ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 22:49

شکارچیان غیر مجاز کل وحشی در پاوه به دام قانون گرفتار شدند+ عکس

شکارچیان غیر مجاز کل وحشی در پاوه به دام قانون گرفتار شدند+ عکس

به گزارش سلام پاوه : شکارچیان یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باینگان با پیگیری های يگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه در دام قانون گرفتار شدند. مهندس اخگر زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه به خبرنگار سلام پاوه گفت: بنا به گزارشات و مستندات واصله (تصویر و عکس […]

به گزارش سلام پاوه : شکارچیان یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باینگان با پیگیری های يگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه در دام قانون گرفتار شدند.

مهندس اخگر زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه به خبرنگار سلام پاوه گفت: بنا به گزارشات و مستندات واصله (تصویر و عکس مربوطه ) در آذرماه سال گذشته چند نفر شکارچی غیر کل وحشی شکار شده مجاز در فصل جفت گیری گونه کل و بز (کل مستی ) وارد منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل می شوند و در فصل ممنوعه اقدام به شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی نموده که پس از تیر اندازی و زخمی نمودن آن با توجه به شواهد و تصاویر و عکسهای گرفته شده در نهایت بی انصافی اقدام به جدا نمودن سر از بدن کل نموده و این تصاویر به صورت کاملا محرمانه در اختیار این اداره قرار می گیرد و این اداره با استناد به ماده 10 و 11 و بنده ب ماده 12 قانون شکار و صید عمل ارتکابی را خلاف قانون محیط زیست دانسته ودر اولین اقدام نسبت به این شکارچیان بی انصاف و غیر مجاز اعلام جرم کرده وپرونده و مستندات را به مراجع قضایی تحویل داده و خوشبختانه با پیگیری های لازم و حمايتهاي همه جانبه مقامات قضايي شهرستان سر انجام این شکارچیان غیر مجاز در مراجع قضایی محکوم می شوند.

وي گفت : اين شكارچيان از اهالي شهرستان جوانرود مي باشند

اخگر زاده با تشکر ویژه از امام جمعه محترم شهرپاوه حاج ماموستا قادری وریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه آقای صمدي ، رئيس دادگستري و مقامات قضايي شهرستان که در محکوم کردن این شکارچیان متخلف نقش بسزایی داشتند تشكر و قدردانی نمود .

تصاویر ذیل از شکار کل وحشی مذکور می باشد که به طرز بی انصافانه ای این اقدام نازیبا و ناپسند را مرتکب شده اند.

جا دارد از ماموران پرتلاش اداره محیط زیست شهرستان پاوه و همیاران محیط زیست این اداره تقدیر و تشکر ویژه ای شود.

کل وحشی 2

کل وحشی شکار شده

11 پاسخ برای “شکارچیان غیر مجاز کل وحشی در پاوه به دام قانون گرفتار شدند+ عکس

  • شهروندپاوه ای در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    افرادزیادی هستند که مرتبا” در سطح منطقه اورامانات شکار بی رویه می کنند متاسفانه کسی نیست جلو آنها را بگیرد ویا واسطه ای دارند آنها را تحویل قانون نمی دهند ویا اگر تحویل دهند در دادگاههای شهرستان با روابط بجای ضوابط با آنان برخورد می شود.وقانون در اورامانات همیشه برای فقیر هست وبس.

  • نوسود در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    این ها به نوعی جنایتکارند ای کاش احکام سنگینی برایشان می بریدند تا درس عبرتی شود برای قاتلان طبیعت

  • رستمی تبار در تاریخ شهریور 7, 1393 گفت:

    در جامعه ای که جریمه نقدی در حدود جریمه های کنونی قوانین ما بعنوان تنبیه متخلفان وارد قوانین مختلف اجرایی می گردد دو معنی بیشتر ندارد:
    1. سازوکار دلال بازی و رشوه و بده و بستان باز است!
    2. هرکار خلافی را می توان انجام داد چرا که با پول جبران می گردد!
    به راستی جریمه های نقدی فعلی در هر زمینه ای جز این معنی را دارد؟
    راننده ای با تخلف خویش موجب مرگ انسان های دیگری می شود با جریمه خلاصی می یابد.
    این آقایان موجب تسریع در نابودی کامل گونه های در معرض انقراض می شوند با چند صد هزارتومان و یا با واسطه آزاد می شوند؟
    فلانی آپارتمان می ساز سهم سی درصدی فضای سبز را رعایت نمی کند با فلان تومان و فلان پارتی رهایی می یباد .
    یک موقعی هست که جریمه ها واقعا سنگین و غیرقابل پرداخت هستند مانند بعضی از کشورهای توسعه یافته که ممکن است بازدارنده باشند. خدایی حتی آدمکشتن (پناه می بریم به خدا)در کشور ما جریمه ای بیش از 200میلیون تومان (یک قطعه زمین 200 متری در یک منطقه نامرغوب ) دارد؟
    با این وضع جریمه ها امیدی به هیچ توسعه ای وجود ندارد.

  • ابراهيم يوسفي در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    وقتي كساني پيدا ميشن سربريدن و خون ديدن و كشتار حيوانات وحشي را از ديدن و خراميدنشان و زيبا بخشيدن به طبيعت اطراف را بيشتر دوست دارن . وقتي نابودن كردن و سر بريدن و منقرض كردن پرندگان زيبا رو از ديدن و شنيدن الحان زيبايشان در دل كوهساران بيشتر دوست دارن و وقتي كه پاسداشت از محيط زيست و به احساس مسئوليت درقبال جهان پيرامون كمترين اهميتي نمي دهند فقط بايد بحالشان افسوس خورد

  • شهروند پاوه در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    اعدام کمترین حکمی هست که برای این ارازل و اوباش باید صادر بشه
    امیدوارم به پرداخت 50هزار تومن جریمه محکوم نشن

  • ناشناس در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    شهروند : اول از کسانیکه این عکس را در اختیار مسئولین گذاشتند تشکر می نمایم . دوم کار این افراد بیشتربه جنایات تروریستها و گروه داعش شباهت دارد . سوم بی توجهی اداره محیط زیست را بیان می نماید زیرا سالها است مردم فریاد می زنند حیات وحش و محیط زیست دارد منقرض می شود اما انگار نه انگار مگر کسی گزارش دهد یا این چنین جنایات را برملا شوند تا مسئولین تکانی بخورند . چهارم از امور قضایی تشکر می گردد ..

  • قادري در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    باتشكرازبرادرعزيزوگرامي جناب مهندس اخگرزاده به نظرم لازم بودعكسهايشان بامشخصات كامل نوشته ميشدكه انگشت نماي همه بشوندواقعا ميشدلقب جنايتكارجنگي بهشان گذاشت نگفتين به چندسال محكوم شده اند””

  • متعلق در تاریخ شهریور 6, 1393 گفت:

    انشالله این حرف راست باشه

  • حسینی در تاریخ شهریور 5, 1393 گفت:

    باتشکر ازحافظان محیط زیست کاش تصویرونامشان مشخص بود تاهمه انها رامی شناختند

  • شهروند در تاریخ شهریور 5, 1393 گفت:

    به نظر میاد داعش هستند و به جان حیوانات هم افتاده اند!

  • آسو خان در تاریخ شهریور 5, 1393 گفت:

    محیط زیست متشکریم