ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 05:50

منطقه اورامانات پتانسیل های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارد

منطقه اورامانات پتانسیل های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارد

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات بخصوص جوانرود پتانسیل های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارد که توجه به آنها می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه استان و منطقه در بخش های مختلف شود. به گزارش خبرنگار ایرنا،علی فعله گری روز سه شنبه در […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات بخصوص جوانرود پتانسیل های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارد که توجه به آنها می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه استان و منطقه در بخش های مختلف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،علی فعله گری روز سه شنبه در نشست ستاد خدمات سفر جوانرود افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساختاورامانات های حوزه گردشگری می تواند از اصلی ترین برنامه هایی باشد که مسیر توسعه صنعت گردشگری منطقه را هموار می کند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه توانسته در تمامی حوزه ها موفقیت های بسیاری را به دست آورد، افزود: امسال در حوزه گردشگری رتبه کرمانشاه از لحاظ درآمدزایی از 14 به چهار کشوری ارتقا یافته است.

وی در ادامه گفت: حوزه گردشگری استان کرمانشاه امسال 14میلیارد ریال درآمدزایی به خزانه داشته است که از این مبلغ تاکنون هفت میلیارد ریال آن به استان برگردانده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه یادآور شد: درآمدزایی حوزه گردشگری استان در مقایسه با سال گذشته که پنج میلیارد ریال بوده، از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است.

فعله گری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری امروزه به عنوان یکی از منابع درآمد کشورها محسوب می شود، گفت: باید اقدامات اساسی و برنامه ریزی شده در جهت سرمایه گذاری، تقویت زیرساختهای گردشگری، آموزش، فرهنگ سازی، همکاری با بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری برداشته شود.

وی افزود: امسال 400 میلیون ریال برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

معاون فرماندار جوانرود نیز با اشاره به پتانسیل های بالای این شهرستان گفت: از تمام ظرفیت ها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده می کنیم.

کمال شهسواری افزود: رونق گردشگری موهبت های بسیاری برای این شهرستان دارد و در کنار رونق کسب و کار و افزایش درآمد همشهریان به کاهش بیکاری نیز کمک می کند.

شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعیت در86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

یک پاسخ برای “منطقه اورامانات پتانسیل های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارد

  • راننده جوانرود در تاریخ بهمن 9, 1393 گفت:

    ریس گردشگری استان آمار شما عالی وآیا خبر از مکان اداره جوانرود داری وآیا به چشمه ریز که داری آب شفاف بخش است رفتی ولی با کدام امکانات گردشگردی فقط سمت مسول جوانرود حفظ شود از راننده شهرها هستم هرچه دور زدم تابلو بنام اداره گردشگری ندیدم به مسافر گفتم به عنوان یک رانند شرمندم واگر جوانرود مسافر فراوان دارد به خاطر بازارچه است