ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 00:20

کوبانی تنها نیست / فاتح شمس

کوبانی تنها نیست / فاتح شمس

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ؛ کوبانی سنگر مقاومت شرافتمندانه وضعیت منطقه کوبانی در کردستان سوریه این روز ها وخیم تر از همیشه است. اما نکته جالب توجه این است که آن رسانه هایی که در اوج درگیری های غزه به عمد می خواستند کوبانی را پر رنگ کنند تا غزه فراموش شود این روز […]

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ؛ کوبانی سنگر مقاومت شرافتمندانه

وضعیت منطقه کوبانی در کردستان سوریه این روز ها وخیم تر از همیشه است. اما نکته جالب توجه این است که آن رسانه هایی که در اوج درگیری های غزه به عمد می خواستند کوبانی را پر رنگ کنند تا غزه فراموش شود این روز ها در مورد حمله وحشیانه گروه داعش به کوبانی ساکتند، از طرف دیگر هم دولت ترکیه رسما و علنا فاتح شمسدارد از وحشیان داعشی حمایت می کند.

دولت ترکیه پشتیبانی لجسیکی، مالی، تدارکاتی از تروریست های داعش می کند. حتی بیمارستان های ترکیه برای آنان آماده باش شده است مجروحان داعش همه در بیمارستان های ترکیه تحت مداوا قرار می گیرند. در حالی که کودکان کرد کوبانی از کمترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند.
از آن طرف دولت ترکیه جلوی جوانان و مردان و زنان کرد ترکیه را می گیرد تا به هم تباران خود در کوبانی نپیوندند. آوارگان کوبانی را در مرز ترکیه با گاز اشک آور و باتوم و حتی گلوله می کشد.
خلاصه وضعیت کوبانی نمای تمام نمای خاورمیانه است. مردمی که جلوی داعش ایستاده اند، داعشی که از ترکیه کمک می گیرد و سکوت باقی جهان در مقابل این جنایت
کوبانی این روز ها بی شباهت به “اسپانیای دوران جنگ داخلی” نیست. امروز اگر کوبانی سقوط کند فردا بعید نیست یک نمونه وحشی تر و خطرناک تر از هیتلر و موسولینی و فرانکو کل خاورماینه را به خاک و خون بکشند.
مردم کرد هم این واقعیت را بهتر از هر کسی می دانند که نه اسرائیل نه ترکیه نه آمریکا نه کشور های عربی هیچ کدام متحدان قابل اعتمادی برای آنان نبوده اند و نیستند. این تنها مردم خاورمیانه و دیگر آزادیخواهان جهان هستند که به فکر مردم کرد و کوبانی خواهند بود.
در این جا به هر نحوی باید از کوبانی دفاع کرد. ترکیه هم تاوان حمایت های خود از تروریست های داعش و سرکوب مردم کرد را خواهد داد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد آقای اردوغان!

5 پاسخ برای “کوبانی تنها نیست / فاتح شمس

  • ناشناس در تاریخ مهر 20, 1393 گفت:

    با سلام خدمت شخصیت نا شنا س : از نقد و راهنمای جنابتان تشکر می نمایم . دوست گرامی وقتی در کشوری دگر گونی یا انقلابی بوجود می آید دگرگونی و تحولات جدید بوجود آمده بایستی اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ساکن در آن کشور از وضعیت بوجود آمده لذت ببرند . سیاستمداران آن کشور بایستی بدور از رنگ و مذهب و نژاد و .. جمعیت کشور را تحت پوشش اهداف خود قرار دهند . اما در گذشته و تا چند ماه اخیر حکومتهای حاکم در ترکیه از برسمیت شناختن و حتی تایید آن همه جمعیت کرد امتناع می ورزیدند و از آنان به نام ترک وحشی یا کوهی نام می بردند . با اعتراضات جامعه کردی و اعتراضات جامعه جهانی حزب عدالت و توسعه کمی از فشار خودرا بر کردها کم رنگ و از آنان به عنوان کرد نام می برد . موضوع رشد سیاسی و دمکراسی آیا شامل کل جمعیت ترکیه می باشد یا اینکه کردها از آن هم محروم می باشند . حضور کردها در حزب عدالت و توسعه ناشی از نیاز یا شعارهای شیرین قبل از انتخابات می باشد آیا نظر امروز همان کردها در ترکیه چنان است . نتایج انتخابات در بسیاری از کشورها آنهم با پنهان کاری و خلاف شعارهای انتخاباتی انجام می شود مثل کسانیکه مطلب یا نقد می نویسند و از اظهار نام خود امتناع می ورزند و با نام ناشناس مطلب را ادا می نمایندکه در اینجا حرف و شعار با عمل همخوانی ندارد !!. بسیاری از حکومتها یا احزاب در کشورها با پایمال کردن واقعیتها موفقیت را بدست می آورند که شعار ها با عملکرد و وضع موجود همخوانی ندارد . ترکیه و حاکمان عدالت و توسعه گروه های تروریستی را تحت پوشش و حمایت قرار داده در حالی که می بینیم ملت خودش را سرکوب می نماید . با مقایسه ای بین کردهای ایران و ترکیه و سوریه می بینیم که تا چند سال پیش کردهای سوریه فاقد هویت سجلی بودند و کردهای ترکیه با نام ترک کوهی یا وحشی از آنان یاد می شد در صورتیکه در کشور ما ایران همه دارای هویت و یا شناسنامه و بعنوان جمعیت کشور شناخته شده اند و از اکثریت قریب به اتفاق امتیازات اجتماعی و حقوقی بهره مند می باشند .

