ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 05:17

لزوم رعایت حقوق شهروندان / برخورد با رانندگان متخلف تویوتا 3 اف

لزوم رعایت حقوق شهروندان / برخورد با رانندگان متخلف تویوتا 3 اف

به گزارش سلام پاوه : فرهنگ استفاده صحیح از خودرو و لزوم توجه به حقوق شهروندان از نکات حائز اهمیتی است که ما شهروندان باید به آن توجه نمائیم و در این زمینه مسئولین امر نیز با هنجار شکنان باید به شدت برخورد نمایند تا ما بتوانیم شهری ایده آل همراه با آرامش و امنیت […]

به گزارش سلام پاوه : فرهنگ استفاده صحیح از خودرو و لزوم توجه به حقوق شهروندان از نکات حائز اهمیتی است که ما شهروندان باید به آن توجه نمائیم و در این زمینه مسئولین امر نیز با هنجار شکنان باید به شدت برخورد نمایند تا ما بتوانیم شهری ایده آل همراه با آرامش و امنیت داشته باشیم .

 چند سالی است در شهر پاوه عبور و مرور خودروهای تویوتا( 3 اف )در سطح خیابان های شهر به چشم می خورد .خودرو هایی بسیار قوی وتو یو تا 3 اف محکم با ظاهری متفاوت از دیگر خودروها در خیابانهای باریک و پرترافیک سطح شهر پاوه بسیار جلب توجه می کنند.  هرچند کیفیت  بالای این  خودروها به نوعی زبانزد خاص و عام است و حتی با توجه به وضعیت کوهستانی منطقه بسیار کاربردی و موثر و مفید برای مردم شهرستان می باشند اما متاسفانه عده ای از رانندگان آنها فرهنگ صحیح استفاده از این خودروها را نمی دانند و با توجه به قدرت و سرعت بالای این تویوتا ها باعث هنجار شکنی و سلب آرامش و مخاطراتی برای شهروندان شده اند.

عده ای از رانندگان این تویوتا ها با ویراژ ها و تخلفهای گسترده راهنمایی و رانندگی بارها آرامش شهروندان را شبانه روز سلب کرده و باعث ایجاد بی نظمی و حتی تصادفهای شدید در سطح شهر پاوه شده اند . متاسفانه عده زیادی از رانندگان این خودرو های بسیار قوی و پرشتاب ،با سرعت بسیار بالا و غیر مجاز خود آرامش شهروندان چه عابر پیاده و چه رانندگان دیگر خودروها را سلب نموده اند و شهروندان را دچار خطر و ناراحتی و جنگ اعصاب نموده اند .

بارها مشاهده شده است سرعت بسیار بالای انها در خیابانهای باریک سطح شهر و همچنین سبقت های غیرمجاز و بسیار خطرناک آنها با عکس العمل شهروندان و دعا و نفرین بر علیه صاحبان و رانندگان این خودرو ها مواجه شده اند.

هنوز در خاطر شهروندان فراموش نشده است  که چگونه نزدیک به چند ماه پیش در خروجی شهر پاوه یک دستگاه تویوتای 3 اف جان دو کارگر بخت برگشته را در مسیر جاده چورژی گرفت و از دلایل این حادثه وحشتناک سرعت غیرمجاز این خودروی تویوتا ذکر شده است .

هر وسیله ای فرهنگ صحیح استفاده از آن را می خواهد که باید گفت با کمال تاسف این فرهنگ لازم در عده ای از رانندگان این تویوتا ها اصلا به چشم نمی خورد هرچند خودروهای دیگری نیز با سرعت غیر مجاز خود در سطح شهر باعث سلب آرامش و حادثه شده اند اما رانندگان تویو تا های باری 3 اف و مدلهای مختلف آن بیش از هر خودروی دیگری باغث هنجار شکنی وسلب آرامش شهروندان شده اند.

امیدواریم با توجه به جوان بودن اکثر رانندگان این خودروها با یک بازنگری در رانندگی خود حقوق و آرامش شهروندان را در نظر بگیرند و تغییر رفتار دهند در غیر اینصورت برخورد نیروی پرتلاش انتظامی با این معدود خودروها شاید راه گشای حل مشکل باشد .

19 پاسخ برای “لزوم رعایت حقوق شهروندان / برخورد با رانندگان متخلف تویوتا 3 اف

  • ایمان در تاریخ آبان 20, 1401 گفت:

    سلطان سه اف سقز سردشت بانه

  • سجاد در تاریخ فروردین 29, 1398 گفت:

    کاش منم یکی داشتم.
    ای خدا …..

