ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 19:47

گزارش کامل نماز جمعه این هفته شهر پاوه + عکس

گزارش کامل نماز جمعه این هفته شهر پاوه + عکس

به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه این هفته شهرستان پاوه با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی پاوه به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : نماز جمعه مورخ 2 آبان 1393 پاوه در مسجد جامع و به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری اقامه شد. در […]

به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه این هفته شهرستان پاوه با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی پاوه به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : نماز جمعه مورخ 2 آبان 1393 پاوه در مسجد جامع و به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری اقامه شد. در نماز جمعه این هفته حاج ماموستا قادریخطيب جمعه پاوه ،‌ خطبه‌ها را به موضوعات 1-ناصح خود باشیم 2- تدبیر و برنامه ریزی در امور 3- چند مطلب روز، اختصاص داد.

ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته (2 آّبان 93) که با حضور باشکوه نمازگزاران در مسجد جامع پاوه اقامه شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت : اهل بیت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و در رأس آنها حضرت امام حسین(رض) جایگاه خاصی در بین مسلمانان دارند، و حفظ حرمت آنها واجب است.

وی افزود: توصیه ما به موءمنین این است که سعی نمایند در این ماه طوری عمل کنند که موجبات نارضایتی پیامبر بزرگوار (ص) فراهم نشود.

خطیب جمعه پاوه سپس با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی از شخصیتهای ممتاز نظام بود که در مسئولیتهای مختلف منشاء خیر، و در مقاطعی نیز نسبت به دیار ما لطف داشتند و لذا ارتحال ایشان موجب ناراحتی همه گردید.

وی با قرائت فاتحه و درخواست غفران برای این روحانی جلیل القدر گفت: از طرف نمازگزاران پاوه، ارتحال این عالم ربانی را به مقام معظم رهبری و اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری تسلیت عرض می کنیم.

امام جمعه پاوه در بخش بعدی خطبه ها به فتنه داعش و تبعات و آثار منفی آن در کردستان عراق اشاره کرد و گفت : متأسفانه در کردستان عراق، داعش را نماینده و نماد اسلام معرفی می کنند و با این بهانه، اشتباهات داعش را به اسلام و پیامبر گرامی(ص) منتسب و در مناظرات و برنامه های تلویزیونی خود بعضاً به بزرگان دین و شریعت اسلام اسائه ادب می کنند.

نماز جمعه پاوه

وی با بیان اینکه هر قومی در مقابل دین، ملیت و بزرگان خود بایستد قطعاً شکست خواهد خورد گقت: برای ما ناراحت کننده است که می بینیم بعضاً در تلویزیون های کردستان عراق، به بهانه داعش، مقدسات و شخصیت پیامبر اسلام(ص) مورد هجمه قرار می گیرد.

ماموستا قادری با انتقاد از این نوع برنامه ها و مناظرات که با هدف تخریب چهره روحانیون که پرچمداران دین مبین اسلام هستند، تدوین و پخش میشوند، گفت : قطعاً این برنامه ها و این موضعگیریها به نفع ملت کرد نیست.

وی افزود : نه داعش نماینده اسلام است و نه علماء ما موءید داعش اند، پس چرا باید کاسه کوزه های داعش بر سر روحانیت شکسته شود؟

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش به هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت : انسانها فطرتاً به سرگرمی نیاز دارند البته به شرطی که این سرگرمی ها مثبت و سالم باشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معنویت در کنار ورزش افزود : توصیه ما این است که مربیان محترم ورزش در کنار تلاش برای سالم سازی جسم جوانان، نسبت به فکر آنها نیز بی تفاوت نباشند چرا که بدن سالمی ارزشمند است که همراه با فکر سالم باشد.

ماموستا ملا قادر قادری در بخش نخست خطبه ها، با تأکید بر این نکته که همه باید بکوشیم «ناصح خود باشیم» گفت: نفس سه مرحله دارد، اماره به سوء، لوامه و مطمئنه که نفس لوامه برای امثال ما بیشتر مورد تأکید علماء دین است.

وی با بیات اینکه پیامبر بزرگوار(ص) توصیه به محاسبه اعمال دارد گفت : ضرورت دارد هر انسان مسلمانی روزانه اعمال خود را محاسبه کند، اگر اعمال پسندش بیشتر بود خدا را شکر، و اگر اعمال زشت و ناپسندش بیشتر بود علت را در خود جستجو و در اصلاح آنها بکوشد.

خطیب جمعه پاوه سپس بر اهمیت تدبیر و برنامه ریزی در امور و عجله نکردن در انجام کارها تأکید کرد و افزود: قرآن کریم در جاهای مختلفی انسانها را به تدبر، تفکر و برنامه ریزی در انجام امور توصیه فرمود است.

حاج ماموستا قادری

نماز جمعه پاوه

نماز جمعه پاوه

نماز جمعه پاوه

نماز جمعه پاوه

2 پاسخ برای “گزارش کامل نماز جمعه این هفته شهر پاوه + عکس

  • گزارش این هفته | قهوه داغ! | دانلود رایگان نرم افزار دانلود رایگان، در تاریخ فروردین 2, 1394 گفت:

    […] 87 . سلام پاوه » گزارش کامل نماز جمعه این هفته شهر پاوه + ع…www.salampaveh.ir/گزارش-کامل-نماز-جمعه-این-هفته-شهر-پاوه/‏۲۵ ا کتبر ۲۰۱۴ … به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه این هفته شهرستان پاوه با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی پاوه به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری برگزار شد. به گزارش … […]

  • دلسوز در تاریخ آبان 3, 1393 گفت:

    خدایش قدر ماموستا قادری را بدانید. ایشان حصار و حصن بزرگی برای شهر و منطقه ماست. گرچه بعضا رک است و برخوردهایش ممکن است دل آزار باشند ولی واقعا دلسوز منطقه است. سخنانش مستدل و جان نواز است. و سلامت و امنیت مردم برایش اهمیت زیادی دارد. حضورش در دادگستری و قوه قضائیه گرچه به مذاق بعضی ها خوش نیاد ولی نعمتی است تا حداقل ضررها متوجه طرفین شکوا ئیه ه گردند. مورد اعتماد نظام و مردم است. حیف است که قدراین چنین نعمتی را ندانیم. خدایش از نبودش بسیار متضرر خواهیم شد.اسمم را هم ذکر نمی کنم تا برداشت سوء نفرمایید. شما کافیست از منظر بیرون از شهر خویش به ایشان و وجود پرخیر و برکتش نگاهی بیندازید.
    لئن شکرتم لازیدنکم …..