ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 22:18

پاوه همچنان الگوی مقاومت و وحدت شیعه و سنی برای مقابله با متجاوزان است

پاوه همچنان الگوی مقاومت و وحدت شیعه و سنی برای مقابله با متجاوزان است

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: پاوه همچنان الگوی مقاومت، سازماندهی جوانان برای مقابله با متجاوزان، تبعیت از روحانیت و وحدت شیعی و سنی و الگوی حفاظت از نوامیس مردم بوده و خواهد بود. به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین دقیقی روز یکشنبه در […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: پاوه همچنان الگوی مقاومت، سازماندهی جوانان برای مقابله با متجاوزان، تبعیت از روحانیت و وحدت شیعی و سنی و الگوی حفاظت از نوامیس مردم بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین دقیقی روز یکشنبه در سی و پنجمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان و 600 این شهرستان افزود: مردم این دیار شکست حصر پاوه در سال 58 با حدود چهار هزار جوان مؤمن و متعهد از کشور و انقلاب دفاع کردند و اجازده ندادند دست متجاوزین به نوامیس آنها برسد.

وی اظهار کرد: در شهری با جمعیت 20 هزار نفر، هشت هزار مسلح مردمی وجود داشت یعنی در هر خانواده دو نفر برای دفاع از اسلام و انقلاب مسلح شده بودند و بصورت افتخاری و بدون حقوق و چشمداشت در برابر متجاوزین سینه سپر کردند که براستی چنین مردمی بی نظیر هستند و کاری کردند که دو لشکر مسلح نظامی قادر به انجام آن نبود.

سردار دقیقی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای پاوه و حماسه 26 مرداد به نقش شهید چمران در کنار مردم اشاره کرد و گفت: شهید چمران در آگاهی بخشی و دادن بصیرت به مردم پاوه نقش بسزایی ایفا کرد و به واسطه حضور این شهید در پاوه بود که پیام محاصره این شهر به رهبر کبیر انقلاب رسید و مقاومت ما مرهون پیام شهید چمران برای امام (ره) بود.

وی با بیان خاطراتی از وقایع سال 58 پاوه از شهدای این حماسه به نیکی یاد کرد و گفت: ایام سختی بود که سرانجامش نصرت بود و مردم پاوه در آن ایام مرزداری کردند و ارزش و اهمیت کار آنها امروز برای مسوولان جمهوری اسلامی مسجل است.

سردار دقیقی افزود: جوانان پاوه علاوه بر حفظ پاوه در سایرعملیات ها نیز در نقاط مختلف کشور مشارکت می کردند و حتی یکی از شهدای این شهرستان که اهل نودشه است از شهید چمران خواست که او را به لبنان اعزام کند که این مهم نشان دهنده آزاداندیشی این مردم است.

رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، با بیان اهمیت بزرگداشت ایام الله ها، بر برگزاری این مناسبتها تاکید کرد و گفت: ملتی که از شهیدان راه استقلال و آزادی تجلیل نکند لیاقت آزادی و استقلال را ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران بدون تردید بزرگترین حامی ملت فلسطین است، گفت: در ایران اسلامی خون شیعه و سنی با هم آمیخته است و آنهایی که موضوع شیعه و سنی و اختلاف بین آنها را مطرح می کنند اسلام را نشناخته اند و باید بدانند ما در مقابل دشمنان اسلام در کنارهم بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه راه شهدا استمرار و تداوم دارد و توطئه دشمنان همچنان هست، افزود: امروز دشمنان اسلام در لباس اسلام و به نام داعش مرتکب وحشیانه ترین جنایت می شوند که آدم کشی، تخریب و ویرانی و تجاوز به نوامیس مردم از جمله این جنایات است.

وی افزود: در کجای دنیا کشتار مردم بیگناه و مظلوم مسلمان توصیه شده لذا باید بدانیم که این توطئه ها نیز همچون گذشته نقش برآب می شود و اینها (داعش) تاریخ مصرفشان در سوریه تمام شده بود و امریکا که خود حامی این گروه تروریستی است آنها را به عراق آورده تا کارشان را یکسره و آنها را نابود کند.

سردار دقیقی، همچنین از آغاز اجرایی شدن و شروع طرح شهید کاظمی 2 برای آن دسته از رزمندگان و پاسداران و بسیجیانی خبر داد که در مرحله اول طرح جا مانده و موفق به ثبت نام نشده اند که از امروز می توانند با مراجعه به یگانهای محل خدمت خود و شهرستان خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه این طرح شامل استانهای کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی است، گفت: تا احراز وضعیت قابل قبول فعلا به این رزمندگان کمک هزینه معیشتی و هزینه های درمان تعلق می گیرد که در صورت احراز وضعیت کامل به این عزیزان مستمری نیز تعلق خواهد گرفت.

حماسه پاوه از 18 لغایت 27 مرداد سال 58 روی داد که با مقاومت و فداکاری مردم پاوه حضور شجاعانه شهید دکتر چمران و پیام روحبخش بنیانگذار جمهوری اسلامی با پیروزی مردم ایران خاتمه یافت.