  • علی در تاریخ خرداد 14, 1397 گفت:

    از تویوتا درست استفاده کنید
    اسم این ماشین رو خراب نکنید توروخدا
    تا سربلند باشه
    قراره یک عمر برامون کار کنه …

  • احسان در تاریخ خرداد 14, 1397 گفت:

    مشکل از تویوتا نیست ‌/ باید از همون روز اول که رانندگی یاد میگیرن، به فکر حقوق شهروندی باشن که پایمال نشه
    صبر و حوصله باید به خرج داد
    دعاگوی شما مردم عزیز هستیم

  • روستایی در تاریخ آذر 30, 1393 گفت:

    باتوجه به نطرات یاد شده باید گفت .هزاران افسوس برای ما چراکه مردمی که در خیابان تردد میکنند .پدر ومادر خواهر وبرادر وفامیل همان جوان عزیزی هستند که سوار بر هیولای سرکش 3اف شده است انشاالله خداوند هردو طرف را هدایت کتد بیشتر رانندگان 3اف را که واقعا حیف است که جان وجوانی خود را برا مادیات به خطر میاندازند.به خداقسم تمام مادیات جهان ارزش جان انسانی راندارد

  • شهروند29 در تاریخ آذر 28, 1393 گفت:

    هرکی به فکرخویشه ، کوسه به فکر ریشه
    همه خودشون آخر تخلف و تجاوز به حقوق دیگران هستند و انتظار دارند در هیچ صورتی جریمه نشن حالا شدن منتقد 3 اف!!!!!
    شما وجدانا تا حالا دیدید کسی داخل شهر پاوه مقررات راهنمایی و رانندگی رو بدون حضور پلیس و بدون ترس از جریمه رعایت بکنه!؟
    خانه از پای بست ویران است عزیزان
    همش میگیم باید جریمه باشه! بابا مگه ما ……. هستیم که دست زور روی سرمون باشه!!!
    مثلا ادعای انسانیت و فرهنگ داریم گوش شیطان کر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس در تاریخ آذر 26, 1393 گفت:

    کاش مامورین راهنمایی و رانندگی پاوه بجای جریمه کردن مردم(پارک ممنوع) در مسیر متنهای به میدان مولوی فکری بحال ساماندهی عبور و مرور و و این رفتار قانون شکن قاچاقچیان و 3 اف داران داشته باشند.به امید روزی که ترافیک در پاوه از تهران هم سنگین تر خواهد شد.

  • تویوتا 3 اف در تاریخ آذر 22, 1393 گفت:

    صفای مرامت مدیر سایت که نظر من 3 اف رو منعکس کردی …………ها ها ها……

  • عبدالرحمن قادری در تاریخ آذر 22, 1393 گفت:

    کاش میشد باچنین رانندگانی برخورد قاطعی شود …………………………همین چندروز پیش بود که یکی از آنها نزدیک بود با من برخورد شدیدی داشته باشد

  • تویوتا 3 اف در تاریخ آذر 19, 1393 گفت:

    بشنو از نی که چون حکایت کند وز جداییها شکایت کند من به عنوان تویوتا 3 اف دلم برای کشو.ر ساز نده ام یعنی ژاپن و برای راننده های با فرهنگم خیلی تنک است ای کشورم ژاپن خدا برایت نسازد که منو به این غربت فرستادی چون بعضصی از راننده هایم ابروی من و تو را هم برده اند تو ایران خاصتا منطقه اورامانات با من ویراژ میدهند ماشینهای کوچولو و نازک اندام پراید را اذیت میکنن که از همه پرایدهای عزیز که با یک اشاره من لت و پار میشن عذرخواهی میکنم در این منطقه کوهستانی منو با بارهای قاچاق گاها میلیارد تومانی از کوههای با شیب بسیار تند و از میان برف و گل و لای بسیار ناجور عبور میدهند رانند ه های من هزار جان دارند گاها منو از روی موانع سیخ دار دژبانی ها رد میکنند و الان هم که این فرصت برایم فراهم شده تا این گلایه را بفرستم بار سنگین قاچاق رو دوشمه و راننده ام رفته پایین با …. سلام علیکی گرم خدمتشان میدهد و با انها هم یک کمی کار…………دارد البته من کاری به این فضولیها ندارم اها رانند ه دارد خوشحال و خندان به سوی من میاید من دیگه وقت ندارم چون باید بریم به سمت مقصد خلاصه درد دل زیاد است و ای کاش نمایند ه ات را میفرستادی و از نوع رانندگی که با من غریب و مظلوم انجام میدهند یک فیلم تهیه میکردید تا بدانی که شهروندان فهیم اورامانات و صد البته ساکنین پاوه از دست من و راننده قاچاقچیم چه عذابی میکشند . والسلام تویوتای 3اف مظلوم شما کشور ژاپن مستقر در پاوه

    • هم شهری در تاریخ آذر 19, 1393 گفت:

      نه دوست عزیز اینجوری هم نیس مملکت قانون داره کافیه به قول خودتون نوک سپر تون به کسی یا ماشینی بخوره صد تا دادگاه و پاسگاه باید بیایی و بری میگی نه ازمایش کن!

