ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 16:44

نجات یک بهله سارگپه توسط دوستداران محیط زیست

نجات یک بهله سارگپه توسط دوستداران محیط زیست

به گزارش سلام پاوه: دیاکو شبرنگ از دوستداران محیط زیست یک بهله سارگپه صدمه دیده را در دامان طبیعت روستای بلبزان نجات دادند و آن رابا کمک و هزینه آقای آزاد حسینی ترمیم و تحویل اداره محیط زیست شهرستان پاوه داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : یک بهله سارگپه که از ناحیه بال دچار […]

به گزارش سلام پاوه: دیاکو شبرنگ از دوستداران محیط زیست یک بهله سارگپه صدمه دیده را در دامان طبیعت روستای بلبزان نجات دادند و آن رابا کمک و هزینه آقای آزاد حسینی ترمیم و تحویل اداره محیط زیست شهرستان پاوه داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : یک بهله سارگپه که از ناحیه بال دچار جراحت شده بود توسط آقای دیاکو شبرنگ از دوستداران محیط زیست در دامان طبیعت دیاک شبرنگروستای بلبزان کشف می شود.

وی که از جانب نابودگران وقاچاقچیان گونه های جانوری حیات وحش با پیشنهادات مالی جهت فروش این پرنده شکاری مواجه شده بود با همکاری آقای آزاد حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر پاوه و هزینه کردن برای مداوای این پرنده زیبای شکاری در یک اقدام زیبای زیست محیطی اقدام به ترمیم و نگهداری از این پرنده زیبای شکاری می کنند.

آزاد حسینی گفت : این پرنده زیبای شکاری در حال حاضر تحویل اداره محیط زیست شهرستان پاوه داده شده است تا زیر نظر این اداره مداوای کامل شود و پس از مداوای کامل دوباره به دامان طبیعت رها سازی می شود.

محمد اخگر زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه از آقایان دیاکو شبرنگ و آزاد حسینی به خاطر این اقدام زیبای زیست محیطی  تقدیر و تشکر کرد و گفت این حرکت زیبا می تواند الگویی باشد برای کسانی که توجهی به محیط زیست  حیات وحش ندارند.

نجات سارگپه

دیاک شبرنگ

سارگپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.

سارگپه قلمرو طلب و اغلب تک‌همسر است و معمولاً تا پایان عمر همسرش با او می‌ماند. این ویژگی در پرنده‌های شکاری ایران کم پیش می‌آید.

سارگپه از راستهٔ شاهین‌سانان (Falconiformes)، خانواده قوشیان (Accipitridae) است.(از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)

سارگپه

یک پاسخ برای “نجات یک بهله سارگپه توسط دوستداران محیط زیست

  • ناشناس در تاریخ بهمن 5, 1393 گفت:

    هر انسانی که با حیوانات مهربان باشد می توان گفت به معنی واقعی انسان است زیبایی طبیعت به همین حیوانات است و گل و گیاهانش وقتی آنها از بین بروند طبیعتی باقی نمی ماند به این عزیزان خسته نباشید می گویم و از مدیریت محترم سلام پاوه هم تشکر و قدر دانی می کنم