ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 18:43

علل و موانع پیش روی توسعه شهرستان پاوه بررسی شد

علل و موانع پیش روی توسعه شهرستان پاوه بررسی شد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: علل و موانع پیش روی توسعه پاوه در نشستی با حضور معاون برنامه ریزی استانداری، جمعی از مدیران کل و مسوولان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار پاوه در این نشست، مهمترین مشکلات پیش روی این شهرستان را عدم اختصاص بموقع […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: علل و موانع پیش روی توسعه پاوه در نشستی با حضور معاون برنامه ریزی استانداری، جمعی از مدیران کل و مسوولان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار پاوه در این نشست، مهمترین مشکلات پیش روی این شهرستان را عدم اختصاص بموقع اعتبارات لازم برای اتمام طرحها بویژه دو طرحفرمانداری مهم انتقال آب هانی کوان به شهر پاوه و بیمارستان جدید پاوه عنوان کرد.

پرویز ایده پور، همچنین عدم تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی به عنوان ظرفیتی مهم در ایجاد اشتغال، مناسب نبودن راه های ارتباطی که موجب عدم تمایل و حضور سرمایه گذاران در شهرستان شده، عدم توجه به گردشگری و صنایع دستی با وجود پتانسیلهای فراوان و همراهی نکردن بانکها با سرمایه گذاران و مجریان طرحهای تولیدی، خدماتی و صنعتی و سودهای بالای تسهیلات را از جمله دیگر موانع توسعه پاوه دانست.

وی، اختصاص بموقع اعتبارات به طرحهای عمرانی و شهرداریها و دهیاریها، احداث کمربندی شهر به منظور کاهش معضل ترافیک، توجه ویژه به ظرفیتهای گردشگری شهرستان، اختصاص تسهیلات کم بهره برای ایجاد مجتمع های دامپروری و احداث و احیای باغات با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید را مهمترین راهکارهای توسعه شهرستان پاوه دانست.

معاون برنامه ریزی استانمعاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه نیز توجه به اقتصاد مقاومتی را با اتکا به تولید داخلی و حمایت و توسعه صادرات را مورد تأکید قرارداد و گفت: برای ایجاد اقتصاد مقاومتی در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی نیازمند به مشارکت همه جانبه مردم هستیم.

علی اصغر میرزایی افزود: با توجه به رشد و گسترش شهرنشینی موضوع ایجاد اشتغال با مشکلات فراوانی روبرو است وعدم وجود مؤسسات و شرکتهای بزرگ تولیدی، خدماتی و صنعتی و بی توجهی و یا کم توجهی به صنایع و مشاغل خرد نیز از دیگر عوامل بیکاری در سطح شهرستان پاوه و استان کرمانشاه است.

وی، توسعه صنایع دستی را منوط به شکل گیری آن به صورت کارگاهی دانست و گفت: شکل گیری این صنایع به صورت خود اشتغالی در منازل توسعه قابل توجهی در بر ندارد.