  • ناشناس در تاریخ مهر 19, 1393 گفت:

    با سلام خدمت دوستان

    جناب آقای نجفی عزیز مظلویت کوبانی که نه تنها ما کردها را به شدت آزرده بلکه دل هرآزاده ای را به درد آورده است اما این هم درد ناک است که شما رشد و توسعه اقتصادی ترکیه را ناشی از فساد اداری واجتماعی می دانید !!اما نفرمودید رشد سیاسی و دمکراسی آن چه علتی دارد لابد اون هم فساد و…!این واقعا یک پارادکس است.از طرفی آیا مظلومیت کرد های آن جا مربوط به ا لآ ن است یا به گذشته های دور؟ا یا تاکنون اصلا تازه گی ها به تر کیه مسافرت کرده اید تا از نزدیک اوضاع را ببینید وبعد قضاوت بفرمایید؟اگر وضعیت چنین و چنان است که شما می فرمایید پس چرا درصد بالایی از کردها به حزب عدالت و توسعه رای دادند؟پس دوست عزیز (اهل دار به دار اعلم است نه جار!)بماند که تحلیل آقای شمس هم بسیار سطحی و غیر کار شناسی است . معتقدم به ریشه ای شاره نموده و از ریشه ها ی بزرگ دیگرتغافل کرده .بحثم این است که در تحلیل هایمان دقیق باشیم و موضوعات را کاملا کالبد شکافی نماییم تا نزد خدا وخلق خدا مدیون نشویم .

    کاک ،فاتح مرد عرصه ی فرهنگ خالی از فاید ه نخواهد بود.1-ترکیه کشوری مسلمان و همسایه ی ماست هر گونه نا امنی درآن جا عوارض سیاسی -امنیتی ، اجتماعی و اقتصادی برای ما در بر خواه داشت و بهانه ای برای قدرت های سلطه جوی غربی به وجود می آید که خودشان را به مرزهای ما برسانند .2 -آخر دوست عزیز مگر شما خبر ندارید که چند روز پیش نظام سیاسی ترکیه چند روز پیش با آرای مردم و مشارکت 90 درصدی ملت کرد ترکیه روی کار آمده ،و باید در این قضایای مهم مجلس و مردم خودشان تصمیم بگیرند و دولت اجرا کند نه من ونه شما از دور!اقای شمس چرا خودمان را به غفلت زده ایم مگر ا لآن حکومت هه ریم کوردستان هم پیمان و دوست ترکیه نیست ؟پس در این زمینه کوچکترین حرفی به میان نمی آوریم چشمان خویش را بسته ایم؟

  • مسعود در تاریخ مهر 2, 1393 گفت:

    کاک فاتح مرد عرصه فرهنگ دستت درد نکند شما به راستی موضوع مهمی را مطرح کردید ما هیچاه نباید این جنایاتی که به کردها وارد شده است را فراموش کنیم .

  • ناشناس در تاریخ مهر 1, 1393 گفت:

    فتح اله نجفی
    کوبانی و دیگر ملتهای تحت ستم تنها نیستند :

    برهمگان پوشیده نیست که فساد اداری و اجتماعی سرتاسر کشور ترکیه را فراگرفته . توسعه و افزایش روبه رشد کازینو یا قمارخانه ها و دیگر مراکز فحشا در ترکیه بمنظور جلب گردشگر برای رونق اقتصادی جهت جلوگیری از ورشکستگی یا سقوط اقتصاد آن کشور و عدم به رسمیت شناختن دومین جمعیت تشکیل دهنده بنام ملت کرد در ترکیه که جمعیتی بالغ بر 18 درصد یعنی 14 تا 15 میلیون نفر می باشند که تا کنون این جمعیت عظیم را بنام ترک وحشی یا ترک کوهی نام برده شده و حتی حق سخن گفتن با زبان مادری خود را نداشته و مجبور به سخن گفتن با زبان ترکی شده اند ،و سرکوب فریاد آزادیخواهانه ملت کرد که تا کنون بالغ بر 45000 هزار نفر کشته در پی داشته . همچنین حمایت گروه های تروریستی بمنظور سرکوب ملت کرد در ترکیه و در دیگر کشور ها ی همسایه از جمله در کردستان عراق و کردستان سوریه و حمایت مالی و لجستیکی ترویستها و در اختیار گذاشتن بیمارستانهای ترکیه برای معالجه و مداوای گروه تروریستی .. با افزایش اعتراضات مردم مظلوم و ستمدیده کرد و اعتراض جامعه جهانی و برای پیوستن و عضویت در جامعه اروپا اخیرا دولت ترکیه اعلام موجود یت ملت کرد را اعلام نموده ! لذا هرچند حق تلخ است اما جامعه جهانی جلو تروریستهای خونخوار و کشورهای حامی آنان را خواهند گرفت ..

  • احمد در تاریخ مهر 1, 1393 گفت:

    درود جناب شمس
    کوبانی گریه میکند اما کسی به دادش نمی رسد
    خدایا خود مددی