ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 06:18

صرفا جهت اطلاع مسئولین شبکه بهداشت پاوه

صرفا جهت اطلاع مسئولین شبکه بهداشت پاوه

به گزارش سلام پاوه : برای دستیابی به تغذیه صحیح و متعادل ، توجه کافی به بهداشت مواد غذائی بطور یقین از جمله عوامل اساسی است.ومسمومیتهای غذائی ممکن است در نتیجه مصرف غذاهای آلوده ایجاد شوند.عوارض ناشی از مصرف غذای آلوده به طبع مسمومیت های غذائی را به دنبال دارد. در همین راستا طی تماس […]

به گزارش سلام پاوه : برای دستیابی به تغذیه صحیح و متعادل ، توجه کافی به بهداشت مواد غذائی بطور یقین از جمله عوامل اساسی است.ومسمومیتهای غذائی ممکن است در نتیجه مصرف غذاهای آلوده ایجاد شوند.عوارض ناشی از مصرف غذای آلوده به طبع مسمومیت های غذائی را به دنبال دارد.

در همین راستا طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه در مورد عدم نبود نظارت مناسب و كافي شبكه بهداشت و درمان شهرستان پاوه بر اقلام و کالاهی غذايي و يهداشتي موضوع را به جديت پيگيري نموديم

این شهروند در توضیحات خود به خبرنگار سلام پاوه اظهار داشتند که چند روز پیش برای تهیه يك بطري سرکه(شرکت اطمینان با تاییدیه وزارت بهداشت) به یکی از مغازه ها مراجعه کردم و بعد ازخرید آن در بیرون مغازه جهت اطمینان دوباره به آن نظری انداختم و به صاحب مغازه اعلام کردم که داخل این بطری سرکه یک نوع جانوری مشاهده می شود (هزار پا)

ایشان هم ضمن اظهار بی اطلاعی ،اعلام کردند که این سرکه ها را از یک مغازه عمده فروشي سطح شهرو به صورت عمده خریداری کرده ام در نهایت این شهروند گرامی جهت روشن شدن موضوع با شبکه بهداشت تماس میگیرید که متاسفانه جوابگو نیستند و حضوری به شبکه بهداشت مراجعه میکند و پس ازتشریح موضوع با یکی از بازرسان شبکه بهداشت و درمان به محل فروش این سرکه ها می روند

که ظاهرا صاحب مغازه نزدیک به ده کارتن از این نوع سرکه در مغازه دارد و اما جالب اینجاست که بازرس شبکه بهداشت به عمده فروش اعلام میکند از این نوع سرکه دیگربه کسی نفروشید تا ما در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهیم .

حال جالب توجه این است بنظر می رسد این تحقیقات هنوز ادامه دارد غافل از اینکه داخل آن هزار پا وجود دارد و با سلامت جسمی و روانی مردم بازی می شود این شهروند اعلام کرد بعد از رفتن بازرس متاسفانه عمده فروش اقدام به فروش این سرکه را از سر گرفته است .

شایان ذکر است این شهروند گرامی از عدم پیگیری مناسب و لازم شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این موضوع ابراز گله مندی داشت

سوال اینجاست اولااین شرکت توزیع سرکه که با نام اطمینان اقدام به تولید و فروش می نماید چگونه نظارتی بر محصولات خود ندارد و مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان را دارد ؟

دوم شاید این سرکه تلنگری باشد بر توجه بیشتر بازرسان شبکه بهداشت شهرستان که متاسفانه عملکرد انها جای سوال و بحث دارد؟

سوما جنسی که آلوده است چرا باید فقط با یک تذکر معمولی و ساده از آلودگی ان گذشت ؟ حال جا دارد نتایج تحقیقات را اعلام کنند وآلودگی این اجناس به شرکت های مذکور تذکر داده شود و این اجناس در سطح شهر جمع اوری شوند.

شایان ذکر است این شهروند حاضر است در صورت لزوم با نام اصلی خود صحت و سقم این ماجرا را تایید نماید .

تصاویر ذیل شایدبهتر گویای واقعه و ماجرا باشد

بطری سرکه

بطری

بطری

9 پاسخ برای “صرفا جهت اطلاع مسئولین شبکه بهداشت پاوه

  • مجید در تاریخ شهریور 9, 1393 گفت:

    حساسیت این شهروند محترم قابل تحسین است اما ذکر چند نکته درباره این موضوع لازم است.
    1- با وجود آلودگی مشکوک در یک محصول نمی توان تمامی محصولات همان سری ساخت را غیر مجاز و آلوده دانست مگر با تاییدیه آزمایشگاه
    2- چون این محصول دارای پروانه ساخت و کد بهداشتی و سایر مشخصات لازم می باشد پس تنها به استناد جوابیه آزمایشگاه می توان درباره سالم یا ناسالم بودن ان اظهار نظر کرد و فقط میتوان همان یک محصول مشکوک را جمع آوری کرد نه همه آنها را,
    بهتر است در انعکاس این گونه موارد دقت لازم صورت گیرد من هم با نظر کاربری که گفته بود بزرگنمایی موافقم.

