ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 13:01

‘طرح مدد نظام پزشکی’ در شهر مرزی نودشه اجرا شد

‘طرح مدد نظام پزشکی’ در شهر مرزی نودشه اجرا شد

به گزارش سلام پاوه : ‘طرح مدد سازمان نظام پزشکی’ و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویژه مناطق محروم در شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه اجرا شد. رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح تاکنون در چهار شهرستان استان اجرا شده و امسال نیز […]

به گزارش سلام پاوه : ‘طرح مدد سازمان نظام پزشکی’ و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویژه مناطق محروم در شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه اجرا شد.

رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح تاکنون در چهار شهرستان استان اجرا شده و امسال نیز در هادی زامیادشهر مرزی و محروم نودشه اجرا می شود.

دکتر فتاح فرخی، هدف از اجرای طرح را خدمت رسانی به مناطق محروم عنوان کرد که توان مادی و پیمودن بعد مسافت را برای رسیدن به پزشکان متخصص ندارند.

وی گفت: یک تیم تخصصی متشکل از جراح مغز و اعصاب، جراح عمومی، چشم پزشک، متخصص قلب و عروق، زنان و زایمان و گوش و حلق بینی، ارتوپدی و اپتومتریست برای معاینه مردم نودشه به این شهر مرزی آمده اند و هم اکنون مشغول ویزیت و معاینه مردم بطور رایگان هستند.

وی افزود: میزان قابل توجهی از داروهای تخصصی که مورد نیاز بخشهای چشم، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، جراح عمومی و دیگر تجهیزات مورد نیاز را بصورت رایگان به بیماران در این طرح داده می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پاوه نیز با بیان اینکه مجری و مبتکر طرح سازمان نظام پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شبکه بهداشت و درمان پاوه زمینه اجرای طرح را فراهم کرده اند، گفت: طرح در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم اجرا می شود.

دکتر فاروق سلیمی افزود: در این طرح ویزیت و معاینه اولیه توسط متخصصان بصورت رایگان انجام می شود و بیمارانی که نیاز به ارجاع به استان داشته باشند با دو مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) توسط دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ شده تا خارج از نوبت به کار آنها رسیدگی و مشکلات آنها حل شود.

شهر مرزی نودشه در35 کیلومتری شهر پاوه قرار دارد و دارای بیش ازچهار هزار نفر جمعیت است.