و مسلمان دو وظیفه و رسالت داریم ،یکی ارتباط باخدا( انجام عبادتهای فردی از قبیل نمازوروزه) دوم ارتباط باهم نوعان و به فکر آنها بودن و تلاش برای رفع مشکل آنها ایجاد وراه اندازی صندوق های قرض الحسنه نمونه ای از عمل صالح وارتباط با خلق خداست .

ماموستا سید عبدالقادر عزیزی خاطرنشان کرد: اگر چه برقرای عدالت ورفع نیازهای اولیه مردم وظیفه دولت وحکومت است حالا که دولت از عهده این کار برنمی آید ما نباید بی تفاوت باشیم ودر حد وسع وتوان خود قدم برداریم.

وی افزود: به مقایسه صدقه و انفاق با قرض‌الحسنه پرداخت و گفت: به دلیل اینکه صدقه بلا عوض است انگیزه کار و تلاش را از صدقه گیرنده سلب می نماید اما در مقابل قرض‌الحسنه به خاطر اینکه باید در زمان مقرر بدهی و وام خود را پس دهد موجب انگیزش کار وفعالیت وام گیرنده می شود.تا از یک طرف درآمدی برای فرد ایجاد نماید و از طرف دیگر در موقع مقرر وام خودرا پرداخت نماید و در مجموع گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه سبب همکاری و اعتماد عموی جامعه می‌شود و روحیه اخوت و برادری را در میان اعضای ان تقویت می کند وهم چنین نشاط ورفاه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

حاج اکبر حسینی عضو هیئت مدیره و کارشناس خبره بانکی به نمایندگی از هیئت مدیره نیز افزود: طی دوسال گذشته با محدویت‌های کرونا هیئت مدیره جلسات متعدی داشته و در جهت هرچه بهتر خدمت رسانی صندوق راهکارهای خوبی ارائه شده، اما لازمه این کار هم فکری و هم کاری تمامی اعضای هیئت امنا است تا با کمک همدیگر بتوانیم بنیه مالی صندوق را تقویت کنیم .ضرورت دارد هیئت امنا بامدیریت صندوق ارتباط تنگا تنک داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق توانسته است در یازده ماه گذشته با وجود کاهش نقدینگی در بازار و تورم لجام گسیخته ۳۱۷۰ فقره وام پرداخت نماید و پرداخت این مقدار وام برای یک موسسه قرض‌الحسنه کار ساده ای نیست و این نشان از مدیریت مطلوب مدیر عامل و تلاش صادقانه کارکنان می باشد و از اینجا از خدمات و تلاش مدیر عامل وکارکنان تقدیر وتشکر بعمل می آوریم.

حسینی ادامه داد: به دلیل بالا رفتن هزینه های جاری صندوق از قبیل حقوق کارمندان و سایر هزینه ها مجبور بودیم علی رغم میل همه اعضای هیئت مدیره کارمزد دریافتی را از ۲درصد به ۳درصد افزایش دهیم و امیدوارم با افزایش نقدینگی و بنیه مالی صندوق تعداد وام‌ها را افزایش دهیم تا بتوانیم مجددا کار مزد را کاهش دهیم که امیدواریم با تغییر در ترکیب هیئت مدیره ورود اعضای جدیدیه جمع هیئت مدیره این مهم تحقق بخشد.

مصطفی رحیمی بازرس صندوق نیز گزارش مکتوبی از بازرسی ۲۴ دی ماه ۴۰۱ خودرا به سمع ونظر حاضرین رسانید.

وی درگزارش خود تعداد وام‌ها و معوقه آنها را در حد نرمال دانستند، به عنوان نمونه چندین پرونده را به دقت مورد بررسی قرار داده بود وهیچ مشکلی در آنها پیدا نکرده بود ودر مجموع عملکرد صندوق را رضایت بخش ومطلوب ارزیابی نمودند

در پایان این نشست، سید علی حیدری مدیر عامل محترم صندوق قرض‌الحسنه، گزارش و بیلان کار دوساله اخیر را به اعضای هیئت امنا ارائه نمودند .

پایان بخش جلسه مجمع عمومی ،انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان از طریق رای گیری بود که در نتیجه آقایان ماموستا سید عبدالقادر عزیزی،سید علی حیدری، سید فتح الله احمدی ،ماموستا اکرم سابقی ،حاج نجیب بادفر،حاج منصور بهرامی، مصطفی رحیمی ،مصطفی صمدی، حاج بهروز حسینی ، قطب الدین امیری به عنوان اعضای اصلی وعلی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.همچنین آقای حاج اکبر حسینی بعنوان بازرس اصلی و آقای محمد نجفی بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.