  • شهروند در تاریخ شهریور 8, 1393 گفت:

    این جریان فقط بزرگنمایی بوده که شما انجام دادید وگرنه مثالهای اینچنینی خیلی زیاد هستن و اگر یک بار به کارخانجات مواد غذایی برین خودتون تمامی مسائل رو متوجه خواهید شد و نیازی به این همه بزرگنمایی نداره
    در ضمن اگر مسئول بهداشت محیط اعلام کرده باشه به مغازه دار یعنی امار اون محصول رو داره به همین خاطر اون مغازه دار حتی نمیتونه یک عدد از اون رو بفروشه

  • دکتر در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    این کارخانه می خواهد روش تهیه ی هزار پا شور را به ملت متمدن ، با فرهنگ و فهیم ایران آموزش دهد .

  • آسو خان در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    چرا نطرات را ارایه نمی نمایید فرهاد خان!

  • بهداشت محیط در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    شما مگر تا بحال ترشی نخورده اید . اینم یک نوعش چرا اینقدر بزرگش می کنید

  • شهروند نودشه در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    با سلام خدمت خواندگان محترم و مدیریت محترم سایت
    چندی پیش در شهر نودشه همچون چورژی ، پاوه ، شمشیر ، دره بیان ، نوریاب و . . . یک فرد لیسانس نسبت به ساخت یک دکان بهداشتی و خرید وسایل برای فروش مرغ زنده اقدام نمود. که متأسفانه مسئولین شبکه بهداشت پاوه نسبت به تعطیلی آنها اقدام نمودند. برابر دستورالعمل وزارت بهداشت فروش مرغ زنده ممنوع است. اما سوال اینجاست که بخشنامه ها و دستورالعمل ها ابتدا نباید در مرکز شهرستان و روستاهای نزدیک اجرایی بشوند بعد نقاط دورتر؟
    آیا مسئولین با هواپیما به نودشه آمده اند و دکانهای مسیر جاده نوریاب را ندیده اند؟
    آیا مسئولین اطلاع دارند که مرغ های باصطلاح کشتار روز در صندوق عقب ماشین های مسیری در گرمای 50 درجه زلته به نودشه حمل می شوند؟
    چرا کسی پاسخگوی این مسائل نیست. جناب دکتر حاتمی صرف اینکه اون طرف بله قربان گو نیست نسبت به تعطیلی مغازه اش اقدام نمود.
    آیا فرماندار محترم اطلاع دارند که حمل مرغ به نودشه در صندوق عقب ماشین های مسیری انجام می شود؟
    ممنون

  • عابد در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    آقای ایوب اگر منظورتان نانوایی روستای ساتیاریه نظرتان محترم اما باید علت جریمه شدنش را باید بدانیم من هم از مدیریت نانوایی ساتیاری تشکر می کنم الحق و انصاف بهترین نان را در شهرستان عرضه می کنه وباید تشویق بشود من هم استفاده کرده ام .

  • نکته در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    lمطلب جالبی بود اما انگار منم شنیدم در مرکز بهداشت ولی نه به این شدت که نویسنده احتمالا برای اسم در کردن نوشته خلاصه مطلب این بوده به مغازه دار گفتن فعلا از فروش ان جلوگیری کنه واگر صحت الودگی این مارک اعلام شده عمده فروش باید اون مقداری رو که اعلام کرده به عنوان موجودی دارد تحویل بدهد پس فروش دوباره انها کذب میباشد !!!

  • ایوب در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    اگر تو ظرف سربسته سرکه هزارپا دیده شده وای بحال نان های سنتی که در فضاهای نامناسب وغیربهداشتی روستاهای حوزه شهرستان پخته می شوند وهیچگونه نظارتی برآنها نیست وتنها مکان بهداشتی که متحمل هزینه های زیادی بدون استفاده ازیک ریال کمک دولتی بصورت وام شده است و حدود ۴۰ نفرهم اشتغال ایجاد کرده ،به جای تشویق چندین بار هم جریمه شده است ‏!چرا اماکن غیربهداشتی را پلمپ نمی کنند؟