  • تویوتا 3 اف در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    ای ژاپنی ها بنازم به شصت دستتون که من 3 اف را تولید کردید هنوز هم بعد از سی سال دست بالا دست ندارم……ها..ها…ها
    با یه نیش سپر ده تا پراید مامانی رو حریفم ها ها ها ……

    • هم شهری در تاریخ آذر 19, 1393 گفت:

      منطق این عزیز رو میبینید ؟طبق این گفته بیاییم بگیم ای چاقو ها..ها…ها….بنازم قدرتتو که با یک اشاره تو ده نفر ادم مامانی رو حریفم ها …ها…ها..اینم از راننده تو یوتا3اف!

  • فتح الله نوکه رتا در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    ولا من وم مو خالفو جریمه ای چوانا ولی راننده سی اف چ رعایت مه که ران به نزرو من مشو ای مسله دله شوروه شاری نمو جمعه و دله بازارینه مطرح کریو وه راهکارش په بیزانو تا مخلوق فره عزیت نبو چون واقعا بعزو شا فره تن ملا و اسلن رعایت مه که ران من وم به نوبو وه م داوا که رو جه راننده وشه ویسا ایسولا رعایت که را با وشه تمامیو نه به جریمه و یا توقیفو ماشینه که شا

  • شهروند در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    کاش فقط در خیابان ها سبقت میگرفتن تمام طبیعت را زیر چرخ های خود نابود کرده اند و تمام پوشش گیاهی را از بین برده اند و همیشه جق به جانب هستند و انتظار دارند خیابان مختص انها باشد

  • سارا در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    واقعاً وحشتناک رانندگی می کنن نمی دونم جون خودشون براشون مهم نیست یا دیگران؟؟؟ تو جاده های خارج شهر هم بهشون می رسی باید بزنی تو خاکی تا آقا رد شه ….

  • شهر نشین در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    بارها و بارها اتفاق افتاده که با عبور این ماشینها در سطح جاده های شهر و نوع رفت و امد و حتی شکل ظاهری رانندگان این ماشینها این سوال در ذهنمان ایجاد شده که ایا واقعا ارگانی هست که به این نابسامانی رسیدگی کند ؟ چون بارها مشاهده کردیم که مامورین راهنمایی و رانندگی به جای برخورد با انها حتی با رانندگان چنان خوش و بش میکنند که انگاری همکار هستند و این بسی جای تعجب و تالم دارد!!!!!

    • س ۲۹ در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

      ‌آیا موقع ارتکاب تخلف با اونها احوالپرسی یا خوش و بش میکنند؟ اینهاکه همیشه تخلف نمیکنن معمولا موقع حمل بار تخلف میکنن که اونهم از خیابان کمربندی میرن، خوب وقتی کسی اون لحظه خلاف نمیکنه و با شما احوالپرسی میکنه باید بهش فحش بدی یا جریمه اش کنی!؟ شما از خلافی اونهاخبرداری؟ نه آقا با متهم کردن این و اون مشکلی درست نمیشه، مگه اینها از مردم این شهر نیستند؟ فقط باید همیشه جریمه باشه و فرهنگ رانندگی رو باید بی خیال بشیم؟ اونهایی که خیلی ادعای بافرهنگ بودن دارند هزارتا تخلف میکنن چه برسه به رانندگان ۳اف!!!

  • م-د در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    با تشکر از انعکاس این موضوع که درد دل اکثر مردم است .وقتی این تویوتاها از دور ظاهر میشن باید کنار بزنی چون اقایان بار قاچاق دارند و باید از روی جنازه مردم رد بشن چون برای میلیاردر شدن به صورت یک شبه در بین هم رقابت می کنند و به خاطر ترس از نیروهای انتظامی که انها را نبینند در روز روشن و جلو چشم این همه مردم و با چادرهای بسته اقدام به حمل قاچاق میکنند دیگر اینکه در روز روشن نیروهای خدوم انتظامی این همه بارهای قاچاق را چگونه نمی بینند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ والله اعلم . چون من زحمات این برادران انتظامی را به عینه میبینم زیرا ماشین های سواری خانوادگی را که اکثرا کارمندان بخت بر گشته و بدون قاچاق نیز میباشند هزار ماشا الله به طور دقیق بازدید می کنند . البته شاید مشغله کاری باعث شده که نیروهای محترم در روز روشن این بارهای قاچاق را نبینند /؟/؟/؟/؟/؟/؟/؟/؟/؟ در غیر این صورت بقیه رو شماها بگیین.